alweer koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mj24, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    mijn dochter heeft wat last van bronchitus en is heel veel verkouden. maar bij haar slaan de verkoudheden gelijk hard aan, en gaan vaak gepaard met koorts. veel slijm en heel veel hoesten.
    Is dit normaal? je kan er niks aan doen. na een zetpil knapt e vaak weer behoorlijk op. maar ze is zoveel ziek.

in oktober heeft ze ook het rs virus gehad en hiervoor opgenomen. haar zusje heeft veel minder last van alles en bijna nooit koorts.

mijn meiden zijn wel prematuur dus kwetsbaarder.
    maar hoeveel zorgen moet ik mij maken met de koorts. En ze kan echt niet tegen koorts, ze word er zo slap van. als de koorts weer weg is gaat het wel weer, alleen eet ze nog weinig. ze drinkt wel redelijk goed.

ventolin helpt overigens niet. is alleen maar een drama om te geven. en zie zoutoplossingen doen ook niet erg veel.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Een enorm bekend probleem.
    Wij lopen ook zo te tobben met ons zoontje. Het kan geen week normaal of de volgende komt alweer.

Gister avond er nog een enorme huilbui om gehad. Hij is weer ziek, hij hoest zich helemaal gek door die verkoudheid. Het slaat bij hem ook gelijk op zijn longetjes.

Ik weet ook niet meer wat ik er aan kan doen, dus ik hou het niet even in de gaten

3. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ook hier heel herkenbaar! Ze is net opgeknapt en nu weer ziek: verkouden, hoesten, slijm en ook allemaal naar haar longetjes. Ook direct hoge koorts. Een zetpil helpt ontzettend snel, maar even. Ik word daar wel wat makkelijker in, omdat ik zie dat zij zich veel beter voelt (lees: "wat" makkelijk en niet "te").

Tja, wanneer zorgen maken: de ka zei vorige week nog dat zij medisch gezien het goed vinden als het lichaam zo reageert, omdat dat betekent dat het lichaam goed werkt. Maar ja, het is natuurlijk anders als het om je kindje gaat.

Heel veel sterkte, want ik ben zelf bang dat zolang het dit weer blijft (en veel mensen een virus met zich meedragen) ook onze meid "ziek" blijft.

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja ik heb dat ook met die zetpillen. voo rmijzelf neem ik bijna nooit een paracetemol. maar bij haar helpt het zo ontzettend.
    neem nog wel de lichste dosis. die helpen nog goed genoeg. vind het erg sneu voor haar. en voor mijn werk gecompliceerd.
    hopelijk is het volgend jaar winter wat minder. laat het maar snel lente worden.

sterkte meiden

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wat vervelend voor jullie kindjes..
    misschien helpt de neusspray van VSM Rinikind voor kids van 0 tm 6 jr?
    is op natuurlijke basis...
    esmee heeft er veel baat bij gehad toen ze verkouden was..
    dan hebben ze tenminste de neus wat vrij zodat ze gewoon kunnen ademen..
    beterschap voor jullie kindjes!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ook allemaal al geprobeerd, het is hier zo hardnekkig dat het niet werkt

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    zelfde hier. zoveel slijm en hoesten. eetlust verdwijnt en de koorts maakt haar zwak

8. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hier ook herkenbaar. Sinds 2 maanden het ene na het andere virusje en zelfs bij verkoudheid ook koorts! Ik vond het ook al niet helemaal normaal maar je hoort er meer over....

9. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook een kindje dat vaak verkouden is. Alle virussen neemt hij mee van het KDV en wij zijn er zelf ook steeds verkouden bij :( .
    Emiel zit vaak zo vol dat hij door het hoesten en het slijm gaat spugen. De eerste paar keren was ik zelf wel paniekerig door het spugen maar dit kan ik nu van me afzetten. Na een aantal dagen is Emiel ook vaak weer beter en dat eet hij bijna voor 2.
    Afgelopen nacht was het ook weer raak met het hoesten, ik zie de bui dus al hangen met de komende feestdagen :( . Hier helpt een paracetamol trouwens wel goed om de nacht door te komen.

10. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    hier ook herkenbaar.

wat mijn ha advisierden is: na de voeding een slokje water geven (lauw) zodat het slijm wat weg gaat.

ik heb een neusspray gehad het heet het volgende: Wala Berdonia kind neusspray. op recept gehad.

En wat ik toen hoorde over de koorts moest ik wel ff lachen.
    Dat was het volgende: azijn sokken. lauw water een scheut azijn sokken erin doen goed uit knijpen. en dan aantrekken en over die azijn sokken goeie dikke sokken erover heen trekken. dat moet de koorts snel laten zakken. en er werdt er bij gezegt dat de koorts meer zakt dan een zetpil. of het waar is weet ik verder niet. heb het nog niet uit geprobeerd.

Deel Deze Pagina