Mijn partner heeft een erg slecht gebit. Zijn voortanden zijn deels afgesleten en zijn tanden zijn geel en zien er vies uit. Hij poetst netjes zijn tanden maar het helpt weinig. Door een slechte ervaring met een tandarts twee jaar terug durft hij niet meer naar de tandarts. Nu schaamt hij zich vreselijk voor zijn gebit en durft hierdoor niet meer te lachen in het bijzijn van andere mensen.. Gezien zijn (jonge) leeftijd moet er iets gebeuren. Hij is nog te jong om zich zo te schamen en daarnaast is het zaak dat zijn gebit er weer netter uit komt te zien. Financieel hebben wij het niet heel breed en dit in combinatie met zijn angst durft hij geen afspraak te maken. Hij is bang dat het heeeel veel geld gaat kosten om zijn gebit weer netjes te krijgen. Ik ben dus benieuwd wat het gaat kosten om een stukje op zijn voortanden te laten zetten en zijn tanden goed te reinigen en het liefst ook te bleken. Ook ben ik op zoek naar een goede tandarts in omgeving 010 (voor precieze woonplaats graag een privé berichtje). We hebben al in onze omgeving geïnformeerd en dan schrik je ontzettend van de prijzen die mensen betalen om hun gebit op te laten knappen. Wij hebben geen duizenden euro's liggen en dat zou betekenen dat vriendlief nooit met een mooi gebit door het leven kan gaan.. Het liefst wilt hij nu al zijn tanden eruit laten halen en gewoon kunstkleppers nemen...
Poeh. Lastig. Mijn tanden waren vanaf mijn jeugd al slecht... Veel gele plekken... Dus vorig jaar 10 facings laten zetten, kostte 10.000 maar god wat ben ik er blij mee! Echt zooooo mooi... Ik heb porseleinen... Ik weet dat composiet facings goedkoper zijn, maar ook iets minder mooi. Kunstgebit zou ik zeker nog niet doen hoor, echt te jong voor. Informeer eens naar een angsttandarts in jullie buurt en vraag naar de mogelijkheden van composiet facings. Succes!
Zoveel geld hebben wij helaas niet liggen... Ik vind het zo rot voor hem. Als het financieel ook maar mogelijk was dan had ik het zo gedaan
bij ons hetzelfde probleem.door tandenknarsen afgesleten tanden,dikwijls tandpijn,gele gevlekte tanden en schaamte geinformeerd naar kronen en helaas zou dit,indien op de eigen tandwortels geplaatst(hangt af van de staat van de tandwortels)per kroon 550 euro kosten(geplaatst)en indien op een schroefje in het kaakbeen 650 euro per kroon.stifttanden kosten al gauw 1350 euro per stuk en plaatjes op 7 tanden zouden 5000 euro kosten(maar als je tandenknarst is dit geen goede oplossing wegens te snel er terug af breken)dus ik weet het ook even niet....
Ik zeg; een kunstgebit! Ik heb een slecht gebit, aan het opknappen kost nu al ruim 6000 euro en ben er nog lang niet, mijn vader heeft door medicijnen gebruik een heel slecht gebit gekregen, en alles nu laten trekken en een kunst gebit erin. Resultaat: je ziet er werkelijk niks van, nieuw systeem waardoor het definitief vast zit en hij zegt t ie het 20 jaar eerder had moeten doen! Ik twijfel nog of weer maar omdat ik er al zoveel geld aan heb uitgegeven vind ik het ook heel zonde! P.s. Wordt vergoed door ziekenfonds, en kan eventueel onder al gehele narcose, ook wel fijn..
Je hebt composiet ook facings die net 100 per tand kosten, stukken goedkoper dan porcelein als je het niet kan betalen. Verder kan een mondhygieniste vaak al veel betekenen, vaak denken mensen dat ze goed poetsen maar blijkt daar weinig van waar te zijn als de mondhygieniste nader kijkt. Vooral interdentaal reinigen zoals stokeren is zeer belangrijk
Het is niet altijd nodig om een kroon of facings te plaatsen op de voortanden als ze er slecht uitzien. Het schuin afgesleten gedeelte kan hersteld worden met een vulling. Met je voortanden kauw je toch niet, dus de kans op afbreken is nihil. En in sommige gevallen doet polijsten bij de tandarts ook al wonderen. Mocht het polijsten weinig verschil maken, zou ik ze laten bleken. Via vakantieveilingen kun je daar ook goedkoop aan komen. Mochten de tanden in zo'n slechte staat zijn dat er weinig van over is, maar de wortel en het beginstuk wel goed is, kun je ook vragen of ze noodkronen kunnen plaatsen voor langere tijd, i.v.m. de dure kosten van echte kronen die niet te betalen zijn. Dit is niet gebruikelijk, maar een familielid heeft ook nog een noodkroon zitten die er al jaaaaaaaaaaaaren in zit en er nooit meer uit is gegaan. Ziet er ook gewoon uit als een normale tand en stukken goedkoper. Tandarts heeft toen ook gezegd en nog steeds, hij zit er goed, dus laten zitten. Ook met dit geldt, omdat het voortanden zijn is de kans klein dat het eruit gaat.
Qua praktijk kan ik je echt Tandzorg Mathenesse aanraden!! Maak eens een afspraak, alles is bespreekbaar daar. Het is een moderne praktijk met zeer kundig personeel! Ook qua angstige patiënten! Sterkte een succes!