Hallo, Hopelijk hebben jullie nog wat goede ideeën! Ik heb namelijk een tijdje terug voor mijn dochter een poppenhuis gekocht via MP. Nu ben ik hem zelf aan het opleuken met verf en behang. Alleen heb ik geen idee wat ik als vloerbedekking/zeiltje moet gebruiken! Er zat in 1 kamertje iets in, leek normale vloerbedekking maar dan heel dun, speciaal voor in het poppenhuis. Heb online gezocht maar dat was best prijzig.. Normale vloerbedekking is iets te dik vrees ik.. Iemand een goedkoop idee??
Of je koopt bij de leenbakker zo'n losse tapijttegel... Die zijn niet zo dik en kan je makkelijk op maat knippen! (en als het niks wordt is het ook geen drama, ze zijn iets van 3 of 4 euro p.st.)
Ik heb ooit een houten vloer gelegd van verf-roerstaafjes. Je zou ook ijs-stokjes kunnen gebruiken. Is dat wellicht een mooie optie?
Even een stoffenwinkel binnenstappen en dan uitzoeken wat je wilt hebben. Er zijn genoeg stofjes te vinden die heel goed als vloerbedekking voor een poppenhuis kunnen dienen. Pluizig, motiefjes, harig, warig enz........ Kun je misschien ook meteen een stukje vitrage/gordijn kopen voor de raampjes. (als die erin zitten tenminste)
mozaieksteentjes kan ook. Maar wat ik wel doe (wij hebben sierpoppenhuizen gehad, zelfs mijn man heeft er 1 ) bij een tapijtwinkel hebben ze een stalenboek, vaak kun je er daar zo wat ophalen, zeker wanneer je verteld waarvoor. als het iets te hoog is, werk je dat aan de voorkant af met een smal sierlatje (wel overal, anders is dat niet mooi)
In mijn poppenhuis vroeger zat vloerbedekking .enin de badkamer kleine tegeltjes. Ophet balkon nepgras.
hoi, je hebt ook een soort van plastiek die kleeft zoals voor in je schuiven te kleven, die heb je ook in kleine steentjes,... Vind je zeker zoals bij gamma, ...
haha mijn vader heeft er vroeger gewoon een stuk vloer ingeplakt wat over was van de verbouwing haha.. heel fijntjes dat poppenhuis, en op de vloeren echt laminaat hahaha... achteraf moet ik er wel hard om lachen. Ik heb wel een site voor je waar ze plakfolie verkopen, daar kun je misschien een mooi hout motiefje of tegelmotiefje vinden? home | Plakfolie webshop
Badstof! Ziet eruit als vloerbedekking die niet te hoog is in het poppenhuis, is in allerlei kleuren te krijgen, en als je echt wilt besparen kun je ook gewoon een oude handdoek/washand gebruiken.
Bedankt voor de goede tips meiden!! Hier kan ik wat mee!! Plakplastic is inderdaad ook wel een idee! @Verox: haha dan moet ik nog wel een hoop ijsjes weg gaan werken.. Maar volgens mij zou dat er wel leuk uit gaan zien ja @Illiana: Een handdoek is misschien wel een idee.. Of zo'n badmat, heb je hoogpolig tapijt Wel leuk voor in de slaapkamer misschien. @zwangerregnawz: Haha ja wij hebben ook nog laminaat over van onze vloer.. Maar dat is enorm dik en niet makkelijk met zagen!