Is hij te snel met 7 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nalia, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Hoi,

Sorry is een heel verhaal geworden,maar hoop toch dat jullie het lezen en evt advies of ervaringen kunnen delen..

Ik was vandaag op visite en diegene zag dat er tandjes aan zitten te komen. En ja hoor 2 witte puntjes op zijn onderkaak, zijn hoektandjes. Maar dit heeft me wel aan het denken en kijken gebracht. Ook heeft hij meer symptomen van tandjes krijgen. Sabbelen op zijn handjes doet hij nu een paar dagen, hij kwijlt veel, maar hij kwijlt al sinds hij 2 weken oud is. Hij wordt soms bijna panish als zijn tut weg is. Luieruitslag in zijn naadje. ( en ik nog doodleuk zeggen nee hoor dat valt wel mee) Hij drinkt wel goed. Laat wel eens wat staan, maar meestal drinkt hij zijn flesje leeg. heb ook al gelezen over baby's die werden gebore MET tandjes. Maar goed ook al dienen zijn eerste tandjes zich aan niemand weet wanneer ze egt doorkomen kan nog maanden duren. (las ik dan, lang leve google)

Maar nu dacht ik aan meer dingen.
    Hij houdt zijn hoofdje al sinds zijn geboorte goed rechtop. Nu is het alleen egt wobbly als hij moe is. Voor derest zit hij met zijn hoofdje omhoog. Als ik hem aan zijn armpjes in zithouding trek, tilt hij zijn hoofdje goed op. Hij heeft er alleen een hekel aan om op zijn buik te liggen. Hij rolde voor het eerst van zijn buik naar zijn rug met 9 dagen mn vriend de kraamzorg en ik stonden met open monden te kijken, 10 dagen de 2e keer. Vorige week meerdere malen achter elkaar en redelijk snel.
    Hij wil overdag niet meer liggen, kan ook met zijn reflux te maken hebben maar wordt steeds erger. Het liefste zit hij. En nog redelijk rechtop ook. (als hij moe is kakt hij eenm beetje in)
    Hij is van begin af aan hartstikke nieuwsgierig en wil alles zien en ontdekken.
    Hij volgt mij goed door de woonkamer heen. Hij kijkt en volgt dingen op tv. Woezel en pip vindt hij erg leuk kwam ik vdaag achter.
    Hij heeft mijn vingers al een paar keer vastgegrepen en (geprobeerd) naar zijn mondje te brengen waarvan het een enkele keer is gelukt. Ook probeert hij vaak zijn tutje in zijn mond te stoppen wat hem tot zijn grote frustratie nog niet lukt.
    Speelgoed is vanaf vorige week enorm intressant. Maar ook weer die frustratie.
    Vanavond wou ik hem op mijn schoot neerzetten en meneer gaat staan. Ik was zo verbaasd ik dacht toevalstreffer dus til hem weer op en wil hem weer neerzetten..Hij draaide gewoon zo dat hij weer kon staan. Dit hield hij niet erg lang vol.
    Mijn sm zegt elke keer als ze hem ziet "hij wil vliegen voordat hij kan kruipen"

Dit lijkt me allemaal wel heel erg snel, zijn er meer mensen met kids die zo enorm snel waren? Want waar ik me zorgen om maak, is hoe wij als ouders hem de beste steun en daalijk uitdagingen kunnen geven als hij zich zo snel blijft ontwikkelen. Of is dit een fase en lijkt het allemaal zo?

Groetjes

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Allereerst: ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo en wat ik nu lees vind ik absoluut niet raar.

Dan, de tandjes. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze er al aan zitten te komen. Ik heb bij Milan ook wel eens witte puntjes in zijn mond gezien (en dat kwijlen ed. deed hij ook altijd), maar dat bleken dan achteraf niet zijn tandjes te zijn. Als de tandjes door aan 't komen zijn ziet dat er echt uit als witte streepjes.

Dat omrollen deed Milan ook al heel snel (niet zo snel als jullie kindje ;)), hij was een week of 3 bij de eerste keer. Maar dat had achteraf gezien ook met zijn reflux (had 'ie dus ook) te maken. Hij verkrampte dan als 't ware en kon dan heel makkelijk omrollen. Hij ging pas echt "zelf rollen" toen hij een maand of 4 was. Isabelle was overigens ook een snelle tante, die rolde met 2 maanden al heen en terug ;).

Misschien zou je ook eens contact op kunnen nemen met een osteopaat? Het kan zijn dat er door de bevalling ergens iets niet helemaal lekker zit. Daar kan ook de reflux vandaan komen.

Verder hoef je je geen zorgen te maken voor zover ik het kan beoordelen, gewoon lekker in 't tempo van je kindje meegaan!

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hoi!

Even een korte reactie op het 'zitten'. Onze dochter is nu 4,5e maand en wil ook al heel veel, zoals zitten. Maar dat mag dus echt niet niet van de fysio omdat haar hele gestel er dus nog niet op berekend is. Dus advies gekregen, doe het niet. (echt moeilijk omdat ze zo graag wil)

4. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    De fysio/osteopaat komt vrijdag hij heeft ook een voorkeurshouding. Ik dacht eerst ook dat het een toevalstreffer was hoor. Maar hij doet het nu steeds vaker..

Ik ga ook met hem mee het laatste wat ik wil is hem tegen houden vandaar mijn post.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hier precies hetzelfde,

bevallen met 42.2 weken, en mevrouwtje begon al terug te lachen tijdens de kraamweek, ook hier keek de kraamverzorgende er raar van op.
    met 3 weken al brabbelen tegen haar beertjes en muziekmobiel, de eerste week echt op de 7de dag hebben we haar in haar schommelstoeltje gezet en toen begon ze ook al te lachen en te brabbelen met dat beertje wat eraan hangt,(en ja alles staat op film).
    ze is afgelopen zaterdag 5 weken geworden en is echt een supervrolijke en drukke baby, ook haar handjes pakken enzo, en alles en iedereen volgen super om te zien, wel jammer dat het kleine kleine er al af aan het gaan is haha..

bij het cb zeiden ze vorige week trouwens dat het voor haar heel normaal is dat ze al lacht en brabbelt en volgt omdat ze dus 2 weken langer in de buik heeft gezeten, daardoor zijn de spieren net iets beter ontwikkeld.
    ook hebben ze gezegd alles wat er op i-net staat zijn richtlijnen, maar elke moeder en vader weet en voelt het als je kleine gewoon lacht of echt reageert op jou en terug lacht..
    dus meiss het kan echt wel hoor, de ene baby is de andere niet, en qua tandjes alles is mogelijk meiss..
    kleine van mijn schoonbroer is 6 maanden enheeft al 9 tandjes nu en er komt er nu alweer 1tje door..

6. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Kan heel goed met de reflux te maken hebben. Kinderen met reflux hebben bijna altijd een verhoogde spierspanning. Mijn dochter wil ook alleen maar staan, gaat zelf al bijna recht opzitten. Rolt ook terug enz. Het is eigenlijk gewoon een beetje zielig. Want het is vaak niet dat ze het willen, maar hun lijfje is vaak erg verkrampt! De osteopaat heeft hier bij ons wel wat rust ingebracht.

Als het verder een gezellig en vrolijk kind is, is er niet zoveel aan de hand. Maar probeer het een beetje te beperken. Want ze zijn vaak ook snel overprikkeld wat de reflux niet ten goede komt. Daarnaast natuurlijk vooral genieten van het kleine wonder!!

Deel Deze Pagina