Kattenprobleem

Discussie in 'De lounge' gestart door Mlien, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hoihoi!

Wij hebben hier een probleempje. We hebben zelf een hartstikke lieve kat die graag buiten is, maar 's avonds en 's nachts lekker warm binnen wil zijn. Een echte knuffelkont is het niet, maar hij komt een knuffel halen wanneer hij er zelf behoefte aan heeft.

Nu is het alleen zo dat hij de laatste 2 weken met een andere kat mee komt naar ons huis. Op het moment dat wij buiten staan komt die andere kat ons kopjes geven en begint luid te spinnen terwijl wij hem geen aandacht geven, ook probeert hij met ons mee te gaan naar binnen. Nu hebben wij een konijnenhok in de tuin staan, maar onze konijnen zwerven door wat achtertuinen hier in de buurt, niemand heeft er problemen mee en ze komen ook elke keer terug, maar tot mijn grote verbazing verblijft die andere kat dus in het konijnenhok! Die kat staat ook vaak bij onze ramen voor en wil heel graag hier naar binnen wat wij uiteraard niet toestaan, het is tenslotte niet onze kat en we weten ook niet van wie deze kat wel is.

Mijn vraag is nu dus eigenlijk, wat kunnen we hiermee en wat kunnen we hier aan doen?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Asiel bellen om te vragen of er een kat vermist word?
    In de buurt navraag doen of iemand weet of iemand een kat mist?
    Heeft zeker geen bandje om?
    Hoe ziet de kat er verder uit?

Onze kat was ook een keer weggelopen en is maanden weggeweest. Had ergens anders een plek gevonden waar hij eten kreeg (en niet zo weinig ook) terwijl hij het bij ons prima had.

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dat is een moeilijke vraag!
    Vind het eigenlijk best zielig voor die andere kat dat de eigenaar dat beesje 's nachts buiten laat met deze kou(als hij die heeft).
    Geen wonder dat ie naar binnen wil of desnoods in jullie konijnenhok

Ik persoonlijk ben dan zo'n muts,ik kan daar niet tegen en zou hem wel binnen doen en bij de dierenatrs vragen of hij gechipt is.
    Of anders in de schuur of garage een doos met een dekentje neerzetten.
    In ieder geval zou ik proberen de eigenaar te achterhalen.
    Vind het eigenlijk wel schattig dat jullie eigen kat zn zwervervriendje mee naar huis neemt haha.

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik denk niet dat het gaat om een vermiste kat, onze achtertuin heeft geen achterom en zit zeg maar ingebouwd rondom zo'n 100 appartementen in totaal. De kat heeft helaas geen bandje om en navraag doen in de buurt vind ik erg lastig aangezien we bijna niemand kennen en dat het liefst zo willen houden (nogal slechte buurt hier). Eten geven doen we niet want we weten dat het dan onmogelijk wordt om hem weg te krijgen, het konijnenvoer eet hij gelukkig ook niet, maar hij lijkt ons echt 'uitgekozen' te hebben als nieuwe baasjes.. ;)

5. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Mamakelly; Ik ben dus ook zo'n softie en zou het liefst inderdaad die kat een lekker warm plekje geven. Maar ik ben dus erg bang dat hij dan inderdaad hier gaat blijven (is bij kennissen van ons ook gebeurd) terwijl zijn eigenaar misschien maar een paar huizen verderop woont. Mijn man is ook bang dat dat beest misschien wel een enge ziekte heeft wat hij dan weer overbrengt (hij ziet er netjes, verzorgd en gezond uit hoor, maar toch :p)

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Als jullie hem niet willen verzorgen zorg dan dat je hem kan vangen en geef hem af bij het asiel
    hun zullen dan kijken of hij gechipt is en dus een baasje heeft en anders zullen ze op zoek gaan naar een nieuw baasje

Maar de kat aan zn lot overlaten en maar hopen dat hij vanzelf weer weggaat vind ik niet kunnen

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo'n beessie blijft ws idd als je hem eten geeft. Onze kat was dus ook weggelopen en ergens anders kreeg hij te eten en bleef daar ook. Tot we hem toevallig zagen lopen en konden vangen (was in een buurtje geweest dichtbij ons huis).

Deel Deze Pagina