Als Ruben 's nachts wakker wordt, gaat hij enorm liggen bewegen en kreunen . Door dat friemelen kraakt het wiegje (bij ons op de kamer) enorm, waardoor wij wakker worden. Daarom hebben we hem vannacht voor het eerst alleen op zijn kamertje in zijn ledikantje gelegd. Om 3 uur werd hij wel even wakker, dat merkte ik natuurlijk pas toen ik 'm hoorde huilen. Toen heb ik 'm lekker strak ingepakt, zodat zijn handjes hem niet drukker konden maken. Toen hij zich 's ochtends om 6 uur weer meldde, hoorde ik dat ook pas toen hij huilde. Gelukkig was hij beide keren niet overstuur of zo. Doe ik hier goed aan? Zelf vond ik de nacht een stuk rustiger, maar ik vind het voor hem zo zielig dat hij moet huilen om aandacht te krijgen. Ik zit echt in tweestrijd, want ik ben ook van mening dat een baby veel baat heeft bij uitgeruste, niet gestreste ouders. Zo'n kleintje voelt toch de stress van ouders feilloos aan. Ben ik een slechte moeder, of mag ik inmiddels ook een beetje aan mezelf denken?
Nikolai is met 4,5 maand overgegaan naar een ledikant omdat hij niet meer in de wieg paste. Hij had ook een hele lange periode met kreunen en veel bewegen maar dat is vanzelf weg gegaan toen de moro-reflex verdween. Hij ligt wel nog steeds bij ons op de kamer.
Sterker nog, je MOET aan jezelf denken....als je niet goed voor jezelf zorgt kun je ook niet voor een ander zorgen, toch?! Hier heeft Charlotte alleen de eerste 10 dagen bij ons op de slaapkamer gelegen, daarna heb ik haar in haar wiegje op haar eigen kamer gelegd. Wel in fases hoor, eerst 2 dagen alleen overdag en daarna de eerste nacht, met de deuren wagenwijd open....en dat heb ik nu nog steeds het liefst moet ik zeggen. Ze slaapt heel rustig, wanneer ze honger krijgt begint dat met wat kreunen en daar word ik zelf wel wakker van. Ik zou het gewoon proberen, dat je baby huilt is niet erg hoor, maar als je hem laat huilen, dat is een ander verhaal, maar dat doe je toch niet? Het is niet makkelijk, ik vond het een hele opgave maar het is voor beiden het beste! Succes!
Mijn dochter lag de tweede nacht al alleen op haar kamer, ik kon ook niet slapen en hoorde alles! Ik dacht ook aan mezelf hoor! Baby's moeten ook leren even alleen te zijn. En mogen best wel even huilen! Ze is van 5-8 en lag in december in haar ledikantje, toen paste ze echt niet meer!
Tuurlijk ben je geen slechte moeder. Wij hebben ons zoontje na een maand in zijn eigen kamer gelegd in de ledikant. Ik werd bij elk geluidje wakker en kon gewoon niet slapen. Huilen doen babies toch, of ze nou in jouw kamer liggen of in eigen kamer. Als jij uitgerust bent, dan kun je veel meer hebben en daar heeft je kind pas wat aan. En zo'n jonge baby snapt nog echt niet of hij alleen ligt of bij jullie op de kamer. Dit vermogen hebben ze gewoon nog niet. En dan kun je beter nu hem op zijn kamertje leggen.
Wij hebben hem met 6 weken overgedaan. En dat hadden we misschien wel eerder moeten doen. We sliepen allemaal beter. Ik en manlief omdat we geen gekraak, gezucht en gedraai meer hoorden. En de kleine had uitgeruste ouders. Dat huilen dat heb je toch. Zolang je er maar uitgaat als hij huilt.
Wat ben ik blij met jullie antwoorden! Omdat ze adviseren om de kleine 4 maanden bij je te houden, twijfelde ik toch wel. Over 2 weken moet ik weer gaan werken, en dan moet ik natuurlijk goed kunnen slapen, anders houd ik het niet vol. Ben blij dus dat ik ook aan mezelf mag denken .
alicia is met 3 maanden overdag naar de ledikantje gegaan en met 6 maanden dag en nacht. nooit problemen mee gehad e sliep in bijde prima
lian is met 4 maanden gegaan ik vond het wel erg hoor....het voelde zo van ..Wat is ze al groot hihihi.
Fae heeft nooit bij ons op de kamer gelegen, wel in een (hang)wiegje. Daar is ze met 5,5 maand uitgegaan. Ze paste nog wel, maar ik vond haar te zwaar worden om telkens over de (hoge) rand te tillen.
Tess heeft van het begin in haar eigen kamertje in haar eigen ledikantje geslapen de eerste paar nachten wel bij ons in bed op mijn borst maar sindsdien gewoon goed in haar eigen bedje
Huilen = huilen Huilen = hallo mama, ik heb het een beetje fris Huilen = ik heb trek Huilen = ik heb honger Huilen = ik het het te koud Huilen = ik wil aandacht Huilen = ik voel me niet super Huilen = ik heb gewoon zin om mijn stembanden te gebruiken Huilen = van alles... dus nee het is niet zielig om hem te laten huilen. Veel deskundigen zeggen zelfs "Laat ze in helemaals mogen huilen".. Huilen is het communicatiemiddel van een kleine baby.. dat is dus niet zielig. Als jij als mama goed luistert dan is het zelfs prima! Ik heb mijn zoontje met 6,5 week naar zijn eigen kamertje gedaan omdat ik niet kon slapen van het gekreun wat hij deed in zijn slaap. Hij huilde om 8 uur in de ochtend en dan werd ik wakker (als ik al niet wakker was) en stond in een mum van tijd naast mijn bed om borst te geven /flessen te maken.. heerlijk hij sliep door! En dat eigenlijk omdat IK niet meer dacht dat hij honger had en 'm eruit haalde! Prima dus Oja, hij is met zes maanden van een (grote) wieg naar een ledikant gegaan
Wij hebben Louise met 4 weken naar haar ledikantje gedaan omdat ik ook van ieder kreuntje/kuchje rechtop in bed zat. We hadden wel de babyfoon naast ons zodat ik het toch hoorde als ze wakker begon te worden. Misschien is dat voor jullie ook een optie? Ik wilde haar zeker niet laten huilen maar had ook mijn rust nodig dus vandaar deze middenweg.