welke verzekeringen

Discussion in 'De lounge' started by LadyLaila, Oct 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Welke verzekeringen moet je allemaal hebben
    Een vriend van mij heeft een huis gekocht en wou weten waar je je het beste kan verzekeren. Maar ook welke verzekeringen er allemaal nodig zijn. Het liefst een alles in 1 pakket hij heeft ook een auto

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Huur of koop?

Iedereen is nodig: WA (wettelijke aansprakelijkheid)

Bij huur:

Inboedel en evt glas(soms zit glas bij de huur in, opstal zit zowieso bij de huur in, althans, hier)

Bij koop:

Inboedel
    Glas
    Opstal.

Dan evt nog buiten de deur, als hij dit fijn vind.

en dus de auto.

Oh en waar, ik zat altijd bij i.nterpolis. Ik dacht slim te zijn door het goedkoop te doen en een ander te zoeken(c.entraal b.eheer) nou.. amahoela, ik ga volgende maand gillend weer terug naar interpolis. Hij is ietsiepietsie duurder, ook niet zoveel namelijk. Maar nooit gezeur, geld wordt gelijk overgemaakt, geen ellenlange wachtijden en niemand die alles moet controleren. En belangrijk, geen eigen risico van hier tot gunder.. Ik hou van I.nterpolis!

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een WA-verzekering, inboedelverzekering, uitvaartverzekering, ongevallenverzekering en een ziektekostenverzekering.

En een huurhuis, zonder auto. Ik denk dat ik klaar ben.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

WA verzekering
    opstalverzekering (echt een must bij een koopwoning!)
    inboedelverzekering
    levensverzekering (in hypotheek)
    arbeids ongeschiktheidsverzekering
    autoverzekering
    zorgverzekering
    rechtbijstandverzekering

dat was het wel volgens mij

Vaak krijg je, als je alles bij dezelfde verzekeraar verzekerd, een leuke aanbieding (lees korting).

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij zijn bij Interpolis en hebben daar een uitgebreid pakket.
    Wat je echt nodig hebt is een woonhuis- en inboedelverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering. Als je het belangrijk vindt dat je spullen buiten de deur, maar binnen Nederland zijn verzekerd (bv laptop of telefoon) dan kun je een buiten de deur verzekering nemen. Verder vind ik het belangrijk om een rechtsbijstandverzekering te hebben met de modules verkeer, consument en wonen en werk en inkomen.
    Je kunt in de AIEP ook de auto onderbrengen en een doorlopende reis en annuleringsverzekering nemen.
    Naast al deze dingen hebben wij ook een overlijdensrisicoverzekering in de AIEP zitten, maar die mogen er nu niet meer bijgesloten worden. De ongevallenverzekering en uitvaartverzekering wel.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Schadeverzekeringen die verstandig zijn om in ieder geval te hebben zijn:
    - uiteraard de autoverzekering als je een auto hebt (minimaal WA- dekking)
    - de aansprakelijkheidsverzekering (niet de wa-verzekering, dat is nml de wettelijk verplichte verzekering voor een voertuig, bv auto).
    - inboedel en indien van toepassing (koopwoning) woonhuisverzekering en glasdekking

De wat meer luxere verzekeringen zijn wel fijn om te hebben, maar niet noodzakelijk:
    - doorlopende reisverzekering
    - rechtsbijstandsverzekering
    - ongevallenverzekering

Zelf hebben we goede ervaringen met Univé, goede service en een niet al te hoge premie.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Onze tussenpersoon kijkt elk jaar weer of we bij een andere verzekeraar goedkoper uit zijn en speelt de verzekeraars zo tegen elkaar uit. Dit heeft ons al veel geld gescheeld.
    Voorbeeld: we hadden pas schade aan onze auto die all risk verzekerd is. We zouden behoorlijk zakken in no claim en 30 euro premie meer per maand gaan betalen. De tussenpersoon heeft verschillende verzekeraars gebeld om te vragen of het daar goedkoper kon. Uiteindelijk was er een verzekeraar die ons voor 15 euro premie meer per maand wilde verzekeren. Daarmee is onze tussenpersoon weer naar onze eigen verzekeraar gegaan. Die was veel te bang dat wij met alle verzekeringen zouden vertrekken dus de verzekering gaat akkoord met 15 euro premie meer per maand ipv 30 euro premie meer per maand. Nog steeds balen, maar toch prettiger dan hoe het eigenlijk zou zijn.

Share This Page