Ik hoop dat het hier goed staat maar kom er even niet meer uit 6 juli zat ik met een positieve zwangerschapstest in mijn handen, diezelfde avond een cb test gedaan en die gaf aan 1-2 weken zwanger. Omdat ik een onregelmatige cyclus heb heb ik met de verloskundige overlegd en zei wilde dat ik een echo liet maken 5 dagen later(termijn). Op deze echo was niets te zien behalve verdikt baarmoederslijm. Na een inwendige echo zag ze wel een vruchtzakje van 2 mm en schatte me daarom in op 5 weken zwanger. Omdat ik best onzeker en nieuwsgierig ben heb ik bij een echo centrum 1,5 week later opnieuw een echo laten maken. Nu zagen ze op deze echo buitenwaarts een vruchtzakje met een heel klein stipje er in en zei schatte me om 5 + 2. Verder vond ze aller er netjes uitzien en vertelde dat ik als ik over twee weken terug kwam we sowieso een vruchtje met hartactie zouden moeten zien. Nu zit ik even te rekenen en vanaf de eerste datum vond ik dat ik al heel vroeg getest had. Nu ben ik 23 maart uitgerekend maar dat betekend dat ik veeel te vroeg een positieve test zou hebben gehad. Ik had beter niet kunnen gaan rekenen want ik maak me nu toch wel ongerust. Iemand een idee? Bekijk bijlage 408344
Het is heel lastig te berekenen en daarbij zijn de echo's in de eerste weken heel moeilijk. Een mm verschil scheelt al zoveel in de dagen. Ik had dat zelf ook met die termijn, een echo met een termijn die niet kon omdat ik dan nog niet had kunnen testen. Uiteindelijk met een echo met 12 weken goed gezet, terwijl ik een week eerder nog maar 10 zou zijn. Het wordt dus wachten tot de echte termijn echo over 5 weken, of inderdaad over 1,5 weken en dan kijken wat de termijn is, of het gegroeid is en of er hartactie is. De eerste 12 weken zijn helaas lange zware wacht weken. Ik weet dat ik hiermee geen antwoord op je vraag heb gegeven maar ik hoop dat je er iets mee kunt. Sterkte met wachten! Krissa
Zelf geen ervaring met een hele vroege echo. Maar wat ik hier allemaal heb gelezen en gezien van mensen lijkt het me een goede echo voor 5 weken en 2 dagen. Over 2 weken zal er ineens veel meer te zien zijn! Succes met wachten.. ( helaas zijn die eerste weken rot, vanwege het wachten dan)
Je zal toch de termijnecho af moeten wachten daar weten ze altijd precies hoever je bent. Ik dacht dat ik ook 9.4 dagen was. (Telde vanuit de eerste dag van me menstruatie en kwam op een dag uit waarvan ik dacht huh dat kan gewoon niet) ik had ook me cyclus niet bijgehouden en was ook nog eens een week over tijd. Pas met de termijnecho werd vast gesteld dat ik 10.1 weken was. Terug gerekend kwam ik uit op een datum waar we inderdaad in die periode veel gekluts hadden. En over 2 weken kan je ook t hartje horen want meestal is dat altijd met 6 weken gefeliciteerd nog
Ben blij dat ik je wat gerust heb kunnen stellen. Succes met het wachten maar de volgende keer zul je een mooi kloppend hartje zien, met welke data je ook rekent. Groetjes, Krissa