Overprikkeld?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wij hebben gisteren een kinderfeestje gehad. In de avond.
    Heel belachelijk want we waren pas vanaf half 8 uitgenodigd. (was wel eerder gekomen)
    Het was gezellig druk met veel kindjes en harde muziek. Ons meisje was helemaal in haar noppies;) Op een gegeven moment om half 10 zijn we weggegaan omdat ik gewoon wilde dat ze ging slapen.
    (we werden nog scheef aangekeken omdat we zo VROEG?! weggingen!)

Nu heeft ze vanacht veel lopen huilen en spoken. En weer vroeg wakker. Is ze overprikkeld geweest?
    Of zou het bij een sprongetje horen? Ze was echt helemaal in paniek vanacht:(

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai Sanjor,

Wat achterlijk zeg! Om half 8 een kinderfeestje?? Wie verzint zoiets?

Ik herken het heel goed hoor, mijn dochtertje slaapt ook altijd erg slecht als ze te veel prikkels overdag heeft gekregen. Wat ik altijd doe is nog even als we thuis zijn nog lekker op de bank zitten, speentje geven, beetje wiegen, babytv aan.. Dan wordt ze wat rustiger..

Het ene babytje is er erg gevoelig voor, een ander babytje niet...

Maar goed, het komt gelukkig niet heel veel voor dat ze vanaf 19.30 een kinderfeestje heeft toch? ;)

Liefs Guusje

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heey meis! Pff ja snapte het zelf ook niet! ze wilde niemand te eten hebben;)

Ik had Lisa thuis wel lekker even op schoot, flesje erin en toen zakte ze weg.. Ze sliep ook direct maar vanacht.. pfff Geen woorden voor hahaha.

Nu is ze lief aan het spelen, dat wel..

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja, ik herken het, hier gaat het precies hetzelfde.. Als ik een drukke dag met haar heb plan ik ook niks voor de dag erna, omdat ik weet dat ze s'nachts veel wakker is dan. Maar goed, het is ook niet raar he, ze maken zo veel tegelijk mee,wat nieuw is, dat moet allemaal verwerkt worden in dat koppie.. Hier duurt het ook echt maar 1 nacht, volgende dag is is niet meer aan de hand.

Soms is het niet anders, ik heb straks ook een kinderverjaardag (om 15.00 ;)) en ze zal vannacht ook wat onrustiger zijn, maar dat is ze sowieso al de laatste nachten, ze heeft verschrikkelijk last van haar tandjes..

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meisie,

Wat balen dat je zo'n rotnacht hebt gehad...

Eerlijk gezegd was ik niet gegaan...wie het ook moge zijn, ze moeten het maar accepteren...(of ik had oppas geregeld en was samen met mijn man gegaan of 1 van ons was thuis gebleven)Wat achterlijk om een KINDDERfeestje op zo'n tijdstip te laten plaats vinden.
    Ik ken S.iem en die lijkt volgens mij heel erg op Lisa en hij had er ook absoluut niet tegen gekunt.

En ik denk idd dat ze er last van heeft gehad!

Hoop dat vannacht weer lekker slaapt!!!

Liefs

6. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje had ook erg onrustig geslapen..

al wij overdag feestjes of drukte hebben, is het ook veel voor hem..maar altijd lol en kan het goed volhouden, maar hij ligt dna ook altijd op tijd in bed, en slaapt ehct als een blok nonstop...

maar iets vlak voor bedtijd ( of laat zeggen laaaater dan bedtijd) dat is to much voor hem...ik doe dat dna ook ehct nooit...

Je kan het natuurlijk altijd uit proberen, maar denk wel dat je nu hebt gezien dat het nog effect heeft op haar....moet wel zeggen na zn 1e verjaardag kan hij een stuk meer hebben....maargoed bedtijd is hier ehct nooit later dan 20u of met uitzondeirng 2030!!!...dan is hij helemala knockout (maar normaal elke dag 19u soms 1930u) in bed

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.263
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    heel herkenbaar! onze oudste dochter slaapt na een drukke dag/avond vaak ook een stuk onrustiger! wij houden er wel echt rekening mee met wat we wanneer doen. bijv 's avonds eten bij familie of vrienden is prima, maar dan wel uiterlijk 20u naar huis. en we doen dit ook absoluut niet op een zondagavond omdat ze maandag en dinsdag weer hele dag op het kdv moet zitten.
    Vaak hebben we dan idd na zoiets een slechte nacht, maar ja...altijd thuis zitten is ook niet de bedoeling en ze moet er ook mee leren omgaan. Al gebeurt dit gelukkig maar weinig, eens per maand ofzo.

maar raar! kinderfeestje vanaf 19.30u! hoe oud was de jarige job dan?

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jeetje, erg raar, zo'n tijd. Dan zeg je toch gewoon dat het om 17.00 is afgelopen!

Ik was denk ik ook niet gegaan of ik had sukkebaby daar dan direct in een campingbedje op bed gelegd.
    Overprikkeld zou ik ook zijn! Haha! Al die drukke kindjes en dan ook nog is muziek.
    Wij doen ook vaak nog even rustig tv kijken als het wat drukker is geweest voordat hij naar bed moet.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    is ook een beetje 11 maanden sprong? belachelijke tijdstip vr een feestje.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ja zou wel combi van de sprong kunnen zijn, dan kunnen ze sowieos minder hebben...

mijn zoontje droomt ook snel als ie net voor het slapen iets druks heeft gehad, hij kan dan wat lastige goed in diepe slaap komen....

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara heeft dit ook, die kan als het heel druk is geweest de volgende 2!!! dagen helemaal overstuur en ontroostbaar zijn :(

Probeer het zo veel mogelijk te vermijden en heb verder allemaal kleine ritueeltjes (slaap en knuffel ritueeltjes) om haar tot rust te brengen in onrustige situaties.

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ha Sanjor, jouw kindje is net zo oud als mijn zoon. Ik hoef ook echt niet met hem naar een avondfeestje :)?:(:() voor kinderen te gaan. Dat trekt hij gewoon niet. We gaan wel eens een avondje naar vrienden, dan slaapt hij in een campingbedje. We zorgen dan wel altijd dat we daar 's middags al zijn (wij kunnen dan gelukkig wel mee-eten ;)) en dat we zoveel mogelijk z'n gewone bedtijd hanteren, zo rond 19.30.
    Hij ligt nooit later dan 20.00 in bed.
    Ik snap heel goed dat jouw kindje een moeilijke nacht had na zo'n feestje.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zo raar vind ik een kinderfeestje van af een uur of 19 uur niet.

Had gisteren ook een verjaardag mijn neefje werd 10! smiddags had hij kindjes van school en daarna voor de volwassenen met aanhang.

Dus tja. Mijn meisje ging ook mee. Maar ja die is ook wat ouder en die ging op tijd weer weg met me vriend lag iets later op bed dan normaal.

Daar was ook een meisje van bijna drie die ging slapen in mijn zus haar bed om een uur of negen. Moet wel eens kunnen hoor kinderen mee ook na een kinder feestje.

Dat je kindje daarna de indrukken moest verwerken ik snap het wel.

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Het kindje was 3 geworden..

Jullie hebben idd gelijk dat ik gewoon niet had moeten gaan of een van ons rond 20.00 uur terug naar huis met me dochtertje.. Helemaal niet aan gedacht.

Daar in een campingbedje leggen gaat echt niet! Het was een appartement en overal waar je stond was het druk, herrie. En thuis slaapt ze ook niet als er veel visite komt..

@Loesie; Siem en Lisa lijken idd veel op elkaar volgens mij:)

En misschien ook een combi met de 11 maanden sprong.. Ze is heel erg eenkennig en huilerig enz..

Ben ik toch niet de enige die een kinderfeestje na 19.30 uur raar vindt;)

15. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Kinderfeestje vanaf half 8??? En het was toch zondag gisteren?? Nahh... Wat vreemd! Hoe oud was dat kind waarvoor dat feestje was... 10??

Nee, ik zou niet gegaan zijn denk ik. Smiddags graag of niet... Wat dan weer misschien sneu is voor de jarige jop.
    Ik wil dat ons ventje uiterlijk zijn laatste fles om 8 uur krijgt en geef die dan het liefste thuis en dan direct naar bed.
    Ons ventje red dat niet eens... die slaapt nog van 18.30 tot 20.00 uur.

Ik merk wel dat sommige mensen (vooral zonder kinderen) er geen erg in hebben dat een kindje overprikkeld de nacht in kan gaan na zoiets. Het kan dus goed een combi zijn van een sprong en overprikkeld zijn.

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Stopcontact; Het was zaterdagavond.. Het het kindje werdt 3 jaar..

Deel Deze Pagina