Mijn zoontje was bij 7 maanden 74 cm en 10,5 kilo. Scheelt niet zo veel dus. Hier ook veel opmerkingen gehad en nu nog steeds wel, maar extreem groot is hij niet joh. Mijn man en ik zijn ook niet klein, dus dan kan je dat ook wel een beetje verwachten.
grappig, mijn oudste was heel klein en inmiddels gemiddeld. die schijnt 1m83 te gaan worden. mijn jongste daarentegen was vanaf de geboorte al erg lang, nu met 4,5mnd is hij 69cm en schijnt hij volgens die site 1m91 te worden... wow! dat vind ik wel behoorlijk lang
Inderdaad is hij wel groot, maar als hij prima in verhouding is, is er toch niets aan de hand? De ene baby groeit harder dan de andere. Na een jaar gaat dat opeens heel wat minder snel hoor. Onze Jesse was met 9 maand 9,5 kg en 71 cm, maar die is dan ook vrij klein. Onze oudste was ook altijd nogal kort en stevig, maar hij is nu heel lang en dun, en hij is nu 24 jaar. Dus jouw zoontje kan nog alle kanten op hoor.
Bij mijn oudste kinderen hetzelfde. De oudste was 10 maanden toen kon ik niks meer bijhouden in t groeiboekje, je weet wel, die curve. Meneer was er al uit gegroeid. Altijd die opmerkingen van anderen.........goh..kan hij nog niet zitten? En ik maar weer uitleggen dat hij daarvoor nog te jong is. Goh..kan die nog niet fietsen zonder zijwieltjes...kan die nog niet alleen fietsen... en ik wederom uitleggen dat hij te jong is daarvoor. Ach, het went. En nu is de oudste bijna 20 jaar, en nog steeds is het een grote knul, hij is bijna 2 mtr. Is ook altijd de langste van de klas geweest. Mijn middelste zit rond de 1.90 en mn jongste zoon is 15 dus die groeit nog, maar die is al langer dan ik en ik ben 1.83
Zo mijn ventje wordt ook groot, ja is hij nu al, maar hij zal vader en moeder voorbij groeien als ik die site moet geloven. Hij zit nu al 5 cm boven het gemiddeld. 92% is kleiner en 8% groter. Hij is nu bijna 2 en 93/ 94 cm.
Ja, mensen hebben altijd commentaar... Te groot, te klein en kan hij dit nog niet? En dat niet? Ik word daar ook wel eens moe van. Ik denk dat mensen het heus niet rot bedoelen maar ze snappen niet dat dat voor een moeder niet altijd leuk is om te horen. Je kleine doet het gewoon prima en daar mag je hartstikke trots op zijn! Zo, ik heb gezegd...
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 201 cm. Uw kind is nu 61 cm. lang. Dit is 5 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 0 jaar. 99% is korter en 1% is langer. De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 194 cm. grappig deze link, ben benieuwd. hij is nog wel erg jong, maar zal het over een paar maanden nog es doen.
Joh als alles lekker in verhouding is is het prima toch? Al snap ik wel dat je de opmerkingen af en toe zat bent. Hier precies contra, de mijne is nu 7760 gram en 75 cm bij 10,5 maand, dus weer te dun volgens veel mensen. Lekker laten gaan, als hij maar gezond is
Grappig .. wij hebben ongeveer dezelfde lengte en onze kindjes zijn ongeveer net zo groot rond dezelfde leeftijd Ik ben 176 mijn vriend 197 ..Met 7,5 maand was hij 75 cm en 8670.. komt aardig overeen! De test zegt dat Ruben rond de 197,5 word. Het gaat in iedergeval op en neer. Na die 7 maanden ging het stukken minder snel. Hij was met 11 maanden 78 cm.. dus maar 3 cm gegroeit. Nu heb ik het gevoel dat hij weer aardig gegroeit is. Kreeg ook altijd commentaar en nu nog! Meneer tijgert en kan zitten maar kruipen of uit zichzelf gaan staan vergeet het maar.. dus tja, dan zie je zo'n grote jongen die nog niet kruipt of loopt! Ook wel begrijpelijk.. maar soms best irritant!
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 184 cm. Uw kind is nu 128 cm. lang. Dit is 11 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 6 jaar. 99% is korter en 1% is langer. De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 181 cm. **** Ze heeft al vanaf het begin boven de curve gezeten, behalve met haar gewicht dat blijft nog steeds ver achter. Maar het gaat over de stabiliteit, als de lijn geleidelijk gaat is er niets aan de hand. krijg je echt pieken en dalen in de groeilijn dan is het niet goed.
Grappig die link. Ik heb mijn oudste zoon ingevoerd die bijna 20j is. Volgens de link is 99% kleiner en 1% langer en de verwachte lengte is 1.94. Het klopt redelijk, hij is ietsje langer, 1.96. Ons meisje zou 1.81 worden
Jeetje, voel me nu wel een kabouter zeg (ik ben jaloers op jullie, en jullie kindjes, die bij de bovenste keukenkastjes (zullen) kunnen hehe). Mijn dochter wordt waarschijnlijk 1.60. Ach, ja het is alweer 4 centimeter winst vergeleken met mij. Ik had waarschijnlijk ook zo'n opmerking kunnen maken, niet dat ik vind dat grotere kinderen abnormaal zijn (absoluut niet), maar gewoon dat ik het absoluut niet gewend ben. Dus het komt vaak niet uit een kwaadwillend hart, maar gewoon uit verbazing.
Zoals bekend heeft elk voordeel ook zijn nadeel. Voor mij is het een ramp om leuke broeken te kopen, spijkerbroeken zijn er tegenwoordig in allerlei lengtematen voor vrouwen (in mijn jeugd nog niet). Maar andere broeken die in de mode zijn kan ik dus bijna nooit aan, zijn altijd te kort. Bij mij lengte (1.83) past geen schoenmaat 39, wat zou ik dat graag willen hebben...ik heb 42 en soms zelfs 43. Mijn oudste zoon (bijna 20j en 1.96) heeft last van die reclameborden die in winkels aan t plafond hangen. Hij heeft schoenmaat 47. Dat is voor een jongen dan misschien niet zo erg maar helaas spelen de winkels daar niet op in, als ze al een grote maat inkopen is het 1 paar. Mouwen van truien enzo zijn bij hem vaak te kort, flink zoeken dus naar de juiste trui. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
onze zoon was met 7 maand 73.5 cm en 9640 gram. Ook vrij groot zeggen ze ,maar het is wel mooi in proportie met elkaar.