Verstandig om mee te gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    We zijn een tijd geleden mee geweest naar een lotgenoten weekend. Gezinnen met een kindje met vergelijkbare afwijkingen. Dat was superfijn en superleuk. Binnenkort is er weer een weekend en de 2 gezinnen waar het het beste mee klikte gaan ook weer mee en hebben gevraagd of wij ook weer mee gaan. Ik was meteen heel enthousiast en heb ons gelijk aangemeld.

Maar ik zit ook net in onze eerste IVF behandeling. Ik verwacht dat we dan of niet zwanger zijn - die kans is helaas het grootst - of dat we dan net 5/6 weken zwanger zijn. En eigenlijk was ik van plan om me de eerste 3 maanden heel rustig te houden omdat dit een beetje voelt als een van onze laatste kansen.

Grootste probleem is vooral het slapen. Wij slapen met zoon op de kamer en zoon slaapt elke nacht bij ons in bed - lees bij mijn man - want ik kan niet slapen met hem tussen ons in. Slapen is een beetje een ding voor mij en dus slaap ik al maanden in de logeerkamer. Niet goed dat weet ik maar dat ga ik nu niet oplossen. En daar krijgen we uiteraard maar 1 kamer. En ik ben bang dat ik dan ga lopen stressen over dat ik 3 nachten slecht slaap.

Maar dit is ook de laatste kans om dit met die andere 2 gezinnen te doen.

Wat zouden jullie doen?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Loslaten en accepteren dat je dan 3 nachten wat minder slaapt.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk dat ik juist wel zou gaan. Even ook je gedachten verzetten na zo'n IVF behandeling.
    En 1 kamer wil toch ook niet zeggen maar 1 bed? Neem ik aan tenminste.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies.. ik heb al eerder wat van je gelezen wat betreft slapen en dit lijkt en mooie kans om aan je angst te werken. Je zult er toch eens doorheen moeten lijkt me?

Zou jammer zijn om zo'n weekend te skippen, puur vanwege het slapen. En je zoontje, mag hij vanwege medische zaken niet alleen slapen oid? Want anders zou ik ook daar aan werken.

5. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik begrijp je slaap-angst en ook je idee om je extra rustig te houden herken ik.
    Ik was/ben nl. ook zo, zowel qua slapen als qua mezelf rustig willen houden.
    Mijn vriend heeft me daar begin deze zwangerschap best streng op aangesproken. Ik deed met momenten niets anders dan zitten en liggen uit angst voor alweer een miskraam. Ook mijn mama was best boos dat ik amper buiten kwam, heb daardoor trouwens serieus vitamine D tekort gehad ondanks supplementen. Ik ben hen dan ook heel dankbaar dat ze me mee naar buiten hebben gesleurd! Het heeft de baby geen slecht gedaan, in tegendeel waarschijnlijk! Beweging en afleiding is goed voor je!
    Klinkt als een leuk weekend, dus gewoon gaan!

6. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ook ik zou gaan! Even je gedachten verzetten, ervaringen uitwisselen. Vaak krijg je daar juist ook weer energie van! Als je echt heel moe bent, miss is er een mogelijkheid om tussen de middag even te rusten? Ik wens je veel succes met je IVF poging en hoop op een goede uitslag!

7. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ook ik zou gaan! Ervaringen uitwisselen, uit de dagelijkse sleur weg, vaak geeft dit ook weer energie! En als je echt heel moe bent, is er miss een mogelijkheid om tussen de middag even te rusten? Ik wens je veel succes met je IVF poging en hoop op een goede uitslag!

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Owee sorry twee keer.. Dacht dat het de eerste keer niet goed was gegaan.. Mijn excuses!

9. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Bij mijn zoontjes syndroom horen slaapproblemen en aangezien ons zijn vierde open hartoperatie boven het hoofd hangt kiezen we nu voor een goede nachtrust voor hem zodat hij in goede conditie blijft. Dus we willen dit wel veranderen maar nu nog even niet.

Ik slik nu ook melatonine maar daar wil ik mee stoppen als ik zwanger ben. Of misschien wel al vanaf de terugplaatsing als de arts dat adviseert.

Mijn laatste zwangerschap eindigde in een MA na een weekend weg met de schoonfamilie waar ik om dezelfde reden bijna niet heb geslapen en enorm gestressed was. Toen dacht ik ook 'stel je niet aan'. Rationeel weet ik heus wel dat de MA een andere oorzaak had maar emotioneel...

En het is een angst. Geen knop die ik kan omzetten helaas... Maar jullie hebben ook gelijk als je zegt dat als ik het niet aanpak er niks zal veranderen. Moeilijk.

Dacht overigens niet aan niet mee gaan maar eerder vragen om een extra bed (stretcher ofzo) of misschien wel een kamer in een b&b of hotel in de buurt zodat ik me 's avonds kan terugtrekken.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Is het ver weg?
    Ik zou het proberen, mocht het echt niet gaan kan je naar huis (als het dus niet te ver weg is)
    Ik merk dat je wel heel graag wil. Denk dat de afleiding ook fijn kan zijn.
    Succes met beslissen.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    ik zou ook gaan !

12. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Dat extra bed vind ik alvast een goed idee, heb je toch een beetje je eigen ruimte en als het nodig is, kan je altijd over de middag even gaan slapen toch?

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou gaan, goed voor de afleiding en je geeft aan het ook leuk te vinden. Zou bellen voor een extra bed op de kamer zodat je apart kan slapen.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Het mooiste is natuurlijk dat je je angst het hoofd gaat bieden, maar dan nog zal het niet 1,2 ,3 minder zijn.

Wat betreft het weekend, kijk wat de mogelijkheden zijn die je wel aan kunt, een extra bed op de kamer, heen en weer reizen naar huis en alleen overdag deelnemen, een 1 persoonskamer bij boeken etc, 1 dag deelnemen ipv het hele weekend.

Voor de rest kan ik je alleen maar succes wensen met de aanstaande operatie en je ifv

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je twijfelt maar ik zou toch gaan. Afleiding en gezelligheid :) wellicht kijken of er een B&B in de buurt is of evt thuis gaan slapen als de afstand dat toe laat.
    Veel succes met alles de komende tijd. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je uit je niet laten afhangen van een mogelijke zwangerschap het uit je op zich is al een grote afleiding maar je klinkt een beetje als of je toe bent aan wat tijd voor je zelf.

Misschien een optie om man met zoontje alleen te laten gaan? Hun toch uit jij wat tijd voor je zelf.?? Denk dat daar de grootste schoen zit. Wat betreft het moeilijk kunnen slapen alle stress spanning daarom kan je slecht slapen en tegen omgevingsgeluiden. Als apart slapen voor jou het beste werkt hoeft dat geen probleem te zijn je hebt je ruimte nodig letterlijk.

Misschien en een hele gekke en rare opmerking van mij. maar waarom wachten jullie niet even met een ivf poging tot na de operatie voor je zoontje. Weet niet een moment is misschien een geschikt moment voor een tweede maar ik heb ergens een gevoel dat jij eerst flink tot rust moet komen, Een tweede is best pittig ook al is het jullie wens.

Weet natuurlijk niet of het mogelijk is om dat even een jaar uit te stellen? Eerst aan je slaapproblemen en andere dingen werken je klinkt als een vrouw die tegen haar grenzen aanloopt.

Sterkte.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Lijkt me lastig.. Ik zou denk ik wel gaan, even de gedachten verzetten..

Oh en even inhaken op dat je melatonine slikt.. Ik heb dat geslikt in hoge dosis vanwege slaapstoornis, maar moest van de neuroloog hier al mee stoppen toen ik überhaupt zwanger wilde worden omdat het dus schijnbaar absoluut niet goed is tijdens een zwangerschap (en dat weet je niet gelijk), dus daar zou ik van tevoren mee stoppen voor je de IVF-behandeling ingaat.. Hij was daar heel stellig in, van tevoren al stoppen, dus neem aan dat het dan ook wel serieuze gevolgen zou kunnen hebben.. (Maar weet niet precies wat eigenlijk..)

Deel Deze Pagina