Na een behoorlijke huuilbui net even weer op krachten komen. Mannetje voelt zich ook niet fijn onder het geheel ( uieraard) in is aan eht gissen geslagen. Hij volgt al een aantal jaar het atkins dieet ( en of het nu werkt of niet hij wil dit) nu dus uit de test bleek dat ook bv de zuurgraad iets hoger ligt ga je toch denken. Weet iemand of het atkins dieet invloed heeft op de productie en de samenstelling van de zwemmers?
ik adviseer hem te stoppen met het atkins dieet. ik heb het zelf een tijd gedaan, viel er veel mee af maar mijn hele cyclus was van slag. het duurde 5 maanden nadat ik gestopt ben met het dieet eer mijn cyclus weer normaal was. als het bij een vrouw de boel in de war schopt zou dat heel goed bij een man ook zo kunnen gaan. succes verder!
Al die crash-diëten lijken een aanslag te zijn op je lichaam en als je ermee stopt, zit het er vaak zo weer aan (én vaak dubbelop!). Als je persé een dieet wilt volgen, ga dan via je huisarts naar een diëtiste van het ziekenhuis, die hebben een opleiding gevolgd en weten precies wat goed voor jou is. Al die goeroe's beloven je bergen, die krijg je op den duur ook wel; bergen vet. Hopelijk zijn de volgende tests een stuk beter, heel veel succes met alles!
Steve66, Atkins is geen crash dieet. Juist niet, het is een levenswijze. Atkins wordt bij vrouwen afgeraden als ze zwanger zijn (of alleen fase 4 doen) omdat je ketonen afscheidt die slecht zijn voor je beebje. Ik kan me zo indenken dat dit wellicht ook je zaadproductie aantast....Tsja, ik denk dat je alles maar even moet proberen c.q. uitsluiten... (NB 2 jaar Atkins gedaan voordat ik een kinderwens krgeen, helaas dus nu weer aangekomen...wel dus een aanhanger hier )
Ik ben met atkins niet alleen 20 kilo afgevallen, maar raakte ook een derde (!) van mijn haar kwijt! Ik vond het een ideaal dieet, maar die haaruitval heeft me toch aan het denken gezet... En als het eenmaal begonnen is, en je gaat direct weer normaal eten, duurt het nog zeker een maand of 2 voordat de haaruitval minder wordt. En dan moet de hele boel nog weer aangroeien. Dit was voor mij het moment om mijn lange haar - of wat ervan over was - af te knippen... Ik ben ondertussen wel weer wat aangekomen, maar nogmaals Atkins volgen is voor mij geen optie. (Jammer, want het was voor mij een lekker en goed werkend dieet...) Ik denk dat het wat zaadkwaliteit betreft wel mee zal vallen...
Atkins is een erg eenzijdig dieet, en aangezien ze zeggen dat voeding de zaadkwaliteit bij mannen aantast, zou ik me kunnen voorstellen dat het inderdaad niet zo goed is. Je mist toch bepaalde voedingsstoffen dan. Gewoon matig eten en wel uit alle voedingsgroepen lijkt mij een goed alternatief?
Ik schrik toch een beetje van alle " bij werkingen die hier staan. Zelf doe ik niet echt aan dieeten maar heb net als mijn partner een leef wijze.ZIjn leefwijze is dus atkins, mijn leef wijze is gewoon niet te veel snoepen en als je wel een dag flink gezondigt heb dan de volgende dag op randsoen en alleen de drie maaltijden. Ik heb ook niet echt een dieet nodig. Gelukkig ook nooit echt nodig gehad. Hij dus wel( vind hij) maar als ik dus lees dat er een aantal van jullie zijn die er behoorlijk wat heftige reacties van hebben zou ik het liefste willen dat hij ermee stopt... Maar ja, hoe ga ik dat dan voor elkaar krijgen....
Dat zei meneer Atkins ook! Maar even serieus, ik hoor van artsen en diëtisten dat het Sonja Bakker dieet onder de crashdiëten valt. Je krijgt te weinig calorieën per dag binnen, soms nog geen 1000 (vrouwen) en dat is te weinig. Deze mevroi is ook niet opgeleid als diëtiste, ze deed thuis een schriftelijke cursus bij een onderwijsinstelling.
Precies..... Ik doe ook SB en het bevalt me prima....soms krijg je het niet eens op wat je per dag moet eten...
hoi hoi! Misschien kan hij de weight watchers eens proberen, is ook een andere soort van levenswijze. Ikzelf heb dit ook gedaan en ben er 22kg mee afgevallen en dat is ook zo gebleven (gelukkig). Heb nog nooit gehoord of zelf meegemaakt dat er iets raars gebeurde met dit dieet. je mag alles eten, moet wel points tellen, maar het is om jezelf beter onder controle te houden en bewuster te eten. Ook zaten er zwangere vrouwen bij ons in de cursus die bevallen zijn van een wel heel gezonde baby! succes en groetjes sarah
Ben zelf 20 kilo afgevallen door een dieet te volgen wat eigenlijk gewoon neerkwam op gezonde voeding. Veel groente, vlees/kip/vis afwisselen en uitkijken met combinaties die je eet. Als ontbijt uitsluitend fruit tot 12 uur en 's-avonds na 8 uur niet meer eten. Heel goed vol te houden en heel gezond! Goede voeding is voor iedereen belangrijk maar volgens mij als je zwanger bent of wil worden juist! Alhoewel ik mijn hubbie wel extra eieren voer als we moeten klussen van de gyn. Die oude 'wijsheid' moet toch ergens op gebaseerd zijn? En zo niet eitje is altijd lekker!
Deze topic begint een andere wending te krijgen, maar daar wil ook wel even wat over kwijt. Wil je afvallen dan kan je zelfs een snickers dieet gaan volgen, 6 snickers meer niet en geloof mij het werkt. Afvallen is een kwestie van de energie inname en uitgifte in balans te houden. Wanneer je lichamelijk meer gaat bewegen val je af, eet je te veel kom je aan, eigenlijk heel simpel. Ga NOOIT te weinig eten, daardoor komt je lichaam in een spaarstand en zal alle energie die je binnen krijgt gelijk worden opgeslagen en ontstaat het zo genaamde jojo effect. Ga liever meer bewegen, om zo je ruststofwisseling juist omhoog te krijgen. Of je nu Sonja Bakker gaat volgen, Weigth Watchers, Herbal Life, het draait allemaal om het zelfde minder eten en dat werkt. Je kan ook voorjezelf eens bijhouden hoeveel je werkelijk eet, dus calorieën tellen, dan zal je bewust worden van de hoeveelheid energie dat je binnen krijgt. Misschien is disipline nog wel het belangrijkste, want om langdurig van de kilos verlost te zijn moet je het lang volhouden en moet je je eetgewoonte echt aanpakken.