hulp nodig bij het tempen!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door onbekend1, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onbekend1

onbekend1 Actief lid

30 aug 2010
    361
    76
    28
    Bediende
    Somewhere
    Dag dames,

effe voorstellen: ik ben onbekend en zit in ronde 8 voor 1ste kindje. Ik gebruik sinds vorige maand ovutesten maar wil deze maand ook beginnen met tempen. Mijn vraag is: hoe werkt dit nou? Wanneer moet ik meten? Waar moet ik op letten? Wat wil een daling of verhoging van temp vertellen?

Ik hoop op info van de experts :D

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik ben deze maand voor het eerst aan het tempen dus weet ook niet alles precies maar je moet beginnen op de 1e dag van je menstruatie, altijd smorgens als je wakker wordt.
    Als je je ei hebt gehad stijgt je temp. En verder euhm... Misschien kunnen mensen mij aanvullen ....

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hoi,

Ik vond dit altijd een hele handige site voor info over tempen, kun je ook zien wat de verschillende soorten kaartjes inhouden en wat je kansen daarbij zijn op een zwangerschap.
    http://www.zwangerineenwip.nl/artikelen/algemeen/temperaturen-voor-een-beter-inzicht-in-je-cyclus.html

Verdere tips:
    - Elke dag dezelfde tijd, met dezelfde thermometer.
    - Een rectale meting is het betrouwbaarst.
    - In combinatie met ovulatietesten werkt dit perfect en kun je het beste zien wanneer je ei is geweest. Met de ovulatietesten kun je zien wanneer je ei komt en met temperaturen kun je dit exact bevestigen. Aangezien ovulatietesten alleen aangeven dat je ei binnen 24 tot 48 uur komt. Maar dan weet je wel precies op welke dag je ei is geweest, want met tempen kun je ook nog de dip zien.
    - Hou ook bij wanneer jullie sex hebben gehad, dan kun je ook niet gaan twijfelen.
    - Gebruik deze site Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting om je kaartje goed bij te houden. Dan hoef je ook niet zelf je kaartje te beoordelen, want dat is nog best lastig. Je hoeft alleen alles in te vullen en de rest wordt voor je gedaan.

Als je nog vragen hebt dan lees ik het wel..

Gr.:)
    Carlien

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Je kunt trouwens ook vaginaal tempen, enige nadeel: kan lastig zijn tijdens je ongi...

5. girl21

girl21 Niet meer actief

is er ook een andere/nederlandse site om je kaartje bij te houden?

snap er namelijk niks van in het engels, en wil dit weekend ook beginnen met tempen...

Deel Deze Pagina