hallo iedereen ik had een vraag loop sinds 28 weken bij de gyn omdat er toen geconseteerd was dat ons beebje een beetje te groot was met 33 weken weer een echo gehad en toen was het al 2900 gr nu heb ik gisteren met 35 weken en 1 dag weer een echo gehad en onze kleine groeit gestaagt door het was nu 3063 gr de gyn wil nu nog niks doen moet met 37 weken weer komen en als met 40 weken er nog niet is nog een keer maar ze zei dat ze wou dat het gewoon natuurlijk komt en dat ik me gaan voorbereiden om natuurlijk te gaan bevallen van een 9 ponder nu was mijn vraag als er hier iemand is die dat ook heeft mee gemaakt want zie dat totaal niet zitten en zal graag worden ingeleid voor dat het te groot word
Hi 3e wonder, Mijn kindje is ook aan de grote kant. Ik moest rond 27 weken voor groeiecho omdat hij 5 weken voor op schema zou lopen, maar achteraf bleek hij goed te groeien. Hij zat wel in de p60 van de groei curve. 60% van de baby's zijn op dat moment kleiner en 40% groter. Nu moest ik gisteren naar de gyn omdat hij maar niet indaalt. Daar werd zijn gewicht op 3500 geschat. p80 deze keer. Het zal naar verwachting ook een groot kind worden. Maar wat zij wel al die keren tegen mij zeiden, was dat de meting van de groote altijd een schatting is. Precies weten doen ze pas als het kind eruit is. Bij mij hebben ze ook inwendig onderzoek gedaan en er staat een natuurlijke bevalling niets in de weg. Nu is jou kindje iets groter, maar zolang er geen andere gekke dingen optreden, zullen ze niet zo snel inleiden. Ik ben natuurlijk geen expert, maar als je je er zo'n zorgen om maakt (begrijpelijk) dan bel je toch met de verloskundige. Hier zou ik ook wel antwoord op willen hebben. Ik persoonlijk maak mij geen zorgen. Ik ben gezond, het kindje ook en er zijn ook zat dames ingescheurd met een kindje van 6 pond. Ik heb altijd begrepen dat het om eht omtrek van het hoofdje gaat en die is bij iedere maat baby redelijk hetzelfde. Succes in ieder geval
Hier ook een mama die bevallen is van een 9 ponder! Mijn zoontje liep net als bij jou iedere keer voor! Volgens mij was mijn zoontje ook 2900 gram bij 33 weken! Mijn gyn vondt dit niet een reden om in te leiden mits ik overtijd zou gaan. Uiteindelijk ben ik met 37 weken ingeleid om een andere reden namelijk galstenen maartoen was mijn zoontje dus al 4590 gram, ik moet er niet aan denken hoe zwaar hij 3 weken later was geweest! Nu met mijn 2e zwangerschap gaan ze in ieder geval na de 33 weken nog een keer kijken en wordt ik eventueel wel eerder ingeleid als dit kindje ook groot lijkt te zijn! Als ik jou was zou ik toch vragen of je met 37 weken nog een groeiecho kunt krijgen! Ik heb overigens wel een makkelijke bevalling gehad zonder knip of scheur dus het hoeft niet altijd wat te zeggen dat je van een '9 ponder' bevalt! Groetjes Jeluna
hallo gisteren bij de meting was alles groot ook het kopje werd groot geschat dus ja maak me zorgen maar moet morgen naar de vk en ga inderdaad eens overleggen wat nu de opties zijn bedankt voor je reactie
aan julena ik moet met 37 weken nog een keer heen maar ze heeft direct gezegt dat als er geen complicties optreden ze alleen de groei in de gaten gaan houden maar niet gaan ingrijpen of inleiden moest eerst maar natuurlijk gaan proberen en alles zit kwa groei al boven de hoogste curve
Vanwege de zwangerschapsdiabetes is mijn kindje ook te groot. Zit nu ook al rond de 3 kilo. Maar ze gaan me niet inleiden hiervoor.
Mijn eerste was een 8 ponder, de tweede een 9 ponder, en nu ligt ook dit kindje alweer voor op groei. Ik krijg ook wat extra echos om de groei in de gaten te houden, maar dat was vorige zwangerschap ook al zo en volgens de "geleerden" zou het een 6-7 ponder zijn. Zo zie je maar dat die echo's ook geen garantie geven.... Volgens mij gaan ze niet inleiden om de reden dat het een groot kindje is, wel als er evt andere complicaties optreden. Mijn gyn in elk geval niet. Succes in elk geval!
Ik had ook een 9-ponder gehad bij volledige draagtijd, maar werd vanwege zwangerschapsvergiftiging ingeleid bij 36 weken. Dat werd een week lange hel met als afsluiter na een dag met 18 uur pijnlijke rugweeen een spoedkeizersnee. Wat had ik graag natuurlijk gebaard!!! Mijn moeder is bevallen van 4 9-ponders. Zolang het met jou en de baby goed gaat en je niet overtijd loopt, zullen ze niet zo gauw medisch ingrijpen.
Ik heb ook zwschapsdiabetes... Op 28 weken woog ons kindje 1500kg en dat was teveel volgens de gyn. Ze sprak onmiddellijk over inleiding op ongeveer 36 weken. Volgende week krijg ik een volgende echo en ik hoop nu al dat ons kindje niet té hard gegroeid is. Ik zie het echt niet goed zitten om een inleiding te krijgen op 36 weken.
Hoi Jeluna, Rond 22 weken zijn er bij mij galstenen verwijderd en wordt ik heeeel mischien ingeleid omdat dus bij mij de galstenen verwijderd zijn. En de baby wordt ook `groot` ingeschat. Ben op dit moment 37 weken zwanger en de gyn gaat volgende week kijken of hij kan inleiden. Ben benieuwd, wanneer was bij jouw galstenen geconstateerd en wanneeer weggehaald? Gr Merakli
mijn neefje was ook heel groot volgens de echo, ook een flinke 9,5 pond. maar hij heel lang en verder slank. dan kom je wel aan dat gewicht, maar is de bevalling echt niet zwaarder. overigens, inleiden als je lichaam er nog niet klaar voor is kan een bevalling een langdurige en pijnlijke zaak maken. wil je dat wel? bevallen van een zwaar kindje is echt niet per se moeilijker dan van een 6 ponder.
hoi bedankt voor jullie reactie we wachten de volgende echo gewoon weer af met 37 weken moeten we weer heen en dan gaan we wel verder kijken wat nou het beste is gr
Ik ben ook bevallen van een bijna 9-ponder en ik heb de bevalling nooit als zwaar ervaren. Mijn vk zegt dat het soms zelfs makkelijker gaat, omdat de baby dan zelf 'meehelpt' omdat die wat sterker is dan een lichtere baby.. Bij deze zwangerschap heb ik ook extra echo's om de groei in de gaten te houden en ze denken dat hij ook rond hetzelfde gewicht zit als mijn zoontje toen met de geboorte. Maar ze gaan mij niet inleiden daarom. En dat wil ik ook niet.
hoi ik heb ookliever niet dat ze me gaan inleiden natuurlijke weg is het moois maar wil gewoon ff weten wat me opties zijn als straks met volgende echo veel te veel is gegroeit of echt niet meer wil me gyn wil nergens antwoord op geven zodoende wou ik graag weten wat voor opties er allemaal zijn
ik heb er geen ervaring mee, maar kan begrijpen dat je er tegen op ziet. Mijn vriendin heeft er wel ervaring mee, ze heeft zowat gesmeekt om ingeleid te worden, omdat ze haast niet mee kon bewegen. Hij werd geschat op 8 pond, dus namen haar niet serieus. Met 42 weken in ze ingeleid, 2 dagen weeen, en 2 uur persen hebben ze een keizersnede gedaan. Kindje lief woog 11 pond, de moederkoek woog al 1.5 kilo! Gewoon niet netjes van de vk als iemand van 50 kilo, 35 kilo aankomt en haast alleen maar buik, dan vind ik dat je meer onderzoeken moet doen. Ik denk wel, als het te groot is dat tijdens de bevalling dat wel duidelijk word. succes
Hier ben ik 2x bevallen van een 8ponder de eerste woog 4150gram en die had een erg groot rond hoofdje dus kon er niet uit is gehaald met een KS de 2de is zonder kleerscheuren binnen 4uur geboren en woog 4340gram, ze was veel langer als onze zoon die was 48cm en dus gewoon klein en bol en zij was lang 53cm en slank met een heel fijn hoofdje dus kon makkelijk door het geboorte kanaal. Nu ben ik ruim 29weken zwanger en mijn kindje is maandag met 29w3d geschat op 1441gram dit was mooi binnen de groeicurve dus dit keer zou het kunnen dat de baby wat kleiner zou kunnen zijn als de andere 2 maar ik ga ook gewoon uit van 4500gram omdat de andere 2 ook zwaarder waren. Mijn zoon en dochter liepen allebij dik een week voor op de groei en zijn over tijd geboren. Bij deze baby ga ik hoogst waarschijnlijk niet over tijd lopen omdat ik medicatie gebruik tegen bloedstolsels en omdat ze toch een beetje in de hand willen houden hoeveel bloed ik ga verliezen ivm niet stollen van het bloed door de medicatie. Ik heb er dus ook voor gekozen samen met de gyn dat ik tussen de 38 en de 40weken ga worden in geleid. Hoop natuurlijk dat het gewoon spontaan gaat gebeuren heb nu al last van harde buiken steeds dus ze gaven me toch al een goede hoop dat het voor het inleiden vanzelf gaat gebeuren. Nou ik hoop het maar en anders ach ja inleiden is wat lastiger en misschien pijnlijker maar in mijn geval vind ik het niet erg. Ik zou gewoon vragen of je met 37weken nog een groeiecho mag en of ze eventueel met 40 weken willen inleiden omdat het toch een groter kindje is. Succes in iedergeval.
Hoi, hier ook een ervaringsdeskundige Mijn eerste dochter woog 4180 gram, geboren met 41 weken en 3 dagen. Bij mijn tweede groeide mijn buik zo extreem dat ik in de gaten ben gehouden met groeiecho's. ik had geen diabetes maar ik ben toen ingeleid met 38 weken omdat ze dus zo hard groeide, het resultaat een gezonde meid van 4785 gram ( slechts een klein knipje, verder niets) De derde hielden ze ook in de gaten, de groei liep ook voor maar aangezien ik als eerder probleemloos een bijna 10 ponder op de wereld had gezet geen inleiding vanwege de grootte. uiteindelijk met 40 weken en 2 dagen ingeleid vanwege uitputtingsgevaar (liep al weken met voorweeen) super bevalling en een zoontje van 4734 gram..... Niet bang zijn voor de bevalling van een groot kind maar vraag wel of ze het in de gaten houden...
ons meisje was met 34 weken 6 pond.. afgelopen maandag weer bij de gyn geweest en hebben afgesproken dat ze met 38 weken proberen te strippen en met 39 weken inleiden. dit niet zo zeer omdat de kleine aan de grote kant is maar omdat ik het lichamelijk niet meer vol kan houden. ik kan nu al niet meer voor me eigen zoontje zorgen en me buikspieren staan op het punt van scheuren er zit gewoon geen rek meer in.. echt alles doet gewoon pijn.
Raar, bij ons strippen ze pas bij 41 weken:S En ik heb al ontsluiting. Inleiden doen ze wel eerder als het nodig is.
Het is ook belachelijk en zelfs gevaarlijk de zwangere zolang door te laten lopen! In buurland Belgie laten ze je niet overtijd lopen!