Maandag gaat mijn dochter trakteren voor haar verjaardag en nog voor de geboorte van haar zusje. Ik wil roze glazuurkoekjes doen met een zes van spek erop. De helft vd klas is er maandag en dan mag de traktatie voor de andere helft blijven staan tot dinsdag. Als ik het van het weekend klaar maak hoe zorg ik dat dat niet uitdroogt en dinsdag ook nog lekker is? Welke zakjes er omheen zijn dan het beste en waar kan ik die kopen? Heb al wat zitten zoeken maar kom er nog niet uit..
Cellofaan erom met een lintje? Ivm corona mag er bij ons op school alleen getrakteerd worden op voorverpakte dingen. Dus misschien evrn navragen of dit mag?
Misschien op een dienblad en dan vershoudfolie er goed overheen spannen? Weet je zeker dat zoiets getrakteerd mag worden nu? Misschien is er bij jullie een ander beleid voor, maar hier mogen ze op de basisschool niet trakteren en op het kinderdagverblijf alleen afgesloten los verpakte dingen zoals een doosje rozijntjes ofzo. Zou zonde zijn als je er werk in stopt en het vervolgens niet blijkt te mogen.
Cellofaan dacht ik ook maar zou het dan niet uit drogen? Nee er zijn bij ons wel een aantal voorwaarden opgesteld maar dit staat er niet tussen dat het voorverpakt moet zijn. Het is echt de bedoeling dat het maandag op school blijft we mogen er niet dinsdag voor terug. Anders was dat idd een goede optie.
Ja ze hebben bij ons wel voorwaarden opgesteld en heb het nog extra bij de juf nagevraagd maar ze mogen echt trakteren. Goed idee om het nog extra af te dekken met vershoudfolie dankjewel!
Hmm, ik denk dat het echt lastig is om het echt lekker te houden. Wat je er ook omheen doet, er gaat gewoon veel tijd overheen. Ik zou zelf denk ik iets anders trakteren op dinsdag wat beter te bewaren is. Bijvoorbeeld geboortekoekjes.
O.a. Action heeft van die doorzichtige kaartenzakjes met een plakstripje aan de bovenkant, misschien is dat iets. Dan kun je ze per stuk verpakken.
Hier mochten ze idd ook wel trakteren, maar alleen voorverpakt en maar op 1 dag. Er mocht niets worden achtergelaten voor de andere helft van de klas.
Wibra heeft die zakjes ook. Hier mag op de ene school ‘alles’ qua trakteren, maar ik vond zelf iets voorverpakts prettiger (dat heeft mijn dochter dus gedaan, ook voor de helft die er die dag niet was). Op de andere school mogen ze in principe alles trakteren, ze mogen het alleen niet op school opeten, dus dan is iets voorverpakts, of op z’n minst verpakt, wel enigszins noodzakelijk.
Super bedankt voor de tip van de kaarten zakjes zoiets bedoel ik idd. Ga morgen naar wibra en/of action! Het is idd erg verschillend per school blijkbaar maar ze heeft nu al meerdere zelfgemaakte traktaties gehad die ze ook gelijk op school mochten opeten. Voor de juf trouwens wel iets voorverpakt.