Dag dames, Ik wil even mijn verhaal kwijt. En wellicht zijn er meer vrouwen die dit mee hebben gemaakt. Ik had tot nu toe een vrij onbezorgde zwangerschap. Totdat ik maandag 5 oktober op mijn werk mijn hele broek nat voelde worden. Eerst dacht ik dat ik in mijn broek plaste. Zo voelde het. Later dacht ik dat het misschien al vruchtwater was. Toen ik naar de wc ging bleek het bloed te zijn. En niet zo een beetje ook. Ik ben toen met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig was alles in orde met mijn kindje. Het bloedverlies kwam doordat er een flapje van de placenta voor de baarmoedermond lag. Dat was bij de 20 en 28 weken echo al geconstateerd. Na 4 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik weer naar huis. Ik was dolblij. Maar 2 dagen later had ik weer bloedverlies. Weer aardig veel. Toen moest ik gelukkig maar 24 uur in het ziekenhuis blijven. Ook nu was er niks met het kindje en lag het weer aan de placenta. Ik ben nu bijna een week bloedvrij thuis. Maar elke dag ben ik bang op weer bloedverlies. Er is me aangegeven dat ik erg voorzichtig moet zijn met gemeenschap en dat ik rustig aan moet doen. Geen zware dingen tillen en geen zwaar huishoudelijke klussen of kilometers lopen. Ik ben nu dus ook thuis van mijn werk. Ik werk elke dag een uurtje thuis maar voor de rest doe ik weinig. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en mijn angsten voor bloedverlies herkennen? En is alles goedgekomen met jullie kindje. Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde het even kwijt.
Herkenbaar. Ik heb van van de 6e tot 13e week constant gebloed en ook best veel. Ik moest met 14 wkn ook al stoppen met werken. Bij mij lag de placenta niet goed en dat verklaarde het bloeden. Met de 20 wkn echo bleek de placenta goed te liggen ,maar het bloeden is gebleven Elke 4 wkn had ik wel weer een bloeding. Constant opnieuw die angst. Ze zijn er nooit achter gekomen waardoor het bloeden bij mij veroorzaakt is nar die 20 wkn. Mijn zoontje is gelukkig gezond ter wereld gekomen en inmiddels 17 maand. Ik ken je angsten en wil je veel sterkte wensen!
Mijn beste vriendin heeft dit ook gehad. Ze heeft vanaf 4 maanden steeds bloedingen gehad en toch haar kindje tot 39 weken uitgedragen. Haar dochtertje is nu 3,5 en hartstikke gezond. Maar bij iedere bloeding was ze weer heel onzeker (en logisch toch!!?) Succes meid... x
Hey meis, Ik heb dit ook gehad. Zat om de 2 a 3 weken bij de gyn voor de bloedingen. Met 22 weken had ik weer een bloeding dus weer naar de gyn toe. Eerst een buik echo dat was allemaal goed. Maar toen keek ze inwendig en bleek ik al ontsluiting te hebben. Nou ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar gegild, omdat ik zo bang was om mijn kindjes te verliezen. Moest toen 5 dagen blijven en ben geopereerd want omdat ik een tweeling droeg kon mijn baarmoedermond het niet aan. Er is een cerclage geplaatst om de baarmoedermond. uiteindelijk ben ik met 26 weken weer opgenomen in een academisch ziekenhuis en ben bevallen met 28 weken. Hebben ze je baarmoedermond wel eens inwendig opgemeten? Of weten ze echt zeker dat het aan je placenta ligt? Bah niks aan die onzekerheid. Sterkte gewenst Liefs Jada
Ik heb met 27 weken een bloeding gehad. Ik had ook een laagliggende placenta. Bij mij was het echter wel bij die ene bloeding gebleven! Uiteindelijk is mijn meisje met 39w5d geboren! Sterkte!