is hij nou echt anders of is dit normaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door odet, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

asperger en pdd nos is het ook niet denk ik.
    maar van het kidd sydroom had ik nog niet gehioord.
    hij heeft kiss gehad nl.
    is onder behandeling geweest bij een fysio en een osteopaat hiervoor.

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Oh nee zo bedoel ik het ook niet hoor!!

Ik snap je helemaal, de gebruiksaanwijzing is niet meer bij te houden. En de voorbeelden die je beschrijft ken ik maar al te goed. Dat helemaal over de zeik zijn ook al weten ze dat ze toch niet hun zin krijgen...

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Odet: dat gaat inderdaad via stichting MEE. Het is zeker het proberen waard? Succes met je zoontje... ik weet precies hoe je je voelt. Knuffel voor jou!

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ikzelf zou hem laten testen. gewoon voor de zekerheid en je eigen gemoedsrust. adhd is toch en sterk genetisch bepaald iets en bij jongens/mannen zit adhd meestal gekoppeld aan pddnos of een andere autisme verwante stoornis. en ik heb 2 kinderen die elk een stoornis binnen dit spectrum hebben en ik herken veel in je verhaal. bovendien erft zeker autisme via de vader en waarschijnlijk adhd ook? dat weet ik niet zeker. nu zullen sommige dingen ook leeftijd gerelateerd zijn. maar ik denk dat je toch een rust zult hebben voordat je het zeker weet is het niet?

nu is hij nog te jong voor een officiéle diagnose mocht het zover komen. maar in eider geval zit hij dan wel op de juiste plek om begeleiding te krijgen, want als de opvoeding je zo zwaar valt dan is dat misschien wel een goed idee.

sterkte ermee

5. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    #25 tanna, 25 apr 2011
    Laatst bewerkt: 25 apr 2011
    Hoi ik heb even gegoolde met de gegevens op de vragen lijst het gaat om deze vragen lijst. ik hoop dat ik de link goed kopieer.
    ITSP-NL | Infant/Toddler Sensory Profile Oudervragenlijst - Pearson-nl.com Ik heb alleen een vragenlijst van 3 t/m 10jaar

Mijn meisje heeft het niet zo extreem als jij beschrijft. ze heeft een peuter stotter en de therapeut vroeg of ik deze lijst wou in vullen. Omdat ze wel wat dingen herkende. Ze verwacht geen hele rare dingen, maar denkt via deze vragen lijst wel wat handvaten te kunnen geven. Om bij ons dus het echte stotteren tegen te gaan.

heel veel succes Tanna

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dat laatste voorbeeld wat je schrijft vind ik enorm herkenbaar. er zijn dingen in het rijtje die ik herken van mijn oudste. inmiddels 4. nu hij op school zit gaat het velen malen beter. hij is gewoon weer leuk. maar wat zijn de jaren 2-4 lang geweest! alles moest op zijn manier. en als dat niet gebeurde helemaal over de zeik.
    Snachts vaak wakker. hij verwerkt alles van overdag ook echt snachts. (dit nog steeds maar niet meer enorm veel wakker)

Het is gewoon een enorm gevoelig ventje. die als dingen niet lopen zoals hij het wilt soms wel een vorm van kortsluiting lijkt te krijgen waardoor je niet meer tot hem doordring. je echt moet wachten. hij heeft hierdoor een bepaalde handleiding ontwikkeld zegmaar.. maar nu gaat t al veel beter.

Hij had wel uitdagingen nodig trouwens. het gaat beter doordat hij meer leert.

maar ik denk dat je hele goede adviezen hebt gehad om alsnog ff over te praten bije en prof

Deel Deze Pagina