Mijn zoontje weegt met 6 maanden 8 kg en is 68 cm. Niks bijzonders dus. Maar ook ik krijg iedere keer de vraag hoe oud hij is en als ik dan zeg 6 maanden, is de reactie gelijk nee zo groot en dan nog maar 6 maanden hij lijkt veel ouder etc. Hollands welvaren, wat een flinke jongen, het is hem wel aan te zien dat ie goed eet, etc. Niet erg maar ook niet tof.
Mijn zoontje woog met 8 maanden 11,6 kilo en was 78cm lang. Dus ongeveer gelijk aan die van jou. Hij is gewoon helemaal gezond dus ik heb me er nooit zo druk om gemaakt. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, dat iedereen er zo de nadruk op legt. Ik woon in Latijns Amerika en de kinderen hier zijn allemaal een stuk kleiner dan in NL. Dus ik hoor hier niks anders dan "ohhhh, wat is 'tie groot". Direct daarna roepen ze dan "wat is 'tie blond en wat een mooie blauwe ogen".
Ons mannetje was met 7,5mnd 70cm en 8,475kilo. Hij groeide in het begin veel, maar de laatste maanden gaat het niet meer zo rap. (Geen wonder met een kleintje die vanaf dat ie wakker is tot hij gaat slapen superactief bezig is met rennen etc.) Nu een paar maanden later is hij 80cm en 10,750kilo.
Haiii, Wij hebben ook zo'n reusje! Met 7 maanden precies was hij 74cm en 8200 gram (dit was iets te licht). De arts van het cb zei dat die lengte normaal bij een baby van 9-10 maanden hoorde. Verder heb ik er helemaal geen problemen mee eigenlijk...
He hoi, mijn zoontje was met 7 maanden 77,3 cm en 9,2 kg. Nog steeds is hij een stuk langer (en lichter) dan gemiddeld. Toen hij nog jonger was, vond ik het weleens vervelend, omdat hij dus vaak ouder geschat werd en men dan zo verbaasd was dat hij nog niet liep of praatte (bij 8 maanden of zo). Werd er op een gegeven moment wel een beetje simpel van . Nu krijg ik alleen nog de opmerking of hij niet op school zou moeten zitten. Ehm nee dus, nog niet. Ik heb nu veel minder moeite met de opmerkingen. Toen hij jonger was 'stak' het een beetje, omdat iedereen dacht dat hij ouder was en dus dacht dat hij een stuk langzamer was dan gemiddeld... Nu ben ik alleen maar ontzettend trots op mijn lange, slanke knul (maar dat zou ik ook zijn geweest als hij kleiner en zwaarder was geweest ).
Hier ook een grote, 74 cm en 10.2 kilo op 7 maand. Wordt ook ouder geschat continu,krijgt plakjes worst en koek aangeboden en krijg verbaasde blikken als hij dat niet mag.. Maar ach, papa is ook lang en als jongen kan je beter lang worden dan te klein blijven..
Hier ook een grote vent: Hij was met 7,5 maand 76 cm en bijna 9 kilo. Ik denk dat hij nu richting de 80 cm gaat, want hij heeft kledingmaat 80. Op het cb zat ook een moeder met een kindje, en dat kindje zei mama kijk een baby, die mama, nou schat dat is niet echt een baby meer. Toen zei ik dus dat hij pas 7 maanden was haha Ze schatten mijn zoontje dus ook altijd ouder. Hier is mijn mans familie ook lang, allemaal rond de 2 meter.
Nou eerlijk gezegd vind ik het niet echt normaal hoor. Hij is wel heel erg groot. Julian is met 81 cm en 10 kilo voor zijn leeftijd al boven de middellijn (14 maanden) Dus nu al 10 kilo en 75 cm is echt niet gemiddeld maar gewoon flink groot. Maar goed, daar kun je verder niks aan doen. Het ene kind is nu eenmaal groter. Als een kind verder in verhouding is. Als je kind 64 cm Zou zijn bij 12 kilo zou het een ander verhaal zijn.
Heb toevallig eergisteren ook een topic hierover gestart. Ons zoontje is nl met 6 maand 76 cm en 11.2 kilo. Hiervoor moeten we naar de kinderarts. Hopelijk is het niks ergs,maak me wel een beetje zorgen
Hier ook een groot ventje, bij 10 mnd was hij 78 cm en woog hij 10.5 kilo, ze hebben er niks over gezegd, behalve dat hij groot is. ja idd, dat is hij, maar hij is hartstikke gezond. Waarschijnlijk wordt hij net zo groot als papa (100 kg en 1.93). Ik maak me eigenlijk geen zorgen moet ik eerlijk zeggen
Mijn dochter was met 8 maanden 72 cm en 8,4 kilo. Zit met zowel lengte en gewicht in +2. Ook boven gemiddeld dus.
Hier was ons zoontje met 7,5 maand 78 cm lang en 9800 gram. Dus lang voor zijn leeftijd boven de bovenste lij in grafieken en qua gewicht gewoon gemiddeld. En dit is hij altijd geweest. Hij is nu 20 maanden en is 92 cm lang en weegt 13200 gram. Dus nog steeds groot voor zijn leeftijd. Hier doen ze er gelukkig nooit moeilijk over omdat hij altijd erg lang is geweest er daar een goede lijn in zit.
Ik heb het altijd andersom (gehad). Ook niet altijd fijn, tenminste, niet die opmerkingen die erbij horen. Maar Kenji is nu ruim 2 jr en woog op 20 sept op het CB 11 kilo en is 89 cm lang. Een lange dunne spriet dus, zit geen grammetje vet aan. Je kunt het ook meteen merken als ie ziek geweest is, heeft ie helemaal zo'n ingevallen buikje.
ik vind het wel meevallen,maar dat komt omdat mijn oudste met 7 maanden 87 cm en 12,5 kilo was(geen typefout) en mijn jongste mannetje 80 cm en 12,3 kilo op 7 maanden. Nu met 11 jaar is mijn oudste 1m65 en nu met net 4 jaar is mijn jongste 1m24 bij 23 kilo,hier dus ook grote reuzen.
Ik vind hem vrij groot, maar als het ongeveer in verhouding is dan is het toch geen punt..! Hier een mannetje die met zijn lengte op de -1 lijn zit en met zijn gewicht net boven de middenlijn. Niet volledig in verhouding, maar ik kan me er niet druk om maken!