Netjes toch? Dat gepaniek van die cb's altijd. Ieder kindje is anders ennals hij goed eet en lekker vrolijk en actief is dan zou ik me geen zorgen maken hoor...
Die van mij is wel iets zwaarder, maar die eet eigenlijk alleen maar 2 boterhammen meer dan die van jou , op een dag. Hij eet 2 boterhammen als ontbijt, en 2 als lunch. Gewone melk wil hij niet, dus hij krijgt hier 1-2x een warme fles met van die dreumesmelk van nutrilon. En voor de rest drinkt hij limonade/sapjes ( wel allemaal goed aangelengt met water)
Bij 14 maanden woog mijn zoontje 8,5 kilo en was hij 75,5 cm. Bij het CB maakte ze zich geen zorgen. Ik ook niet trouwens!!! Wij zijn allemaal aan de kleine kant in de familie...
als ik zo lees heb ik toch het gevoel dat mijn meisje mager is,kindjes met hetzelfde gewicht maar een stuk korter dan mijn meisje,hoop dat haar lengte wat minder hard gaat en haar gewicht wat harder,maar ze groeit in lengte net als haar grote broers. Moet me er maar bij neerleggen dat ze mager en erg lang is,terwijl dat ze in het begin te zwaar was.
Jij ben volgens mij de enige die dat ziet hoor.. Want ik vind haar niet mager.. En opdie foto's vind ik haar nou ook niet extreem dun ofzo... Geniet van je kindje ipv je constant druk te maken on haar gewicht.. Komt echt wel goed hoor(en dit bedoel ik niet rot)
Ik vind het ook een prima gewicht die van mij weegt pas nu 10 kilo met 14 maanden.. Ieder kindje zijn eigen lijntje!
Ik dacht ik ga even vergelijken met wat Eva woog met 77 cm. Juist ja, 9,3 kg . Ze was toen 1 jaar en 3 maanden. Hier hebben ze er nooit iets over gezegd, onze kinderen zijn niet zo groot en heel fijntjes gebouwd.
Klinkt als mijn zoontje, ook best tenger gebouwd en hij eet precies hetzelfde. Nooit opmerkingen over gekregen. Hij is ook een bijzonder actief ventje, zit amper stil.
TS, even ter vergelijking ook lengte en gewicht van ons meissie. 10,5 maand - 77 cm - 8410 gram. En dat is inderdaad onder het gemiddelde qua gewicht maar het cb heeft er echt nog nooit wat over gezegd. Als ze maar groeien in lengte en gewicht en vol met leven zitten is het goed! Zo kijk ik er nu tegenaan iig. Aan het begin wilde ik ook alles volgens het boekje doen en maakte ik me zorgen om zulk soort berichten/opmerkingen. Nu niet meer en dat is een heel fijn gevoel. Bianca, je kan op groeigids.nl van alles invullen en dan krijg je ook grafiekjes!
Mijn ene dochter woog met een jaar 8050 en was 72 cm en mijn andere was met een jaar 75 cm en 8120 gram... dus ja ik vind het niet te licht! Al hebben ze er hier ook altijd wat over te zeuren gehad, maar ze volgen hun eigen lijntje en ik heb 2 slanke dames al is de ene wel met 4125 geboren