urgentie via HA

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wie heeft dit wel eens gekregen via de HA?
    aangezien dit onze enige optie is als we binnen een korte termijn willen verhuizen, ga ik dit dus proberen. en er zijn ook echt wel punten waarom we hier niet meer kunnen wonen.

maar ik ben gewoon benieuwd of hier meiden zijn die dus via de HA een doktersverklaring heeft gekregen voor urgentie..?

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ik weet dat dat niet zomaar gebeurt...
    dus het hangt er heel erg vanaf wat de bezwaren zijn waarom je er niet meer kunt blijven wonen voor wat langere tijd.....

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat was 20 jaar geleden nog wel zo. maar tegenwoordig krijg je zo goed als nergens urgentie meer voor dus zal de doktersverklaring ook niks meer uitmaken denk ik zelfs al zou je er 1 van hem krijgen.

bij onze woningbouw bijv is de enige reden om nog urgentie te krijgen als je in levensgevaar bent in je eigen huis en daar politierapporten van hebt. ik bedoel maar hoeveel mensen hebben dat nou?

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    soms worden er nog wel adviesbrieven geschreven, bijv wanneer iemand met MS verslechtert en 3 hoog zonder lift woont, ik noem maar een dwarsstraat, maar artsen kunnen en mogen ook lang niet altijd alles hoor!! Die zijn ook aan heel veel regels gebonden!!

5. caroline16

ja maar dat scheelt wel per gemeente hoor..
    ik heb goede argumenten..

maar wie heeft dit gehad?
    dat was mijn vraag..

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    nee ik niet dus, maar vanwege mijn werk weet ik het ;)
    Maar ik hoop evengoed dat je er in aanmerking voor komt hoor!
    Naar een betere plek verhuizen is altijd fijn!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het zeven jaar geleden gehad. Wat wil je weten? Na deze verklaring had ik binnen een week urgentie en binnen een paar weken een andere woning. Het ging hier wel om een gevaarlijke situatie, want het is aan strenge regels gebonden.

8. caroline16

@Trees, om wat voor een situatie ging het?
    en toen je de doktersverklaring kreeg, hoe moest je dat melden?
    hoe gaat dat in zijn werk?

9. Trees

Trees Niet meer actief

Je hebt pb

10. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hier waar ik woon geeft een huisarts zoiezo geen advies meer hierover en schrijft er dus ook geen brieven meer voor.

Ik heb met mazzel een urgentie gekregen (had het helemaal niet verwacht).

Ze zijn tegenwoordig heel streng (alhoewel ik daaraan twijfel aangezien ik zelfs met urgentie op plek 12 sta)

Je kan het proberen maar heb er een hard hoofd in.

Mag ik vragen wat de redenen zijn voor een urgentieaanvraag?

11. 4days

4days Niet meer actief

Het ligt er maar net aan wat de reden is. Als je echt een medische reden hebt waardoor je MOET verhuizen, dan geven ze je normaal gesproken ook urgentie. Maar dingen als stress of burnout enzo zullen we niet genoeg zijn.

Wij hebben helaas ook een half jaar lang met ons zoontje in een mini studiootje moeten wonen omdat we geen urgentie kregen.

12. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik snap dat niet dat ze mensen geen urgentie geven (althans makkelijker) als ze een kind krijgen of verwachten. Hier was wel de reden dat ik in deze woning waar ik nu woon minimaal een half jaar moest wonen voordat ik zwanger raakte. Anders was het in hun ogen een bewuste keuze.

Maar iemand met een kind in een 1kamerwoning plaatsen vind ik triest.

13. Nou mijn moeder heeft dit ook gekregen via de huisarts,alleen de gemeente vond dit toch niet urgentie genoeg.
    Dus denk niet dat het helpt.

14. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    @ Josianne: In den haag zijn ze wat ik van mijn woonconsulente had begrepen heeeeeeeeeeel erg streng. Hier in Zoetermeer blijkbaar minder en toch is het dezelfde commissie die het beoordeeld. Maf he

15. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Urgentie krijg je echt niet meer zo gemakkelijk,je moet bij wijze van in een levensbedreigende situatie verkeren...(denk aan huiselijk geweld enz.)
    Zelfs mijn zus,die keer op keer bonje met de overburen had,daarvan werd de aanvraag afgewezen,inmiddels zijn die zelf verhuisd dus ze heeft rust;)

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Volgens mij mag een huisarts dat helemaal niet doen.Want een huisarts is niet onafhankelijk.
    Dan zou de woningstichting een onafhankelijke arts moeten aanwijzen voor jou.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Weet uit eigen ervaring dat urgentie idd zeer moeilijk te verkrijgen is. De reden van in verwachting zijn of in een te kleine woning wonen is vaak echt niet genoeg. Opzich logisch, want het kan niet hun probleem worden of zijn dat er gezinsuitbreiding plaatsvindt.. ;)

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet welke redenen er voor ts spelen. Maar ik lees reacties dat zwanger zijn of het hebben van kinderen al een reden zou moeten zijn voor een rugentie verklaring.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'alleen maar' zwanger zijn ook niet genoeg reden zou vinden om urgentie te krijgen. Ik bedoel: urgentie voor de één gaat wel ten koste van de ander. En iedereen die op een wachtlijst staat, wil graag een huis toch? Ik zou niet weten waarom iemand die zwanger is daar meer recht op heeft dan iemand die niet zwanger is.

19. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik heb wel urgentie gekregen omdat ik te klein woon. Maar moest wel bewijzen dat ik echt alleenstaand ben en dat ik dus niet nog een partner ergens achter de hand had.

Ik woon ook echt wel heel klein 2 kamerwoning van 25 vierkante meter en ik slaap in de woonkamer en mijn zoontje in een kamer van 2 bij 2 dus erg krap. Maar voorals nog heb ik erg mazzel want ze zijn heel streng.

20. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik werk zelf bij de woningbouw en de regels voor urgentie zijn idd erg streng. Dan hebben we hier in de omgeving nog de mensen die urgentie hebben gekregen door sloop van hun woning en die gaan ten alle tijden altijd voor. Op dit moment is het dus voor iemand die zich gewoon inschrijft bijna niet te doen hier...

Je kan het natuurlijk altijd proberen. Nee heb je en ja kan je krijgen, toch?!?

Owja...informeer trouwens wel eerst of er kosten aan een urgentieverklaring zijn verbonden. Hier betaal je 50 euro om de urgentieaanvraag in te dienen. Krijg je idd urgentie, dan krijg je de 50 euro terug, maar wordt de aanvraag afgewezen, dan ben je ook de 50 euro kwijt...

Deel Deze Pagina