Gestopt

Discussie in 'De lounge' gestart door Loe, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

......met roken..........en heb t niet makkelijk. Of zeg maar gerust: heel moeilijk.:x ^*^%&%^&%&%^

Vorige poging is mislukt. Maar ik wil echt stoppen! Wie nog meer?;)

2. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik wil niet stoppen..

Wel je heeel veel succes wensen! Goed van je!!

3. Loe

Loe Niet meer actief

pff.........moeilijk. waarom wil je niet stoppen als ik vragen mag? ik heb astma, ik MOET gewoon stoppen.....

4. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Je kan het Loe!!!!

Sigaret is de vijand, doe je bokshandschoenen aan en geef 'm een optater.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat heb ik daar veel respect voor. Knap van je hoor.

Op wat voor manier ben je gestopt? Heb je de aantal sigaretten op een dag gewoon afgebouwd of gebruik je nicotinellpleisters of nicotinellkauwgom.

Mijn man is aan het eind van de zomer in 2009 gestopt met roken. Hij plakte dus nicotinellpleisters. Eerst elke dag de grote en later de kleine maat pleisters. Hij is er helemaal van af en ook niet meer opnieuw begonnen. Ben erg trots op mijn mannetje.

Veel succes en hou vol! Je kunt het!

6. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    :D Omdat ik het te lekker vind..

Ik wens je echt heel veel succes!! (heb ooit wel een poging gedaan, maar mn omgeving, vond het ook niet zo erg, dat ik het opgaf :p)

7. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    :D :D Net als die reclame, met die akelige mannetjes..

BESTRIJD de rookmonsters.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik wil het ook maar iedere keer mislukt het, ik houd het nooit vol.
    De laatste tijd denk ik iedere keer weer, hierna geen pakje meer halen maar helaas....
    Ik heb nu net weer een nieuw pakje opengemaakt....maar als die op is doe ik met je mee meid.
    Makkelijk is het niet en manlief zal het ook niet makkelijk vinden, hij rookt zelf niet maar ik ben mega shago als ik stop.

Dus bij deze, na dit pakje stop ik en hoop dat ik het vol ga houden.

Meid voor jou, hou het vol en probeer er net te veel aan te denken.
    Is makkelijk gezegd dan gedaan ik weet het.

Dus nogmaals, ik doe mee vanaf morgen!!!!

liefs

9. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik heb eens een mijn eigen stop-verhaal opgeschreven bij een andere post, heb hem even teruggevonden, misschien heb je er wat aan.

Volhouden Lou!!

Ik ben bang dat ik niet echt een practische 'tip' heb die je op een magische wijze kan helpen, maar misschien heb je iets aan mijn ervaring.
    Ik heb zelf ruim 20 jaar gerookt, flink verslaafd ook, en ik heb heel vaak 'geprobeerd' te stoppen.
    Ik weet nog dat ik klein was en mijn vader zag roken (2 pakjes per dag) en ik hem heel stellig vertelde dat ik nóóit ging roken, want het was zo smerig! Dat pakte natuurlijk anders uit.
    De laatste 2 jaren dat ik rookte begon ik het wel steeds vervelender te vinden, soms vond ik het vies, maakte ik het na een halve uit, maar nooit genoeg doorzettingsvermogen om te stoppen.
    Totdat mijn vader een hartaanval kreeg...toen ging het lichtje branden.
    In het jaar dat daarop volgde ben ik gestopt, niet geprobeerd te stoppen, maar gestopt. Dat woord maakt heel veel verschil, tenminste in mijn hoofd wel.
    Ik heb besloten om een niet-roker te zijn, om niet meer de tabac mijn leven te laten beinvloeden, niet meer mijn geld uit te geven aan iets wat mij langzaam beroofd van mijn zuurstof, mijn aders laat dichtgroeien, mij een uur in de wind laat stinken en nog veel meer negatieve dingen die je zelf natuurlijk ook in kan vullen.

Weet je, het is moeilijk, maar die sigaret is echt niet jou vriend, heeft niet het beste met jou voor, en zeker niet met kleine babylongetjes.
    Wat voor mij geholpen heeft is het echt zo te zien, dat pakje sigaretten is een vijand die je moet bevechten.
    Ik ga mezelf nu onsterfelijk belachelijk maken, maar ik heb echt tegen mijn laatste pakje gezegd (hardop nog wel :) ) "Jij gaat niet winnen van mij jochie, ik weet dat je je best gaat doen, maar ik rook niet, dus ik heb jou ook niet meer nodig, de mazzel!

Ik weet dat je hoopt dat er iets van buitenaf is wat je zou kunnen helpen, en misschien is dat er ook wel, maar wat jou kan helpen zit in jezelf. Het is de wil die besluit dat jij gezond oud gaat worden om er heel lang te zijn voor je kindjes, om fit te zijn om met je kleinkinderen te spelen, inplaats van buiten adem als je de trap oploopt.

Het is een heel verhaal, maar ik wil dit allemaal zeggen omdat ik zelf zóóóó blij ben dat ik nu al ruim 3 jaar een niet-roker ben.
    En jij kan dat ook zijn, voor je kindjes en jezelf, maar je moet echt afscheid nemen in je hoofd van deze nep-vriend.

Heel veel succes!

10. Loe

Loe Niet meer actief

pff....ik blijf maar pfff.......zeggen. Tis moeilijk. Moeder en vader roken, schoonmoeder en schoonzus roken. Mijn broer is wel gestopt super knap vind ik dat. Ik vind het moe-hoe-lijk!
    Ik had steeds meer dat als ik niet rookte,ik perse wou roken. En wel nu! (verslavingsgedrag, werd echt soort agressief haha). En als ik dan weer mocht roken, dacht ik weer; ik wou dat ik gestopt was, ik vind er maar enkelen echt super lekker, sommigen denk ik: nou die had je net zo goed niet kunnen nemen. Het idee was lekkerder dan de sigaret zelf.

Maar ik heb toch wel last van ontwenning hoor! En daarnaast ben ik ook nog eens gestopt met snoepen (ben tien kilo aangekomen, misschien deels door hormoonbehandeling), het moet er gewoon af.
    tis allemaal wel moeilijk. Maar ik wil gewoon gezonder leven. Heb een peace maker (tgv medische misser) en astma, dus moet gewoon wel van mezelf!

11. Loe

Loe Niet meer actief

OMG Emmy, wat knap!

En ik hoop eigenlijk dat ik daardoor ook meer kans heb op zwangerschap....;)

12. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Wauw, wat knap van je !!

De eerste weken zijn het moeilijkst .. maar het wordt echt veel makkelijker naarmate er tijd overheen gaat.

Ik heb toen ik stopte heel veel komkommer gegeten, omdat ik wel de neiging had om continu iets in m'n mond te steken
    Komkommer was bij mij de oplossing

of stukjes wortel :) een mens moet iets eh om van die vervelende gewoonte af te komen

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hey Loe,

Goed van je dat je gestopt bent, volhouden hoor!!!!

Mijn man is sinds maandag gestopt, ik stop vanaf zondag. Ik roep al vanaf september dat 10 januari mijn dag is dat ik stop met roken. Waarom die datum??? Geen idee, zat gewoon in mijn hoofd (kweet het, ben af en toe vreemd:D)..Ik ben al 2x eerder gestopt, tijdens mijn zwangerschappen. Voordat ik zwanger werd van Milan was ik trouwens al een halfjaar gestopt, helaas ben ik langzaamaan weer begonnen door het mezelf toe te staan op feestjes. Voor ik het wist was ik weer een fulltime roker..

Dus dat doe ik niet meer. Vanaf zondag ben ik een "ooit-roker". Ik STOP en ik STOP nu voor altijd, dat staat al vast!!!!!

En alle verslavingsstoffen zijn al erg snel uit je lichaam. Het grootste struikelblok is om de gewoonte te overwinnen. En vooral jezelf niet zielig vinden omdat je niet màg roken, maar trots op jezelf zijn omdat je niet meer wìl roken..

Zet um op, vanaf zondag sta ik naast je...

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Kijk dat zijn al 3.
    Loe is al gestopt
    Vlinder stopt morgen
    Loetje stop zondag

Kunnen we elkaar steunen en moed inpraten om niet toe te geven aan de trek in een s......

Ben benieuwd of er nog meer bijkomen.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik weet hoe het is. Ik rookte 1,5 pakje per dag... En ben 1,5 jaar geleden van de 1 op de andere dag gestopt en mijn man ook.
    dit omdat we graag kindjes wilden.

Wat voor mij echt hielp, was dat ik gewoon tegen mezelf zei: "Ik rook helemaal niet". Ik zag mezelf niet als roker die was gestopt maar probeerde mezelf in te praten dat ik gewoon helemaal geen roker was.
    Hmmzz.. klinkt een beetje vaag.

Verder had ik iedereen van mijn poging verteld en aangezien ik echt een hekel heb aan rfalen, durfde ik echt niet aan hen toe te geven dat het me niet zou lukken. En zo heb ik dus 1,5 jaar al geen sigaret meer aangeraakt. En ik moet er ook niet meer aan denken.

Ik hoop dat het jou ook lukt. Heel veel succes!

16. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kom je ook even een hart onder de riem steken..

ik rookte ook, en ben van de één op de andere dag gestopt, dat was voor mij de beste manier. ben in het verleden vaker gestopt, (2 keer) maar dan middels afbouwen, en dan voel je je nog meer een verslaafde, want dan leef je echt naar je rookmomenten toe. mijn man rookt ook nog steeds, maar niet meer binnen. zeg ook gewoon dat je niet meer wilt dat mensen binnen roken bij jou thuis, dat is het minste wat ze kunnen doen om jou te steunen.

geloof me de eerste 5 dagen zijn het ergst.. maar elke dag dat je volhoudt kun je de volgende dag zeggen: als het gister is gelukt lukt het nu ook. en klinkt cliche, maar zet echt eens de voordelen op een rij: meer energie, niet meer benauwd, meer geld over (kom ik zo op terug) je ruikt lekkerder, je proeft meer (kom ik ook zo op terug hihi). zoek foto's op het internet van rooklongen (print m desnoods uit en hang m ergens neer waar je m steeds kunt zien)

geld over: spaar het echt in een potje (ik ben nu een jaar gestopt en heb ruim 1400 euro gespaard! (ik rookte 120 euro in de maand) je kunt elke maand op een vaste dag de helft opmaken als beloning aan iets wat je niet nodig heb maar wel graag zou willen hebben (anders was je het toch kwijt en hebbedingen zijn gezonder dan roken)

meer proeven: tja, da's verleidelijk want je handen willen iets zoeken als vervanging voor het roken en je proeft meer dus alles smaakt lekkerder. probeer ook hierin gedisciplineerd te zijn, beloon jezelf bijvoorbeeld één of twee keer in de week op iets lekkers en neem voor de lekker trek bijvoorbeel een bakje tomaat met komkommer of appel met banaan, dan ben je bezig eerst om het te maken en het is ook nog eens gezond )dit geeft je dan weer een goed gevoel dat je goed bezig bent.

ik heb echt geen zin meer in een sigaret, ik mis het echt niet meer en ben echt heel blij dat ik geen slaaf meer ben van de sigaretten!

heel veel succes!!

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat had ik ook geschreven kunnen hebben;)

Bij mij in de omgeving weet ook iedereen al vanaf het moment dat ik deze datum prikte, dat ik ga stoppen. Zo is het voor mij makkelijker vol te houden, weer beginnen zou ik veel lastiger vinden om toe te geven, dan toe te geven aan weer een sigaret..

En inderdaad het inbeelden dat je nooit gerookt hebt, maakt het stoppen makkelijker. Zo deed ik het ook toen ik de eerste keer stopte. Ik vond het toen erg meevallen en met die instelling ga ik er nu ook in...

Ik weet uit ervaring dat ik een makkelijke stopper ben, ik heb er niet zo heel veel last van. Alleen ben ik in de algemene "rookmonstervalkuil" getrapt, door te denken dat ik het gerust kon volhouden door alleen op feestjes te roken. Dat gaat dus niet, dus vanaf zondag geen enkele peuk meer!!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Houd vol!!! Ik ben nu 4 en een half jaar gestopt. Ik had ook 685 pogingen gedaan waarbij mn man elke keer smeekte of ik weer wilde roken omdat ik niet te genieten was. Maar de laatste poging vond ik heeeeel makkelijk en die is ook gelukt..
    Ik zag mn moeder doodgaan aan longkanker (niet door roken) en ik was meteen genezen....

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn man en ik hebben elkaar trouwens belooft, dat als we over een jaar nog steeds gestopt zijn, we iets mogen kopen wat we echt heel erg graag willen hebben. Natuurlijk niet iets van honderderden euro's, maar uiterlijk iets van 200 euro per persoon. Dat bedrag hebben we dan allàng uitgespaard door het niet meer kopen van sigaretten en shag..Gewoon om te vieren dat we niet meer afhankelijk zijn van onze verslaving:)

Muppet, mijn zwager heeft ook longkanker (is een uitzaaiïng van slokdarmkanker waar hij al 5 jaar tegen vecht) en zal hier binnen nu en niet al te lange tijd aan overlijden. Hij heeft het vaak benauwd en ik vind het zò egoïstisch van mezelf dat ik rook, terwijl ik nu nog een keuze heb. Dit zal mij helpen om te stoppen, ik doe het deels voor mijn zwager, het grootste deel voor mijn eigen gezondheid en zeker ook deels voor mijn kids!!

20. Revit

Revit Niet meer actief

Ik ben ook gestopt per 1 jan. Ik houd het makkelijk vol eigenlijk..

Heel veel succes iig! Ik hoop dat het lukt :)

Deel Deze Pagina