Precies. Je kan ook in de VS gaan wonen bijvoorbeeld en heeeeel weinig belasting betalen. Maar als je dan ontslagen wordt (wat ook van de ene op de andere dag mag, of je er nu 1 dag of 10 jaar werkt), of ernstig ziek wordt mag je het helemaal zelf uitzoeken. Tenzij je voor heel veel geld (evenveel als wat wij aan belasting betalen) jezelf kan verzekeren. Dan vind ik zelf ons belastingssysteem een stuk eerlijker: iedereen betaalt en iedereen profiteert er op eigen wijze van. En mócht je niet verzekerd zijn om welke reden dan ook, zal niet één ziekenhuis jou wegsturen, zoals in de VS wel gebeurt. Ik bedenk altijd maar dat mijn belastinggeld naar zaken gaat waar ik graag geld naartoe zie gaan: onderwijs, milieu, zorg. En liever niet naar zaken waar ik minder mee heb.
ja maar je woont duurder, heb totaal nergens recht op qua toeslagen, kortingen ed dus einde van de rit sta je echt niet zo hard te juichen als jij denkt hoor
Ik zeg hypotheekrenteaftrek! Krijg je wel meer van hoe meer je verdient. Maar ik hou er zeker wel meer aan over hoor! Dat betekent namelijk dat ik ruim 52000 per jaar verdien voor 3 dagen werken,... nou daar teken ik voor .
Je woont duurder en GROTER, in "betere" wijken en kan alles gewoon van je loon betalen dus hebt helemaal geen toeslagen nodig! Ik juich me suf! (en ben me bewust van mijn bevoorrechte positie)
Ik kreeg vandaag mn salarisstrook en zag dat ik 42% belasting betaal over mn eindejaarsuitkering. Ik vond het ook wel even slikken maar ik ben alsnog blij met het extraatje, want ik wist helemaal niet dat ik het zou krijgen dus dat was een erg fijne verrassing met de geboorte van de kleine binnenkort!