t zegt t al is t de 1 niet dan de ander wel. de oudste gaat op zich wel bij ons liggen(9 van 10 ) niet slapen maar die komt nu tussen 6 en 7 terwijl hij veel later kan als de jongste niet wakker word maar ook de jongste kan t af en toe wel, niet vaak maar nu is t weer drama en daar word ik gek van. hij is al geen makkelijker slaper geweest maar ik weet t gewoon ff niet meer. net als vandaag word de oudste toevallig x wakker om half 6 en roept om zijn deken, de jongstge ligt op zolder en word meteen van elk ding waker. vreselijk, zelfs van een deur open maken op etage lager( slaapt hij dan zo licht) nooit last van gehad maar nu is hij vanaf half 6 bezig met jengelen , huilen enz. heeft fles om half 7 gehad en half acht nog sap in hoop dat hij ging liggen maar hij ligt ook gewoon maar kan hij dan de slaap niet pakken of wat en zo is hij vaak s nachts wakker en of s morgens vroeg. nu hebben we vakantie maar t breekt me alleen maar op en t liefst zou ik gaan werken want ben t kitsbeu en dan met t idee dat ik veel moet doen., meneer hoort maar de helft of later of klaagt of zucht op de dagen dat hij eruit moet,. daar word ik ook schijt ziek van. heb er al zo vaak over gepraat maar dan zegt hij dat ik vlieg. tja na zo lang huilen of iets mag t wel niet dan. sorry dat ik ook zo klaag maar wil na 13 maand is een keer die rot momenten voorbij zijn. hij ligt niet voor niks op zolder maar t werkt ook niet. is t gewenning of echt honger( wat me sterk lijkt) hij hoeft van mij na de fles niet te slapen maar wel als hij voor 7 uur komt. ik hoop dat iemand tips heeft of zo of is er een middel waardoor hij vaster en beter slaapt, ben al bij zk geweest voor buisjes en amdelen omdat hij vaak verkouden is en zat achter 1 oor nog vocht dus ga t na vakantie wel laten doen maar zou t daar wel aan liggen. TIPS WELKOM!"!!!
Sorry, maar je bericht is niet duidelijk geschreven, dus weet eigenlijk niet zo goed waar je nu antwoordt op wilt hebben. Veel spelfouten en weinig leestekens. Misschien zou je nog even duidelijk neer kunnen zetten waar je precies antwoordt op wilt hebben.
Als ik het goed begrijp baal je ervan dat je jongste zo vroeg wakker wordt? Tsja, daar is weinig aan te doen, vrees ik. Hier ook een mannetje dat over het algemeen voor zessen wakker wordt. Zelf vroeg naar bed gaan is het beste wat je kunt doen, zodat je toch aan je uurtjes slaap komt.
euhm... @TS: mijn zoon wordt meestal rond 06.30 wakker en soms nog wel eerder. Sta inwendig dan ook wel te vloeken, maar ja, het is niet anders. Tot een jaar of 1 kon ik hem nog wel op bed leggen na de eerste fles, maar daarna echt niet meer. Hij is gewoon wakker en wil eruit. Dus zolang hij dat laat merken, ga ik er maar gewoon uit. Maar kun je niet met je man afspreken, zeker nu jullie vakantie hebben, dat jullie om en om uitslapen? En in de weekenden ook. Op die manier kun je zelf ook weer even bijtanken.
Het kan zijn dat door het vocht achter het trommelvlies, dat er daardoor druk ontstaat als hij ligt. En als hij dan eenmaal wakker is kan hij het voelen en daardoor niet meer willen slapen of liggen .... ( ik hoop voor je dat dat het euvel is, want dan is het met buisjes verholpen) klaagt hij wel eens over oorpijn? Verder heb ik geen tips voor je, ik hoop dat het een periode is! Groetjes yvonne
Ow en de oorklachten en verkoudheden herken ik ook wel, daarom krijgt mijn zoon 3 oktober buisjes en gaan de neusamandelen eruit. Maar dan is het niet alleen 's ochtends, maar continu met slapen. Dus ook de nachten. Twee uurtjes slapen, dan weer huilend wakker van de pijn.
typfouten? heb t nog na gelezen maar zie niks maar hij hoeft van mij niet perse tot 7 maar we hebben al een jaar gekloot en nu is t idd zo rond 5. 30 als t niet eerder is en ik ben zelfs bij psycholoog geweest omdat ik er doorheen zat en met hem in ziekenhuis maar niks opgeleverd. Hij komt nu nog ooit s nachts maar dan zo rond 3 a 4 of 5 a 6 tja da op tijd naar bed gaat vaak weer niet door en nu doen we ook om de dag laten uitslapen maar toch die man van mij grrr en ik werk zaterdags dus om de week op¨zondag doen we al ff want hij mocht eerst elke zondag maar da trok ik gewoon niet meer. tja echt pijn, hij trekt er wel eens aan maar ja hoort erbij zeggen ze dan. en mijn broer heeft een jaar van 7 tot 7 gejankt en na jaar buisjes en meneer sliep door en mijn man heeft smalle gehoorgangen, dus ga er zeker achter aan. mijn vraag is waarom hij zo onrustig is en na een fles niet slaapt en waarom hij t wel kan en of er iets voor is. ik zit er wel meteen met 2 en vind om dan de dag te beginnen wel vroeg aangezien de oudste niet meer in middag slaapt, maar zal vaker eerder naar bed gaan en bedankt
Uhh ik heb hier ook wel altijd eentje die wakker wordt, maar dat hoort toch een beetje bij het hebben van kleine kinderen? Gaat vanzelf wel over. Of ben ik nou weer té nuchter? Ik heb in ieder geval al 2,5 jaar niet later uitgeslapen dan 7:00/7:30 ofzo, het is hier standaard 6:00 en dat vind ik prima. Ze zijn regelmatig half 6 al wakker. Maarr.. misschien kun je hem gewoon even laten spelen en zelf nog ff blijven liggen?
haha nee want die moet eruit als hij wakker is en die klimt overal op waar hij maar iets ziet dus ook niet handig en dan is de oudste ook zo wakker, hier is t de laatste 2 jaar al vroeg want de oudste daar zijn we mee verwend maar werd t 2e jaar ok vaak 6 uur wakker en legde we bij ons neer en sliep verder en accepteerde t wel maar ik laad niet op en ze zijn zoooo actief s morgens. das niet normaal man. maar zal t denk maar op accepteren moeten leggen denk ik.
Hier ook zo'n vroeg vogeltje. Weliswaar maar 1 en dat scheelt natuurlijk wel. Hij is meestal zo 05.45/06.00 wakker. Meestal speelt hij nog even lekker in z'n bedje en snoozen wij nog heel even verder. Om 06.30 krijgt hij een papfles en dan gaan we naar beneden om te spelen. Ik vind het ook wel eens pittig hoor, dan zit je daar weer om 06.30 beneden op zondagochtend... Maar mijn vriend en ik wisselen het ook om en dan kunnen we toch af en toe uitslapen. En gelukkig heeft ons mannetje 's ochtends een stralend humeur en dat maakt veel goed . Zou jij je kindjes eens uit logeren kunnen laten gaan? Om een weekendje bij te tanken?
Als het echt niets medisch is, dan blijft er niets anders over dan accepteren. En af en toe zorgen dat je je rust krijgt door bv kinderen laten logeren. En je man wat meer laten doen.