zustertje, succes meid rustig aan ik werk ook in de thuiszorg zulke dagen is het wel even wat minder leuk maar ja afbellen zou ik ook niet zo snel doen
Dit: Meteo Buienradar België - Meteox.BE komt er vanavond aan. Aangezien het mee wordt gevoerd door een warmtefront kan deze neerslag vallen als regen,wat door de koudere ondergrond aan vriest of valt als ijzel. Het warmtefront is NL al aan het innemen ( zie temp. Actuele temperaturen - temperatuur verwachting voor Nederland Belgie en Europa ) vanuit het zuidwesten. Hoever het landinwaarts gaat dooien is nog niet bekend. Dat is afwachten. Maar goed, het is gewoon een risico als je na een uur of 18 de weg op gaat. Hoop dat het meevalt, en dat we lekker van de sneeuw kunnen blijven genieten.
Ik heb vrij vanavond Wordt net door de manager gebeld dat het noodplan in werking gesteld wordt en ik niet hoef te komen en dat de meeste clienten die enigzins zonder zorg kunnen afgebeld worden en de rest door mijn collega's in de buurt gedaan wordt of door de mantelzorgers. Best fijn een avondje extra vrij
Hier ook geen doen met auto! ligt 10 cm sneeuw zeker! Moest boodschappen doen, mijn vaders auto met winterbanden genomen. Want de dijk (alblasserdam-groot-ammers) is écht geen doen. (dijk is voor ons doorgaande weg) Maar zelfs met winterbanden, en rustig rijden, voelde ik m toch slippen in de bochten. Mijn man was weggeweest met onze auto, zomerbanden, nou dat was echt geen doen. slippen!! succes, maar ik zou echt niet weggaan, kijken of de sint morgenoverdag geen tijd heeft!
ik heb geen idee of ze het accepteren... ik vind gewoon dat ik mijn leven en dat van ukkie niet moet wagen, en zeker als ik vanavond weer naar huis zou moeten.. Als het nu d ehelft dichterbij was, was ik wel gegaan. en volgens mij heb je in mijn cao 24 uur per jaar die je betaald op mag nemen voor calamiteien en zo.
tsja maar daar hebben wel bijna alle mensen winterbanden en ze zijn het gewend daar!!!!! dat kan je niet vergelijken vind ik.... en als iemand zich niet veilig voelt op de weg moet ie gewoon niet gaan vind ik......
Vriendlief is vanmiddag om één uur richting zijn werk gegaan en belde op dat de snelweg compleet dichtgesneeuwd was! Is van Zeist richting Hoevelaken en het was een drama zei hij, erg veel slippen en stapvoets rijden. Gelukkig issie heel aangekomen, maar ik maak me nu al zorgen hoe dat vanavond om 23.30 moet als ie weer naar huis moet....er is namelijk al zeker 10cm sneeuw gevallen en het gaat gestaag door!
Mijn vriend is om half 12 vertrokken vanuit Zoetermeer richting Spijkenisse en is heel zeker op de weg. Nou, hij heeft rechtsomkeert gemaakt. Er gleden gewoon auto's de verkeerde helft van de snelweg op. Dat vond zelfs hij een beetje te gortig.
Het is trouwens te hopen dat al die ingehuurde Sinterklaassen en Pieterbazen vanavond wel gewoon overal op komen dagen En dat het morgen ook beter is, want dat zou wel heel sneu zijn zeg, als dat soort dingen niet door kunnen gaan door het weer!
Nope, niks Hij heeft gelukkig een dikke jas en dikke handschoenen en heb hem gezegd dat ie de auto vol moest tanken, zodat hij hem in ieder geval warm kan houden door hem stationair te laten draaien, als er iets mocht gebeuren. Ik heb hem net wel gesmst of ie niet wat eerder naar huis toe kan ivm de ijzel-voorspellingen....hoop dus dat hij wat vroeger thuis komt! Had echt niet verwacht dat die snelweg ook zo slecht zou zijn; is volgens mij een stuk A12 en dat is een hele drukke weg, dus je mag verwachten dat ze dat wel schoon houden...maar is gewoon niet tegenop te werken denk ik. Ik ga zo even met de hond naar buiten en dan maar even zien hoe het er hier aan toe is...verjaardag voor vanavond (20min. fietsen verderop, bij normaal weer) heb ik wel afgezegd. Zit al met een beknelde zenuw in mijn been waardoor ik nauwelijks kan lopen en ga niet nog meer risico's lopen! Edit; ik woon heel hoog en zie op de snelweg een stuk verder allemaal oranje lichten, dus ze zijn druk aan het strooien! Zo ver ik kan kijken is de hemel oranje, dus heel veel sneeuw zit er nog in de lucht! Verklaart wel waarom mijn hoofdpijn maar niet weg gaat
De meeste sneeuw is het land uit... Nu komen er weer nieuwe buien vanuit Belgie maar dat zou regen moeten zijn. Hier in Zeeland is het nu ook bijna 1 graad boven vriespunt.
Zou wel heel zonde zijn zeg, regen. Het ziet er zo prachtig uit buiten met die dikke laag sneeuw, is jammer als dat allemaal tot prut verregend
Wij hebben het Sint feest een weer uitgesteld (in de hoop dat het dan beter is). Hier ligt zo veel sneeuw dat de auto's niet meer weg kunnen van de parkeerplaats. Vanmiddag even met de auto weg geweest, maar er was geen doorkomen aan. Familie die uit Amsterdam moest komen, hebben we afgezegd. Helaas.