ongeveer hetzelfde. Alleen de wc's minimaal 2 x per week Wij zijn erg opgeruimd...dat scheelt enorm. Schoonmaken en opruimen gaat snel en makkelijk
Vergeleken met de dames uit al die topics ben ik een onwijze viezerik hoor.. :') Wat ik hier lees klinkt veel normaler/gezonder en daar kom ik dan gelukkig ook veel meer mee overeen!
Hier is het echt (bijna steriel) schoon, maar dat heeft een heel andere reden. Ik ben namelijk extreem (gevaarlijk) allergisch voor heel veel zaken en hoe sterieler ons huis is, hoe beter. Ik stofzuig dan ook elke dag (soms twee keer) en dweil ook elke dag het hele huis en neem ook alles stof af. Dat moet ook wel, doe ik het een dagje niet, dan moet ik dat gegarandeerd bezuren. Maar ja... het kost veel tijd en die tijd zou ik soms ook idd wel eens aan iets anders willen besteden.
Stofzuigen doe ik iedere avond ivm de katten haren. Zo ook een doekje over de tafels, vensterbanken en kasten. Dweilen, de wc, keuken probeer ik ook iedere avond te doen, 6 vd 7 dagen lukt dat. Ik vind het altijd heerlijk om 's avonds gtst te kijken terwijl alles lekker netjes is, en dan 's ochtends wakker worden in een schoon huis he heerlijk!! De bedden doe ik 1x in de week. Bedden van de stiefkinderen 1x in de maand. De badkamer wanneer ik zin heb. Handdoeken ed verwissel ik wanneer het nodig is. Ramenlappen gebeurt wel eens weken niet, maar kan ook zo maar 2x in de week gebeuren het is maar net of ik er zin in heb en of ik me stoor aan de kattenpootjes erop.
- elke dag wc bril en pot, 1x per week tegels en vloer - elke dag stofzuigen - 1x per week dweilen - 3x per week afstoffen - 1x per week bedden verschonen - 1x per 2 weken badkamer - 1x per maand kledingkasten ordenen - keukenkasten etc hou ik bij dus allemaal geordend Vaatdoeken gebruik ik max 3dgn dan de was in. Handdoeken en theedoeken max 5 dgn en handdoek in wc om de 3 dgn wisselen Dus ja hier (denk ik ) wel echt schoon en niet alleen zeggen on erbij te horen hou t allemaal bij en hou van een net schoon huis ( overgenomen van mama en kan erin doorslaan, maar ik weet niet beter) Hiernaast alle tijd voor me Kids hoor, ze komen geen aandacht te kort ...
Dit zo ongeveer. Stofzuigen 2 x p week beneden, boven komt dat ding ongeveer 1 x per 1,5/2 mnd. Dweilen 1 x per 2 weken. Wc bijna elke dag.Heb er 2 die de wc nu erg intressant vinden , daarvoor 1 x per week maar nu met handjes constant eraan vind ik het wel zo fris. Inderdaad wel echt elke dag schone handdoek/vaatdoek. Soms vaker en dat komt omdat mijn kinderen graag knoeien en ik gewoon een tik heb met vaatdoekjes. douche de ik trouwens als ik erin sta, rondje sprayen. poetsen en spoelen. de vloer als ik bijna klaar ben en hoppa douche ook weer klaar. en ook hier is het een grote bende meestal. de keuken ontploft en de vloer bezaaid met speelgoed om over boven maar niet te spreken.. tja loop stage, 2 kids die er meer zooi van maken als dat ik kan opruimen in dezelfde tijd, opleiding, fysieke problemen en ook wil ik gewoon een sop mijn kont zitten. Dus bij mij zijn het echt stukjes die schoon zijn en andere dingen een bende.
Toen ik nog geen kinderen had, was ik abnormaal schoon. Nu met 3 kinderen kan ik zeggen dat waar we het meeste leven, het daar het schoonste is. En en het is hier geen zwijnestal maar omdat m'n energie beperkt is, spendeer ik dit liever aan mijn kids dan aan m'n wc ;b
Ach ik ren me rot iedere dag en nog is het zo vaak een zooi hier...zo gauw ik ga werken en dan 's avonds thuiskom, slingerd er hier weer vanalles rond.. Stofzuigen doe ik wel iedere dag, vaak 2 keer (heb ook 2 katten), maar als ik hier lees van elke dag dweilen dan denk ik echt: waar haal je de tijd vandaan? Dweilen doe ik op maandag, vind ik zo'n grote klus hier. Bedden verschonen om de week, ons bed wel elke week. De wc's doe ik om de dag met glorix, en elke dag een doekje erover. Dat moet hier ook wel. Ramen lappen ong 3 keer per jaar, maar gebruik ook vaak de glassex ivm poezenneuzen en poten en plakhanden van Tim. Als Tim op bed ligt 's middags doe ik wel altijd ff een grote klus, maar als hij wakker is ga ik echt niet constant poetsen hoor. Dat wil ik niet. Voor Tim was ik altijd veel poetseriger maar heb besloten om van mn laatste kleintje gewoon te genieten. Gewoon leuke dingen doen als hij wakker is. Overdag probeer ik altijd wel te wassen en te drogen ondertussen en dan 's avonds als ik om 20 uur thuiskom van mn werk (werk van 16 tot 20) de was opvouwen/strijken, 2 keer per week. Maar dan eerst ff lekker zitten en een bakkie drinken met de 3 oudsten!
Echt niet! Ik ben liever lui dan moe qua huishouding . Ik doe het meeste gewoon 1x per week. Alleen de vloer en de wc doe ik vaker. Ik ben meer van het opruimen!
Ik wil allereerst zeggen: Dankje! voor het aanmaken van dit topic, begon me na de uitkomsten van al deze polls ernstig af te vragen of ik een gore bende van mn huis maak. Terwijl ik van visite altijd te horen krijg dat het netjes schoon en opgeruimd is..
Ik vind een schoon huis heerlijk en ben op het dwangmatige af netjes , maar merk dat sinds onze dochter er is, ik wel een stuk makkelijker/relaxter ben geworden. Ik laat nu sneller de boel de boel en ga liever op pad met mijn dochter, maar ik probeer het wel een beetje bij te houden want anders loopt het zo op en ben ik er meteen weer een hele dag aan kwijt en dat vind ik nu zonde... Ik probeer elke dag te stofzuigen, 1x in de week te dweilen, om de dag de wc te doen, 1x in de week de bedden te verschonen en 1x in de 2 weken de badkamer te soppen. De keuken doe ik elke dag na het koken en de kastdeuren zeker 1x in de week vanwege de vette vingertjes van dochterlief. Stoffen en een natte doek over de meubels heen halen doe ik bijna iedere dag, dit ook vanwege de heerlijke drink- en etensresten van onze dochter haha! Ramen zemen doe ik wanneer ik tijd over heb of wanneer het echt niet meer om aan te zien is hihi! Wassen doe ik zoveel mogelijk, maar er komt nooit een einde aan, erg frustrerend en demotiverend! De badkamer schiet er nog weleens bij in, wat een hekel heb ik daar aan zeg... Je wil hem op dit moment ook echt niet zien, terwijl de rest van het huis spik en span is. Al moet je niet onze kledingkasten opentrekken, die staan voor morgen op het lijstje als er tijd voor is... Lees: als ik me er toe kan zetten haha!
Hoi nou ik was elke dag..stofzuig elke dag soms 2 keer..dweilen wanneer ik zie er vlekken op me zijl zit..stoffen elke dag..wc zit in de douche dus die neem ik na het douche gelijk af..en beneden ramen doe ik met glassex en doek ff vlug..heb 2 katten en een hond denk dat scheelt en mijn kindjes zitten op school..Toen ze kleiner waren draafde ik wel soms door met het huishouden daar heb ik soms wel een schul gevoel over had de tijd liever aan hun besteed..gelukkig hebben ze het er zelf nooit over..
Ja ik ben echt zo schoon in huis. Als ik de ramen maar twee keer per jaar doe dan kan ik er niet meer doorheen kijken, maar ik woon dan ook een minuut lopen van zee. Daarnaast loop ik de hele dag met mijn desinfecterende weggooi doekjes en heb een hoop hand en theedoeken zodat ik elke dag een schone op kan hangen. Veel stofzuigen moet wel met mijn dochter, die kan heel wat kruimelen.
Haha of vraag wat ze sparen en prompt is dat bij het gros van de zp-ers 500+ per maand. Nee maar alle gekheid op een stokje... Maak een hoop reacties los... Begon toch echt te denken dat ik een viezerik was. Maar valt dus helemaal mee. Of ben ik nu toch nog vies nu ik uit mijn twee weken niet schoongemaakte omdat ik ziek was badje kom
Als je beide fulltime werkt, lijkt het mij niet nodig om iedere dag het toilet schoon te maken, als je er maar 1x per dag op zit.... Nu werk ik 4 dagen, dus op mn vrije dag doe ik wel wat extra in het huishouden dan toen ik nog fulltime werkte. Dus een keer extra stofzuigen, dweilen en de was en afwas. Maar de badkamer is nog steeds 1x in de week hoor. En ramen wassen......kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst gebeurd is (taak van mn man)
Ik stof 1x per week onder en boven af. Poets 1 X per week de badkamer. We hebben een ligbad en na douchen spoel ik hem schoon. Ik stofzuig 1x per week boven en dweil gelijk Onder word er 1 a 2x per week gestofzuigd. De ramen worden gewassen wanneer ze vies zijn. In de zomer mss 1x per 6 weken. Hebben grote schuifpui. Boven mss in de zomer 1x per 2 maanden. In de winter mss 2x ofzo. Wc poets ik ook 1 a 2 x per week, en neem de toilet bril ook nog regelmatig af met een vochtigdoekje. Of hij moet vies zijn. Ik was 1 X per week op de vrijdag avond. 1 wasmachine zwarte was en 1 machine handdoeken Ik heb echt geen zin met een fulltime baan en wisseldiensten om alles 2x per week van boven tot onder tw doen. Bed word 1x per 2 weken verschoond. Keuken neem ik iedere dag af als we na het eten opruimen. Wij hebben grijze lades en kastjes dus die doe ik bijna iedere dag als ik vinger vlekker erop zie
stofzuigen doe ik elke dag. dweilen 2 x in de week. wc doe ik wel elke dag ff met een doekje maar echt goed uit 2 x in de week. maar heb nog geen kids waar ik rek mee hoef te houdne
Ja helaas ben ik wel zo'n poetsmiep. Soms wilde ik dat het wel eens wat minder kon. Ook wij hebben drie honden in huis rond lopen dus minimaal 1x perdag stofzuigen en 1x per dag dweilen is gewoon noodzaak. Toilet is ook een automatisme. En doe ik direct voor het stofzuigen aan dus ook die sop ik dagelijks even lekker uit. Afstoffen is ook een kwestie van bijna iedere dag. Maar sla ik af en toe wel eens over als de kleine man eerder wakker wordt. De badkamer doe ik 1x per week als ik een vrije dag heb en wasjes draaien doe ik direct als ik beneden kom. Dan duw ik er direct een wasje in. Door mijn autistische trekjes vind ik het een rustgevend gevoel dat mijn omgeving opgeruimd en netjes is. En mijn zoontje niet onder de hondenharen zit....
Hier doe ik de bad kamer als de kinderen in bad zitten spray met alles reiniger en dan neem ik alles mee in dat half uur dat hun in bad zitten is de bad kamer schoon. De wc is 2 keer in de week met de muren erbij maar ook hier een spuitbus met dettol en het is zo klaar. Stofzuigen moet 2 keer daag ivm 3 honden dwijlen meestal iedere dag vooral nu had de jongste zoveel op de grond ligt. maargoed ik werk 4 uur in de week dus ik heb meer als genoeg tijd voor het huis houden de oudste school en de jongste slaapt overdag en als zij slaapt overdag doe ik alles. Maar als het een dag blijft liggen jammer dan in een huis word geleefd hoor