Is iedereen hier nu echt zo schoon??

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    zo doe ik het ook. Badkamer zelfs veel minder. Wat wel handig is voor de toilet zijn de toiletreinigingsdoekjes van bijv. Glorix. Elke dag even de wc bril en bijv. kraantje schoonvegen.

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

10x per dag dweilen is hier helaas pure noodzaak ivm een incontinente hond. Verder houd ik niet eens bij hoe vaak ik iets schoonmaak! Het beddengoed bijvoorbeeld. Bij de kinderen verschoon ik het heel regelmatig maar bij ons eigen bed :p

@Edelweiss, nooit aan gedacht om de muren schoon te maken in de badkamer. Moet dat ook? PLEHHH

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Stofzuigen doen we iedere ochtend of middag. Dweilen zo'n 2 a 3 keer per week. De badkamer maakt mijn man 1 keer per maand van top tot teen schoon. Tussen door halen we even een doekje er door. De wc doet mijn man 3 keer per week. En de keuken doe ik iedere avond. Of als ik vrij heb de ochtend erna. Mijn man is meer thuis dan ik, dus hij doet het meest. En ramen wassen doet mijn man 2 keer per jaar.

Boven wordt er 1 keer per week gezogen en probeer iedere week de bedden te verschonen, al schiet dat er nog wel eens bij in. Het enige waar ik slecht in ben is de was. Ik was 3 keer per week. Hang het netjes op, maar dan gaat t mis :)

Het blijft hangen of beland in de wasmand met schone kleren. En daar trekken we onze outfit uit. Ach, dat interesseerd me niet. Daar hebben we een waskamer voor. Trek de deur dicht en zie t niet meer :D

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Het toilet schoonmaken doe ik een paar keer per week en ik doe elke dag stofzuigen, maar dat is wel nodig met 3 katten. Verder heb ik nergens vaste momenten of dagen voor en poets ik wanneer het me uitkomt. Heb ik eens een dagje echt geen zin, dan doe ik gewoon eens een dagje lekker niks (maar niet teveel dagjes, want ik wil het wel schoonhouden:p)

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb gewoon de tijd voor mijn kindjes
    en doe alles elke dag dweilen,stofzuigen mn wctje
    is toch zo gedaan
    1x in de week boven verdieping en elke dag mn wasjes hoef daar niet bij te blijven
    ik ontbijt,lunch en avond eet gewoon gezellig met mijn kinderen en ben elke dag lekker buiten knutsel met ze en doe spellentjes hier ben ik vanaf 6 uur wakker en elke dag is alles zo als ik het hebben wil
    schone vaatdoek elke dag dat vind ik wel zo fris en soms wel 2
    ja doe echt alles elke dag weer misschien stom maar ja doe het wel en heb nog steeds de tijd voor mijn kinderen en voor mijn avondmaal te bereiden

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik wil ook dat alles schoon is, maar iedereen heeft een ander idee van schoon. Netjes is 1 ding, maar schoon?

ik kom over de vloer bij mensen waar het toilet echt goor is, waar je gele snotjes in het wasbakje tegenkomt en vieze vlekken op de wc bril, en haren eronder, sorry, maar mij niet gezien. Maar ik realiseer me wel dat anderen het gewoon niet of anders ervaren. Ze vinden het gewoon minder belangrijk.

Ook vind ik een vloer met plakvlekken vies en ga ik die wel meteen plaatselijk dweilen.

Dingen als beddengoed en de deuren van de douche die kan ik wel even 2 weken laten, de tijd vliegt en soms vergeet je ook gewoon wanneer je het voor het laatst hebt gedaan.

Maar de eigenlijke douchebak bijvoorbeeld, die wordt door manliefs haarwax zo vet dat je er gewoon aan vast plakt na 5 dagen, goor dus en die wordt dus wel zeker 1 x per week schoongemaakt. Stof en haren op de badkamervloer zie ik ook meteen...dus ja. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vind.

Ik denk niet dat mensen tegen je gaan zeggen dat het vies bij je is. Dat doe je toch niet zo snel?? maar ik was laatst bij iemand en zat in een stoel met houten leuningen die gewoon aanvoelde alsof er een pot stroop overheen was gegaan. Ik vond het zo vies, ik denk jeemig meid, je haalt er kennelijk nooit een lapje overheen. Hoe is de staat van de rest van haar huis? Gelukkig kom ik er verder nooit.

Nee ik ben wel blij dat ik schoon ben, ook uit respect voor de mensen die bij je over de vloer komen. Moet er niet aan denken dat onze wc goor overkomt op iemand anders....bah..wat gij niet wil dat u geschied...

Charlie

7. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    +1! :D Snap niet waarom alles zo steriel moet worden gehouden tegenwoordig. De meeste mensen zouden het op die manier in 80% van de wereld niet overleven ;).

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    1 à 2 x per dag een schone handdoek, theedoek en vaatdoek in de keuken (afhankelijk of ik thuis ben of werken)

Ramen: enkele keren per jaar (keer of 2/3 denk ik, hou ik niet bij)

Stofzuigen beneden: 1 à 2 x per week, 1 x dweilen
    Stofzuigen boven: 1 x per week

Stoffen: 1x per week (zowel beneden als boven)

Wc beneden: 1x per week uitgebreid (met tegeltjes etc.); rest van de week een glorix doekje/billendoekje

Wc boven: iedere dag met glorixdoekje; 1 x per week met sopje
    Badkamer: 1 x per week douchecabine, vloer, wastafel, spiegel, etc. met een sopje. Iedere dag na het douchen droogtrekken (voorkomt kalk) en af en toe insprayen met Antikal (voordat ik ga werken; na het werk schoonspoelen). Helemaal soppen: eens per maand ofzo.

Keuken: iedere week/om de week (ligt eraan of ik zin/tijd heb) met een sopje koelkast, kastje, etc. poetsen. Fornuis en aanrecht iedere dag na het koken. Uitgebreid: om de 3 weken ongeveer.

Ik heb een tijd geleden een afvinklijstje gemaakt. Die hangt op de koelkast. Zo kan ik afkruisen wat ik al gedaan heb & mijn man doet dat ook.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik zag iets over bedden verschonen: 1 x per week alle bedden (zijn er maar twee).

10. angel1990

angel1990 Niet meer actief

's ochtends chloor in de wc en borstel erdoor.. doekje over de knop, bril en pot.. en de klinken van de deur (gewoonte) (als de afwas al afgewassen is sporadisch 's avonds dan ruim ik het ff op natuurlijk)

's ochtends afwassen... en dan laten drogen.. in de tijd dat dit droogt doe ik ff een doekje over de eettafel en salontafel en eens per week doe ik de kasten ( tv kastje en dressoir) en vensterbanken (2)

's ochtends doe ik of nou ja probeer ik elke dag ff snel te stofzuigen.. lukt niet alle dagen en 3 keer per week dweil ik.
    en ook begin en eind van de week probeer ik de trap te stofzuigen (enige vloerbedekking in huis)

En dan doe ik de afwas opruimen (geen vaatwasser! blegh baal baal)
    Als ik dit gedaan heb gaan handdoek, theedoek en vaatdoekje bij de was. Hier draait om de dag een machine met handdoeken.. ongeveer.

Op zaterdag doe ik boven ff stofzuigen en eens per 2 a 3 weken afstoffen. De douchevloer doe ik elke week ff dweilen (dochter zit op de vloer dus wel zo schoon dan) en de wanden? geen idee eigenlijk! Als ik denk dat het nodig is!

De reden dat ik veel doe 's ochtends is; dan heb ik 's middags alle tijd voor mijn dochtertje!!

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Heerlijk topic!
    Ook hier is het gewoon schoon, maar er zijn maar weinig dingen die ik dagelijks doe hoor.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom zou je het dan nog elke dag doen?

Ik ruim bijv maar 1x per dag mn zoontje zijn speelgoed op en dat is savonds als hij op bed ligt...
    Als ik het sochtends op smiddags doe als hij slaapt ligt het met een beetje pech na een uur er weer en moet ik het dus 3x opruimen.. Daar heb ik helemaal geen zin in.. Dus sochtends pakken we speelgoed.. Ligt het me overdag in de weg schop ik t aan de kant op stap er gewoon overheen..

Ik lijk wel gek om elke keer op te ruimen oid..
    Stoffen.. Zodra ik me reet omkeer ligt het er weer..
    Daarom doe ik t 1x per week , kan ik er een halve dag van enieten omdat je dan echt ziet t dt t gedaan is :D

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik deed het altijd zoals jij ts, maar met een vierjarige die zelf naar het toilet gaat, en een kruipende kwijldreumes moet ik echt de wc's elke dag even doen en ook stofzuigen elke dag. Dweilen om de dag, anders heb ik een aangekoekte rijstwafel als vloer na een week :)

Ramen doe ik ook 1 keer per seizoen, en de keuken is wel schoon maar altijd rommelig..

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dit topic ziet er inderdaad beter en realistiser uit, durfde bij die vorige eerlijk gezegt ook niet te reageren en vroeg me ook vaak af hoeveel er echtde waarheid spraken;) zoals ts het grotendeel heeft beschreven doen wij het ook en nee tis hier ook niet vies:D

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo. Net nog even 2 wassen opgevouwen en de wc's gereinigd.
    Ik zeg: goed bezig ikke! Hahahaha

Krijg altijd de kriebels van zulke topics.
    Begin meteen te denken: moet ik niet nodig nog wat doen?
    Bij deze dus.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik stofzuig iedere dag, het is altijd een kruimelzooi, en ik hou de was en afwas heel goed bij.
    verder is het willekeurig, ik doe de wc en de badkamer als ze vies zijn (wc minimaal 1x per week) en ruim de slaapkamer van mijn zoons, hoe groot de zooi soms ook is, maar 1x per week op. woonkamer ruim ik 2x per dag op, maar vamavond had ik geen zin dus er ligt nog wat speelgoed.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik doe elke dag de wc boven (daar gaan we allebei sowieso sochtends en savonds op).
    Ik probeer elke dag beneden de wc te doen.
    Eens in de twee weken de badkamer grondig, eens in de week de douche zelf. Wastafel wel vaker.
    Stofzuigen elke dag, behalve dinsdag en woensdag, dan ben ik laat klaar met werken.
    De keuken, gang en wc dweil ik er dan meteen achteraan, huiskamer een keer per week ff met de Franse slag. Ik heb daar wel een houten vloer, dus wat dat betreft dweil ik liever niet.
    Ramen zemen doe ik binnen elke twee maanden ongeveer, buiten vier keer per jaar.

Ik heb dan wel een hond en kat, maar geen kinderen ;)

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    #78 Mukkie11, 28 jan 2013
    Laatst bewerkt: 28 jan 2013
    Nu met een jongetje van 2.5 moet ik vaker de vloer schoonmaken maar ik vind jou TS prima schoon hoor!

Ok, ik dus:

elke week:

hele huis, stofzuigen dweilen, afstoffen, badkamer, wc, keuken, slaapkamers.gewoon t hele huis dus haha!o ja, kattenbak verschonen.

extra: wc's, woonkamer vloer, stofzuigen dweilen nog een keer.Of wanneer het vuil is (kan de ene keer een keer zijn andere keer twee, ik heb ook katten...).

Elke dag: vegen (kruimels) tafel afnemen, keuken met doekje bijhouden na koken of eten maken. kattenharen weghalen...
    kattenbak uitmesten (haha!)

ramen laat ik nu doen maar deed ik twee keer per jaar haha!

iets vergeten???

ja om de dag theedoek/handdoek verschonen, en vaatdoekje ook tenzij het erg vies is (voor vloer gebruiken we uiteraard andere dweil).

ik heb niet zo'n groot huis moet ik zeggen...

handdoeken voor eigen gebruik: gebruik een voor mn haar (vier dagen want ik was mn haar dus schoon) en lichaam drie dagen (want ik ben echt rete schoon na het douchen hahaha! ik weet niet wat jullie onder de douche doen maar ik ben echt zeeeeer schoon hoor!) badmatje om de vier dagen. wanneer ik ongesteld ben gebruik ik een andere handdoek voor beneden...en dat wel elke dag verversen.

kind gaat om de dag uitgebreid onder de douche en de andere dag uitgebreid wassen. ik douche elke dag, al mn hele leven zowat :D en elke dag schone sokken en onderbroek haha!

De was: wanneer er genoeg vuile was is maar ik doe snel kleding in de was...

zo dat is t wel geloof ik...het lijkt veel maar in praktijk is het niet veel werk hoor! ik heb best veel tijd voor kind.Nu werk ik (nog) niet maar straks hoop ik wel en dan weet ik niet of ik het allemaal kan doen (alleenstaand)

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Je ramen met Glassex doen...:):)
    Maak me er ook schuldig aan. Zo heerlijk als dan de zon 's-middags lekker door de ramen schijnt... zie je precies hoe je met je keukenrol geveegd hebt :D.

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hydrofiel gebruiken.;)

Deel Deze Pagina