Wij hebben DE naam en zijn daar al best wel zeker over. Nu besefte ik me dat deze naam lijkt op de naam van de zoon van mijn vaders vriendin. Nu is die relatie van hen een beetje apart omdat zij nog getrouwd is maar de relatie met mijn vader wordt soort van getolereerd en ik ben niet zeker over zij ooit van haar man gaat scheiden. Door bovenstaande situatie heb ik de zoon van haar maar 2 keer gezien in 2,5 jaar tijd en ook deze vrouw zie ik alleen op verplichte dingen zoals verjaardagen van mn pa en ze komt soms mee met hem. Ik zie deze situatie niet zo snel en misschien wel nooit veranderen. Nu zit ik toch wel een beetje mee in mijn maag dat onze droomnaam toch een beetje op de naam van die zoon lijkt (niet relevant maar hij is een puber). Moet ik nu een andere naam kiezen? Misschien veranderd de situatie wel en zal ik meer met hem te maken krijgen? Of maling hebben en de naam toch gewoon gebruiken en anders spellen zodat het minder lijkt? Nieuwsgierigen kunnen mij PB'en voor de namen Alvast super bedankt!!
Ik ben nieuwsgierig maar ga je niet pb-en. Ben net nieuw hier Ontopic: de naam van je keuze doen. Juist gezien de situatie. Misschien verdwijnt deze jongen wel helemaal ui je leven en dan heb jij niet de naam gekozen die je echt wilde.
Daar heb je helemaal gelijk in! Heb deze naam ook al jaar of 8 in mijn hoofd zitten mocht ik ooit een zoon krijgen... Vriend zegt gewoon doen
Zeker doen! En al helemaal als die naam al 8 jaar in je hoofd zit. Daar krijg je echt veel spijt van anders.
Ben ook benieuwend naar de naam. Mag pb sturen. Als jullie zeker van de naam zijn en er goed bij voelen dan moeten jullie het gewoon doen!
Als de uitspraak precies hetzelfde is (bijv. Cas en Kas of Ryan en Rayen) zou ik het niet doen. Als het er slechts op lijkt (Thijs en Gijs) zou ik het wel doen.
gewoon doen, ouders mogen nog altijd zelf bepalen hoe ze hun kind willen noemen. Ik hou echt geen rekening met wie hoe heet,moet je niet doen.
Ik zou het gewoon doen. Onze naam lijkt ook op die van de dochter van de zus van mijn schoonzusje. Iemand die wij nooit zien hooguit op verjaardagen straks. Mijn broertje en zn vriendin zijn niet getrouwd en hebben nog geen kinderen dus we hebben weinig met elkaar te maken. Al hebben ze straks wel 2 nichtjes waarvan de namen een beetje op elkaar lijken. Maar dit is onze naam, dus die geven we lekker gewoon