Mijn zoon Finn is net 1 week 2 en hij woog maandag bij het CB 16,6 kilo en was 95 cm. Zoals elke keer krijg ik te horen dat hij dik en aan de forse kant is. Het is aan hem niet te zien dat hij zo zwaar is. Ik moet mezelf altijd bij het CB verdedigen, de laatste keer vonden ze dat ik te weinig met hem beweeg. Hij winkelt gewoon 3 uur mee zonder morren, hij helpt met het tillen van de flessen (4x1,5 liter) Welk kind van 2 kan dat al. Hij is enorm sterk en houdt van lopen. Ik ben vorig jaar gemiddeld 3/4 uur met hem buiten geweest spelen en lopen. Hoeveel meer moet ik dan nog met hem buiten zijn? Mijn vriend zegt al ik ga de volgende keer want dan zeggen ze volgens mij niets (ik ben namelijk zelf aan de forse kant en de buurvrouw denkt dat het daar vandaag komt) Heeft iemand hier ook ervaring mee?
het cb heeft altijd wel iets te mauwen. is het niet te dik, dan wel te dun, of te weinig melk of te weinig groente. het is iig nooit goed! maar je zoontje is echt niks te dik hoor! hij is lang voor zijn leeftijd, maar zijn gewicht past prima bij die lengte!
Meid even terug naar de basis. Is je zoon gelukkig, zit hij lekker in zijn vel dan je cb lekker laten zeuren. Tegenwoordig moet je aan de standaart voeldoen, doet je kindje dat niet dan is het natuurlijk de 'schuld' van de (buiten de standaart vallende) ouder . Het dochtertje van mijn nichtje is door de schoolarts op dieet gezet omdat ze overgewicht had, oke ze is stevig maar dat is onze hele familie. Dat ze elke week bijna 3 uur op de schaatsbaan te vinden is en na haar les rustig nog een paar rondjes draait met opa en de andere volwassenen daar kijken ze niet naar. Ook ik heb te horen gekregen van een kinderarts dat mijn zoon toen te dik zou zijn, vreemd genoeg keken ze alleen maar naar de leeftijd (net 4 maand) en het gewicht (8 kilo). Over zijn lengte hebben ze het nooit gehad terwijl hij toch langer was dan dat het gemiddeld moest wezen. Groetje sAnita
Ja hier ook zo'n ervaring, alleen ik kreeg te horen dat Louise veel te dun is... en op zo'n manier alsof ik haar expres te weinig eten geef :S Zegt die vrouw, ze mag best 2 boterhammen bij de lunch hoor... eehm ja, dat mag ze zeker maar ze eet de eerste nooit op dus waarom een tweede geven... Ik kan het er moeilijk met geweld in gaan duwen. Het is nooit goed als je kindje buiten de lijntjes valt...
Vind van niet hoor! Hij is erg groot maar in verhouding tot zijn lengte prima. Er is altijd wel wat te zeggen door anderen, vertrouw op je moedergevoel!
ooh ik ben nu al benieuwd naar volgende week. dan zijn wij aan de beurt voor de apk mijn zoontje is ook net 2 jaar (3feb) en gisteren heb ik hem op de weegschaal gezet thuis. en deze gaf ook bijna 16 kilo aan. geen idee hoelang hij is. zal ook wel rond de 95 zijn.. en laat cb maar zeuren hoor! altijd wat daar!
Laat het anders door een huisarts bekijken. Ik zou een advies toch wel altijd onderzoeken. Makkelijk om nu te zeggen dat het allemaal wel mee zou vallen omdat het CB het zegt ( ja ik weet dat ze soms rare dingen kunnen zeggen). Misschien is hij wel wat zwaar en groot, maar zegt de huisarts dat het geen kwaad kan.
Bosi Het rare is het ziekenhuis en de dokter hebben al meerdere malen gezegd dat er niets aan de hand is. Het advies van het CB hoeft niet alarmerend te zijn hoor. Ze hebben al meerdere malen hun advies(Alarmeringen) gegeven over dingen die niet juist bleken te zijn of voor niets te zijn. Dus veel vertrouwen heb ik er niet in. (hierover heb ik ook al meerdere keren geschreven). Ze hebben vanaf het begin alleen maar naar zijn gewicht gekeken en niet naar de rest. (hij hoeft een navelbreuk gehad en een stuk wild vlees in zijn navel waar ze hem mee hebben laten lopen ook wilden ze me niet doorsturen met zijn platte hoofd) en ga zo nog maar even door. Alle andere Bedankt dit doet mij goed. Ik probeer me er wel niets van aan te trekken maar toch is het soms moeilijk. Ik weet dat de verhoudingen kloppen maar het CB kijkt daar niet naar.
Ik heb het even nagekeken, maar Milan woog met 2 jaar hetzelfde: 16,2 kg en 95 cm. Heb er nooit wat over gehoord van het cb, in combinatie met zn lengte een prima gewicht. Ik zou me er niet zo heel druk om maken. Jij zegt zelf dat hij genoeg beweegt en als er ook niet veel wordt gesnoept dan is het gewoon zn bouw. Als je twijfelt kun je altijd nog eens navragen bij bv je huisarts
Ach, wij gaan dit ook zeker krijgen in de toekomst. Fleur is 19 maanden en 13 kilo met 86 cm dus...hier gaat het ook lekker die kant op en tja, het zit in de familie. Ze komt gewoon snel aan ook zonder bambixkoekjes voor kindjes van 8 maanden. Er is gewoon niets aan te doen, ze heeft een enorme buik en cellulitisbillen. Zolang je kindje gezond en gelukkig en jij weet dat je hem lekker laat lopen en bewegen zit het echt wel goed. Er is nog genoeg kans voor ze om te bewegen als ze straks buiten hollen met vriendjes. Komt echt wel goed. Succes, M
Ook hier gaan we dat probleem krijgen. Jesper was de vorige controle, bij 14 maanden, al 13,5 kilo en 82 cm. Hij is zeker aan de forse kant, maar hij eet en drinkt zeker niet te veel en beweegt heel veel. Ik laat het maar. Bij ons zit het juist helemaal niet in de familie, maar ik was wel ook een dikke baby. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het nog wel bijtrekt als hij ouder wordt. Hier begonnen ze op de allereerste controle al dat hij te zwaar zou zijn. HIj was toen 6,5 kilo met 6 weken en dat was veel te zwaar voor zijn leeftijd. Volgens hun zou hij max 5 kilo mogen wegen. Ehm... hij woog al 5 kilo bij de geboorte, dus had hij niet meer mogen aankomen de eerste 6 weken.. Hier dus echt een beetje dom advies hoor.
hier ook altijd gezeur gehad van het cb wat betreft mijn dochter. Toen ze 2,5 was hebben we haar 1 meter-feestje gehouden Altijd gezeur over haar eten. Ze mocht bijv. geen zuivel meer (terwijl melk juist zo goed schijnt te zijn voor die kleintjes, toch? ). Ik deed gewoon alles zoals het hoort en zei vooral veel 'ja' en 'amen' daar Ik ben zelf maar 1.65 m, maar was op mijn 11de al uitgegroeid. Mijn man ia 1,80 m maar op z'n 13de al uitgegroeid (erg vroeg voor een jongen). Mijn hele familie was vroeg groot! En d'r stevige bouw heeft ze van mijn man en z'n familie. Toen ze 4 was geworden werd ze voor extra controle doorgestuurd naar de schoolarts (is normaal gesproken pas weer als ze 5 worden). Schoolarts constateerde dat ze idd erg groot is voor haar leeftijd, maar dat haar gewicht er gewoon bij hoort. Het jaar erop had ze de 'gewone' controle met wederom hetzelfde resultaat. Ze is niet 1 vd dunste, maar ook niet te dik. Ze beweegt meer dan genoeg, maar eet gewoon veel van alles. Haar maag zegt niet dat íe vol zit, dus doen wij dat maar voor haar maag Ze is in oktober 7 geworden, weegt 35 kilo en is 1, 38 m. Deze lengte hoort bij een kind van een jaar of 11. Maar de verwachting is niet dat ze heel erg lang zal worden. Gewoon tussen paps en mams in We blijven erop letten dat ze niet te veel naar binnen werkt, want d'r gewicht heeft wel de neiging erg mee te groeien met d'r lengte . 't Is soms wel lastig dat ze al zo vroeg zo groot is (er wordt gauw te veel van haar verwacht), maar voordelen zijn er ook wel weer: ze mocht op haar 6de al in de grote achtbanen Kinderen zijn gewoon niet standaard. Zo lang ze maar in verhouding blijven, netjes hun groente en fruit eten en gelukkig zijn natuurlijk, komt het allemaal wel goed
Ik moest vorige maand met Milan naar t CB. Onderweg naar t CB was ik me al aan t voorbereiden op t commentaar wat ze zouden kunnen geven op Milan. Eerst t wegen en t meten, hij was 16,5 kg (dat wist ik al) en 87 cm lang. En toen naar de arts daar. Krijg ik gewoon te horen dat ze m helemaal goed vonden , dit antwoord natuurlijk helemaal niet verwacht, want zolang als ik al met Milan daar kom krijg ik steeds t commentaar dat ze hem te zwaar vinden. Terwijl ie nu ook gewoon boven "t gemiddelde lijntje" zat, waar ze dus altijd over aan t zeuren zijn. Hij is lekker mollig zei ze maar niets te zwaar, "het gaat er vanzelf wel vanaf hoor als ie de lengte in gaat". Het is ook een super leuk gezicht als je Milan in zn boxershort ziet lopen, die dikke pootje er onder vandaan.
http://games.voedingscentrum.nl/body_ma ... _mass.html hoop dat hij het doet, anders even naar www.voedingscentrum.nl en dan bereken je bmi. dit geeft aan of de verhoudingen kloppen, of je voor je lengte een gezond gewicht hebt. (je kan leeftijd en geslacht invullen)
Dank je wel fioontje die ken ik nog niet volgens hun heeft hij een gezond gewicht en zit zo'n beetje in het midden ervan.
ja dat had ik ook gezien. ik heb een foldertje mee gehad op t cb en daar stond dit in. ik heb eigenlijk verschrikkelijk gelachen de laatste keerop het cb, lars was gemeten op 86 en 13.6 kg, het eerste wat de arts zei was "meten wou zeker niet ?" eh nee, niet echt, nee zegt ze, ik zie het, want de verhouding die hier op papier staat strookt niet met wat ik zie, dan zou hij namelijk te dik zijn, en bovendien kan hij niet zomaar ineens van zijn lijntje afwijken, meet hem thuis nog maar even en bel me dan maar wat het echt moet zijn..... (88 cm dus) lars is vergeleken bij jou mannetje trouwens maar een onderdeurtje maargoed, hier kijken ze gelukkig naar het totaalplaatje, niet alleen naar statistieken.
Fioon Hoe heb jij hem dan gemeten, ik krijg finn niet stil ook niet op het CB (en volgens mij klopte het aantal cm ook niet). Tips? Ik ben namelijk heel benieuwd of het klopt. Bij ons kijken ze alleen naar de statistieken (vanaf het begin). het is jammer dat ik geen foto van Finn kan plaatsen kan je zien hoe hij eruit ziet. Er staat er wel eentje in mijn album van laatst. Haha onderdeur tja het is een lang end maar hij leeft ook op grote voeten maatje 27 en in augustus had hij nog 22.
lars wou ook nie hoor, maar hij wilde wel tegen de deur aan staan, en toen heb ik heel ouderwets een potloodstreepje op de deur gezet en dat gemeten. toen mocht hij het meetlint vasthouden, dus dat was wel interesant. ik doe het ook wel als hij slaapt, met zon meetlint uit de naaidoos.