samenlevingstest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Erikaatje, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik ben al een jaar in het ziekenhuis bezig maar heb nog nooit een samenlevingstest gehad. Jullie wel allemaal? Moet ik daar misschien een keer op aandringen?

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    In het EMC, waar wij zitten, doen ze de samenlevingstest bewust niet. Het is een omstreden test (als ik het goed heb) waarbij artsen het oneens zijn wat betreft het nut van de test.

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    op het moment dat ze bij mij een eisprong op gang kregen hebben ze het wel gedaan, eerst met clomid, negatief, toen later met spuiten weer, ook negatief, destijdes is daarom wel besloten voor iui, ik had er geen moeite meer, los van de betrouwbaarheid van de test, met iui verhoogden we onze kansen en we waren al zo lang bezig...

4. in nijmegen doen ze hem nog wel, maar toevallig zei de gyn vorige week dat ze er mee bezig zijn om heb af te schaffen en er dan gewoon naar de andere onderzoeken gekeken wordt.

dus dat je hem niet hebt gehad is niet zo erg.
    zou je hem toch graag willen kun je het altijd vragen natuurlijk

5. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties.
    Over 2 weken heb ik een gesprek bij een kliniek, omdat ik hoop dat ze daar iets meer voor ons kunnen betekenen dan in het ziekenhuis. Dan ga ik het daar eens navragen.

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Erikaatje,

Eerst zag ik het nut van een samenlevingstest ook niet echt.
    Maar omdat wij èèn keer spontaan zelf zwanger zijn geworden na 2 jaar kwamen we opeens niet meer in aanmerking voor IUI. (eerst wel, maar toen werd ik dus zwanger).
    Ik drong zelf aan op verder onderzoek en daar zat dus ook de samenlevingstest tussen.
    Die was dus negatief. Wèl zaad te zien maar allemaal dood.
    En door deze negatieve test kwam ik dus meteen wel weer in aanmerking voor IUI. De gyn zei zelf dat dit de enige oplossing is waarschijnlijk.
    Want in de eerste instantie wilde ze ons naar huis sturen voor een half jaar. Dus een sl-test kan zeker van invloed zijn op de verdere gang van zaken.

Ik zeg baat het niet schaadt het niet, dus ik zou hem wel aanvragen als ik jou was.

Succes, Vanilia.

7. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Hoi Vanilia

Wat vervelend dat jullie zijn aangewezen op iui. Hoop dat het snel mag lukken voor jullie. Hoeveel iui posingen hebben jullie al gehad?
    Ik wil graag meer zekerheid of de zwemmers van mijn man het eitje wel halen. Zeker omdat ik dit jaar nog maar 3 keer een eitje heb gehad, dus de kansen zijn al zo klein. Ook heeft hij 2 keer een onderzoek gehad, de eerste keer waren de uitslagen niet zo best, 10 weken later waren de uitslagen wel goed genoeg. Maar wie zegt dat het nu niet weer als in het begin is.... zoals je hoort, nog veel twijfels en vragen, maar die ga ik over 2 weken allemaal stellen.

Groetjes Erika

Deel Deze Pagina