Hoi allemaal, Daar ben ik weer. Ik had tijdje terug mijn verhaal verteld over de gynaecoloog die beweerde dat de bloedingen+harde buiken tussen mijn oren zat. Vorige week mocht ik terug naar de vk. Ze deed heel aardig maar veel wijzer word ik er niet van. Nu moet ik morgen naar de arbo en ben bang dat ik niet serieus genomen zal worden. Ik zit al een tijdje id ziektewet ivm harde buiken en bloedingen. Ben opgenomen geweest ivm enorme buikpijn (waar het door komt weten ze nog steeds niet) Nu zeggen de vk en gyn dat er geen rede is voor vroeggeboorte Op zich goed nieuws! Vd gyn mag ik volledig werken mja die beweerd dat ik alleen maar aandacht zoek. Nu zegt de vk ook dat er niks wijst op vroeggeboorte maar dat ik wel naar mijn lichaam moet luisteren. Punt is nu ik ben gestopt met werken heb ik nog wel de buikpijn en harde buiken maar geen bloedingen en die had ik na het werken wel. Minder werken hebben we ook al geprobeerd maar geen effect. Ene dag gaat het beter dan een andere dag. Ik wil graag werken maar weet niet wat ik met die bloedingen en pijn moet. Vk zegt je mag werken want vroeggeboorte duid het niet op. Maar de bloedingen etc? Nu moet il zo ook naar ha ivm mijn eten niet binnen houden. Dus komt er ook nog eens bij. Ben bang als ik morgen mijn verhaal doe bij de arbo dat hij net als de gyn me niet serieus neemt. Wat moet ik nou? Wel of niet werken? Wat kan ik verwachten van zo'n arbo? Owja ik ben nu 28weekjes.
Geen idee wat voor werk je doet, naar tijdens zwangerschap is de werkgever min of meer verplicht je aangepast werk aan te bieden dat je wel aankan. Dus als je niet heel de dag kunt lopen of verzorgen kun je mss kantoorwerk doen (Ik noem maar een voorbeeld ) De arbo arts zal t zelfde zeggen, als jij zegt t werk niet aan te kunnen en na t werk bloedingen te hebben zal hij of zij adviseren aan je werkgever aangepast werk aan te bieden.
Zolang je wel werkzaamheden kunt uitvoeren zou ik dit wel blijven doen. De arbo zal kijken wat je wel of niet kunt doen binnen het bedrijf. Dus als jij normaal moet schoonmaken is het verstandig dit intensieve werk even te laten voor wat het is, en de komende maandjes rustig op kantoor te zitten, hier alleen de telefoon aannemen en licht administratieve werkzaamheden uit te voeren. Misschien is het voor jou wel verstandig om 6 weken verlof te nemen i.p.v. 4! Je voelt zelf het beste wat je wel en niet kunt. Nog even door bikkelen meid, je kunt het! Geniet nog even van je zwangerschap over 12 weekjes is het zover. Wat gaat de tijd snel hè?
Ik werk in een kledingzaak. Dus is hele dag staan, sjouwen, klanten helpen etc. Ik heb al geprobeerd meer te gaan zitten maar zodra er klanten naar je toekomen help je ze toch. Vooral als je collega's al bezig zijn. Veel meer opties zijn er niet. Op het werk hebben ze me ook liever niet omdat ik toch niks mag doen. Erg dubbel allemaal. Ik wil ook wel van alles maar soms als ik 5min loop verga ik al vd pijn.