is hij te licht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammavan3jongen, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hij is niet zwaar, want mijn zoontje was met 18 maanden 81 cm en 9,9 kilo, nu met 2 jaar en 3 maanden is hij 10,5 kilo, maar lengte weet ik niet, ik vermoed rond de 90 cm.
    Dus ook geen zware

De oudste was ook lang en mager, maar excact weet ik het niet

De tweede was een dikkertje wat dat betreft, want die was met 14 maanden 84,5 cm en 11,2 kilo.

Maar ik zou me niet meteen teveel zorgen maken.
    Zolang hij vrolijk is en energiek is er niets aan de hand.

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

het kindje van topic opener is 17 maanden als ik me niet vergist,
    hij is net als mijn kindjes erg lang voor zijn leeftijd en veel ziek geweest.

Mijn meisje van 10 maanden oud was vandaag bij het cb inloopuur 9,7 kilo met een lengte van 81,5 cm.

Ze is veel te lang voor haar leeftijd van 10 maanden met een normaal gewicht(zelfs ietsjes boven gemiddeld nu) maar omdat ze zo erg lang is is ze ook best licht,terwijl ze echt bolle wangen(toet heeft,en stevige benen en helemaal niet dun oogt.

Ze is in 1 week 400 gram aangekomen :)

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Als hij veel eet (volgens mij las ik dat) en gezond en vrolijk oogt zou ik mij geen zorgen maken!!!!
    De kinderarts heeft hem gezien, vertrouw daarop. Sommige kinderen en volwassenen zijn licht.
    En vergelijk hem aub. niet met anderen, daar maak je jezelf gek mee!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

precies!
    hier ook een lichte lange!
    wij moeten over 2 weken tussentijds terugkomen om te wegen
    Als ze eerst hadden gevraagd of zoonlief de slanke bouw heeft geërfd van familie en gevraagd hadden of hij in lengte veel is gegroeid en of hij heel actief is hadden ze op het CB misschien niet aan de noodklok hoeven hangen ;)

Zolang je kindje goed eet en drinkt, actief genoeg is (dus geen constant hangerig gedrag) en alert blijft is er niks aan de hand.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan nog valt het wel mee, mijne was toen net geen 11 kilo en 86 cm.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou dan is mn zoontje wel heel zielig...
    Die zal denk ik niet heeel veel schelen kwa lengte..
    En weegt maar 8,5 kilo..

Volgens mij zijn jullie daar veeeel te geobsedeerd mee bezig... En het constant proberen te laten aankomen

7. Biancamv2

Mijn dochtertje moet elke 3 weken terug komen bij de kinder arts speciaal voor haar gewicht en 1 keer per maand bij het eetteam. Ik loop niet voor niets bij de ka. Ze word goed in de gaten gehouden en ik geef op advies van de dieetist haar extra calorieën om aan te komen,ja ik ben er veel mee bezig,loop 2 keer per maand in het ziekenhuis met haar. En dan is er ook 1 keer per maand het cb die zeurt dat ze te licht is. Dat mijn dochter erg lang is kan ik ook niets aandoen,dat ze steeds ziek is ook niet,dat ze al vanaf 8,5 maand losloopt ook niet.

8. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Wauw bianca wat een langert hihi
    Gaat hard he zeker als ze gaan lopen:(
    Zijn geen babytjes meer

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik bedoel het ook niet persoonlijk alleen voor jou zeg maar maar ik vind dat die artsen ook wel een beetje ver gaan..
    En nee ik ben geen arts ;) maar het komt net over alsof dat je dochter heel wat mankeert enzo...
    Terwijl ze echt niet extreem licht id oid daarom snap ik er echt geen snars van eerlijk gezegd...
    En t cb... Die kijken volgens mij alleen naar de geniddelenden en alles wat erbuiten valt is vreemd ofzo... Dus daar zou ij me echt niet druk om maken hoor

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb het nietzo op die gemiddeldes en curves.
    Als je kind vrolijk, actief en gezond is hoef jeje toch helemaal nergens zorgen om te maken?
    Ze zouden zoeen gemiddelde is bij volwassenen moeten doen.. hahaha :D
    Iedereen is uniek en dat begint al bij de conceptie.....
    Mijn dochter is ook een licht gewicht met haar 9,8kg, nou en.
    Liever iets lichter dan te zwaar, vetcellen die je aanmaakt in je kinderjaren zijn namelijk permanent en kom je nooit meer vanaf.

11. Biancamv2

daar heb je wel gelijk in, mijn zoons waren te zwaar en werd er veel minder gezeurd dan nu. Ze moeten ook naar dE ouders kijken,wij waren als baby ook onder gemiddeld kwa gewicht, ik word soms ook erg onzeker doordat ze zo zeuren dat ze te licht is,maar ze is eigenlijk gewoon te lang. Mijn vriend zegt ook steeds: het komt goed,leg het naast je neer,eten doet ze goed(erg goed zelfs),ze loopt 5 mnd voor kwa ontwikkeling en is altijd vrolijk en vriendelijk. Ik heb ook liever dit dan dat ze flink overgewicht heeft zoals middelste broer had. Heeft 3 jaar knokken geduurd om hem af te katen vallen naar een goed gewicht.

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Is 9,7 kg met 10 maanden licht? Wow hahaha, die van mij weegt maar zoeen 100/200 gram meer en is 17 maanden en niet de kleinste..
    Ze is wel een slankie, maar niet graatmager ofzo.
    En ze maken zich bij jou druk om haar te lichte gewicht? :$

13. Biancamv2

Ze kijken helaas niet naar de leeftijd/gewicht maar naar de lengte/gewicht, ze hoort volgens de ka en cb dan 2 kilo zwaarder te wegen met 81,5 cm,als je naar leeftijd/gewicht kijkt is ze perfect op gewicht. Maar ik ga proberen er me minder druk om te maken,ze is een heerlijk meisje waar ik van moet genieten ipv zorgen maken.

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Oh oke, ze kijken dusniet naar leeftijd en gewicht aha.
    Sorry maar ik doe niet aan cb bezoekjes dus vandaar.
    Mijn dochter was ook altijd al een lange.
    Ik vind 9kg met 5 maanden wat ik lees in je onderschrift erg veel hoor, of beter gezicht niks mis mee.
    Heten ze daar cb mc Donalds ofzo?
    Kijk inderdaad naar je kind en niet teveel naar alle getallen.
    Als ze mij nu opzouden meten zou ik ook buiten de curve zitten en zo nog veel meer met mij, waarom zou dat als je kind bent anders zijn? ;)
    Zolang ze maar gezond en vrolijk zijn.
    Maargoed, iedere moeder maakt zich zorgen om zulke dingen, ik begrijp je helemaal.

15. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar gewicht/ leeftijd is toch ook minder belangrijk? Uiteraard is het ook de bedoeling dat het een beetje in balans is, maar de balans tussen lengte en gewicht is wel een stuk belangrijker.

Als het zoontje van TS 1 is en hij weegt bijna 10kg, dan is dat heel erg gemiddeld, niets mis mee dus. Zijn lengte van 95cm is op een cm na het gemiddelde van een driejarige! Met andere woorden: bij TS haar zoontje is dit echt niet in evenwicht.

Natuurlijk zijn er heel veel redenen waarom dit zo zou kunnen zijn, maar ik zou het ook willen uitzoeken. Ik zou me bijvoorbeeld al kunnen voorstellen dat, omdat hij erg groot is en zo te lezen veel ziek is geweest, hij gewoon geen energie meer overhoudt om ook nog flink bij te komen. Maar ik ben geen arts. ;)

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nog geen 10 kilo bij 95 cm?! Dat vind ik heel weinig. Wat zegt het CB hiervan?
    Kun je geen doorverwijzing krijgen naar een kinderarts of diëtist?

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    pff dat vind ik toch heel wat, elke 3 weken komen voor het gewicht, eetteam etc. Het is niet eens zo extreem licht. Mijn zoontje woog 9,4 bij 81 cm en zat net onder gemiddeld. Nu zit hij tussen de -1 en -2, maar ka doet er niet moeilijk om. Hij is wel gecheckt op vitaminen, calcium etc, maar dat was allemaal goed.
    Ik zou mij er niet te druk om maken!

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Bianca, hmm vind ik ook lichtelijk wat overdreven. Mijn dochtertje was even lang en zwaar met 1,5 dan en idd wat te licht en haar lijntje boog ook wat af maar is hier op het cb nooit wat over gezegd.
    Ben er zelf wel alert op geweest met vetten etc. Rond 2 jaar trok het weer bij en ze is nu gewoon gemiddeld. 13 kg bij 92 cm.

19. Biancamv2

#39 Biancamv2, 27 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2012
    ja misschien is het wat overdreven maar toch moet ik iedere 3 weken bij Dr Welborn(ka)in het zh hiervoor terugkomen,maar ook omdat haar lijn erg af boog naar beneden met gewicht. Ze weegt nu maar 700 gram meer dan 5 maanden terug,700 gram aankomen in 5 mnd tijd is erg weinig voor een baby. Oke ze was wel dik 2 kilo afgevallen uit het niets. En dat moet goed in de gaten gehouden worden.(heeft bijna 2 weken in het zh gelegen met neussonde).

20. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Dus eigenlijk is ze 2,7 kilo gegroeid in die 5 maand. Hier 2 meiden die van 5 tot 10 maand maar 1 kilo groeid waren. Jou meisje heeft een behoorlijke inhaalslag gemaakt nadat ze zoveel afviel. de oudste viel ineens 500 gram af (met 14 maand)en dat heeft 3 maand geduurt voorhet er weer bij zat. Ka heeft zich nooit druk gemaakt ookal zakte ze van de middenlijn(geboorte) tot onder de -2 lijn(11maand). Niet druk maken om het gewicht als ze goed eet,slaapt,ontwikkeld.

Deel Deze Pagina