Ik ben gisteren met mijn zoontje op het CB geweest en met 11,5 maand is hij nu 77 cm en 9.3 kgs. Nu moeten we over 5 wkn terug komen om hem te laten wegen omdat ze het toch wel wat weinig vinden....ze hebben zijn lijntje laten zien en hij is vlgs mij ook wel wat onder het gemiddelde gezakt maar is hij dan echt te licht? Hij eet namelijk al best veel gedurende een dag vind ik: 2 botherhammem + 2 glazen melk 1,5 stuk fruit (bv. appel + halve banaan) Als tussendoortjes rijstwafel, liga, granenreepje,stukjes komkommer/paprika etc Avondeten is ongeveer 250 gram aardappelen-groenten-vlees en altijd nog een behoorlijk toetje. Geef ik hem dan nu te weinig? Hij kan toch niet té mager zijn? Hij eet ontzettend goed maar is ook een heel actief mannetje. Moet eerlijk bekennen dat ik erg onzeker ben geworden door de reactie van het CB...
Kan ook gewoon zijn bouw zijn hoor! Mijn zoon is ook heel tenger, woog ook heel weinig, zat onder de onderlijn en groeide zelfs ook een tijdje slecht (50gr per week). Nu is hij 3,5 en weegt ongeveer 16 kilo, nog steeds ligt en draagt nog 92/98. Ze kunnen het beter goed in de gaten houden maar twijfel niet aan jezelf!
ik vind het wel meevallen meid. Mijn meisje van 11,5 mnd heeft verleden week in het zh gelegen met een flinke buikgriep en uitdrogingsverschijnselen omdat ze alleen maar spuugde en diaree had al 8 dagen lang en niks meer wilde eten en drinken. Ze was weer 2 kilo afgevallen,heb haar te straks gewogen ze weegt nog maar 8900 gram bij 84 cm. Ze is nu ook te licht,maar dit komt door de buikgriep. Ze haalt het straks wel weer in. Ik vind je mannetje mooi in verhouding hoor.
Dan zou die van mij helemaal te licht zijn 16 mnd 79 cm en 9,1 kilo. Kan hier ook echt eten als een bouwvakker maar zit geen seconde stil, dus komt geen grammetje aan. Hier was hij met 14 maanden iets afgevallen, dus moesten we met 16 maanden even terug komen om extra te wegen. Ik zou me geen zorgen maken. Hij is waarschijnlijk gewoon fijn gebouwd, maar zeker niet te licht, heeft ook zijn voordelen, je kan hem af en toe best wel wat extra's geven zonder dat je zorgen hoeft te maken dat hij te dik wordt.
Ik vind het ook mooi hoor! En na / rond het jaar gaan ze toch minder hard groeien en meer bewegen. Hij eet goed en gezond, dus ja meer kun je niet doen. Geef je al gewone melk? Anders zou je de opvolgmelk nog even kunnen gebruiken, wellicht dat hij daar nog wat extra uithaald tot het jaar. Maar ik denk zelf dat het gewoon oké is hoor! Mijn zoon woog met 9,5 maand 9,4 kilo bij 74 cm. Ik vermoed dat hij nu wel langer is maar verwacht hem niet veel zwaarder. En ik heb volgende wk 11 mnd afspraak..
Ik vind het wel meevallen. Mijn zoontje was met 11.5 maand 78 cm en 9.8 kilo. Ook hij zit onder het gemiddelde van het gewicht. Ze zeggen dat hij iets zwaarder mag zijn, maar ik kan het eten er niet inproppen! Hij eet: boterham en 100 cc melk als ontbijt banaan en nog wat ander fruit 1.5 boterham als lunch met drinken koekje tussendoor En avondeten weet ik niet hoeveel gram, ik schep gewoon op en kijk wel wat hij er van eet. Dit bepaalt hij zelf!
Zou me geen zorgen maken hoor mn zoontje is 76 cm en nog geen 9 kilo Tsjaa.. Hij is nooit dik geweest en dat zal ook niet zo snel gebeuren.. Hij volgt zn eigen lijntje gewoon prima Hij krijgt als ontbijt een papfles Had eerst brood.. Maar dan eet ie 4 boterhammen per dag dus hou t nog ff bij de pap.. Daarna een half potje fruit(is niet zoon fruiteten sochtends) Lunch: 2 boterhammen Tussendoortje: een banaan Dan avondeten+toetje En voor t slapengaan nog een papfles
Ik vind het ook een mooi gewicht. Mijn dochter is ruim 21 maanden en 80 cm en 9,5 kilo... 'T gaat er wel om dat zijn lijn niet afbuigt, dan willen ze soms nog wel eens verder kijken bij het CB.
Hier pas 9 kilo rond de 15 maanden.... Nooit iemand over gevallen. Ze heeft wel altijd ongeveer haar lijntje gevolgd (van 11-14 maanden iets gedipt). Ze is ook iets groter dan dat ze breed is. Wij zijn al niet veel anders qua postuur. De appel valt niet ver van de boom he?
Zou me er niet al te druk over maken. Vind het reuze meevallen hoor, m'n zoontje wordt in februari 3 jaar en weeg nu op de 10 kg. Is heel lang 9 kg geweest. En net wat loki09 zegt: de appel valt niet ver van de boom. Kijk eens hoe jullie vroeger waren? Hier zie ik duidelijk hetzelfde hoor. Allebei klein en lichtgewichtjes, nou en? Als ze maar gezond zijn en wel een beetje doorgroeien. Als het nou echt stil zou staan, oke dat er dan iets gezegd wordt begrijp ik. Maar nu? Nee zou me niet al te onzeker maken hierover hoor! Mijn dochtertje is trouwens 4 jaar en is nu 12 kg! Die zit op de onderlijn, tuurlijk hoor ik telkens: mevrouw ze is te licht. En dan zeg ik: ja weet ik, maar ze is gezond, hyperactief, eet goed, drinkt goed en ze heeft het niet van een vreemde. Prima toch!
Hier net meting gehad bij 11,5 maand. Hij is nu 9,69 en 75,8 cm. Dus scheelt niet veel, en ik kreeg complimenten omdat het zo mooi gelijk liep.. Nu loopt bij jullie het lijntje wat meer uit elkaar, maar dat kan gewoon de bouw zijn. Of toevallig net een zware luier gehad, of gewoon nogal actief qua motoriek. Mijn jochie eet nu Ontbijt : 175cc melk, met papgranen of met een boterham Tussendoor:fruit, 1-2stuks Lunch: 100cc melk en boterham, maar die gaat nooit op Tussendoor: babykoekje/rijstewafel Avondeten: semi met de pot mee, zo'n 250-300 gram Voor het slapen nog een fles 180/6, over 2 weken thee met melk. Scheelt dus allemaal niet veel..
Hij is gewoon wat lichter, maar zeer zeker niet te licht. Hij komt net onder de middenlijn uit. Mijn zoontje woog met 11 maanden 9.1 bij 77 cm. Als je bij de -2 lijn zit, dan kan je spreken over te licht. Was hij veel afgeweken van zijn eigen groeicurve? Dan kan ik wel begrijpen dat ze hem over 5 weken weer willen zien. Zal mij er niet druk om maken!! Mijn zoontje zit nu wel onder de -1, maar daar maken zowel wij als de ka ons geen zorgen over. Hij is gewoon fijntje gebouwd en ik zat ook altijd aan die ondergrens als kind.
hoe valt mijn meisje nu op de curve uit,wil iemand kijken? Weet dat haar gewichtsverlies komt door de buikgriep. Ze woog 3 weken terug nog 10,6 en nu nog maar 8900 gram. Haar lengte ligt ver boven de curve uit met 84 cm lengte,maar haar gewicht weet ik niet waar die nu komt,ze komt zowiezo te licht uit,dat is omdat ze zo erg lang is,daar kan je niet tegen op eten. Ze eet nu flink veel en met de fantomalt verwacht ik wel dat ze weer snel op haar oude gewicht zit.
Raar, ik vind het ook wel mee vallen! Mijn zoontje was bij 11 maanden 74 cm 9.5 kilo, wel iets kleiner en iets zwaarder, maar mijn mannetje is ook wel een beetje een bolletje. Je niet te onzeker laten maken hoor!
Hmmmm... Als jouw kleintje te licht is.... Dan weet k niet wat mijn kleintje is... Hier (11 maand en 5 dagen) 77 cm en 8940.... Mja, hij volgt dit lijntje al sinds dat hij n maand of 3 a 4 is... En jouw zoontje is nog wel wat zwaarder als de kleine man hier.... Zou me er niet al te druk om maken... Als hij naar jouw maatstaf goed eet en drinkt... Vrolijk en actief is (op zn eigen manier) dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand... Maar kan me wel voorstellen dat je door t Cb onzeker wordt...
Zou me echt geen zorgen maken, want onze kids zaten allemaal op dat gewicht rond een jaar en daar is nooit wat van gezegd en het zijn gezonde hollandse kinderen. Mijn oudste is nog licht voor zijn leeftijd, die is bijna 7 en weegt nog geen 20 kilo en de 1 na jongste is 2,5 en weegt nu 11,5 kilo. Zo lang ze vrolijk zijn en levendig is er niets aan de hand en is hij gewoon tenger.
Dit is mijn meisje,je ziet ze is best dun. Denk dat je mannetje wat dikker is Kitty geen zorgen maken dus
Dochterlief was met 18 maanden 81cm en 9920 gram. Dus ook een fijn meisje. Ze volgt keurig haar lijntje. Ik zou me geen zorgen maken hoor! Trekt vanzelf wel weer bij.
Ik heb even opgezocht wat mijn zoontje woog met deze lengte. Hij was toen 10.2 kilo en 13 maanden oud. Hij zat toen tussen de midden en -1 lijn. Voor meisjes geldt een andere curve, maar zal niet heel veel verschil zijn, denk ik. Je meisje zal met haar 8.9 te licht zijn ivm lengte, maar gezien haar buikgriep een duidelijke oorzaak. Dat haalt ze wel zo in hoor.
die van mij weegt bijna een kg minder...geen commentaar hier! werd zelfs gezegd dat ik ander commentaar niet aan moest trekken hij groeide goed en was niets aan de hand, lekker actief en hij at goed...