meer zwangeren met ischias klachten? Heb bij vorige zwangerschap ook gehad maar nu toch wel wat pittiger. Al vanaf 14 weken de eerste kleine klachten. Heb afgelopen maandag dry needling gehad en maandag weer heen. Kan er nog niet veel van zeggen.
Hier ook met de eerste zwangerschap gehad, behoorlijk veel pijn toen.. Maar blijven werken... Huishouden wat aan de kant gezet. En mezelf verplicht elke dag een rondje te lopen (2 km). Therapie gehad al hielp dat niet super veel
Hier met de 2e en 3e zwangerschap gehad. En nu heb ik het ook al weer. Ik ga weer naar de bekkenfysio, maar dat helpt niet veel. Ik werk in de thuiszorg, dus dat werkt ook niet bepaald mee.
Mag ik vragen wat jullie symptomen zijn? Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar heb een vermoeden dat ik ook, beginnende, ischias heb. Ben 3 weken geleden door mn rug gegaan, redelijk hersteld nu dankzij fysiotherapie, maar nu sinds 2 dagen echt last van de achterkant van mn bovenbeen, van bil tot knieholte. Pijn is er niet continue, lopen gaat bijvoorbeeld goed, maar bij bepaalde bewegingen of houding (bukken, van de bank af komen, op de wc zitten) krijg ik echt pijnscheuten, trekkend gevoel. Over 2 dagen moet ik weer naar de fysio en vraag ik het na. Of dit hoort nog bij het door-mn-rug-gaan of zou het ischias kunnen zijn?
Bij mij is het pijn in mijn rechterbil met uitstralingen naar mijn been. En soms trekken er met lopen flinke pijnscheuten dit mijn onderrug, rechts, net iets boven mijn bil. Fysio masseert elke week die spier los.
Maar isschias zit niet in de spier maar in de zenuwen. Dat zit veel dieper Ik heb het heel erg in de zwangerschap van m'n zoon gehad. Schoot erin bij m'n bil en straalde dan uit naar m'n tenen. Zo'n naar gevoel! Wandelen deed mij wel goed. Nu gelukkig nog nergens last van gehad.
@Colinn dat weet ik. Maar het is bij mij wel ischias, dat heeft de fysio zelf gezegd. Wat ze dan met die spier doet weet ik ook niet
Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap gehad. Bij mij hielp het om mijn been op te trekken als het erin schoot , en tijdens het slapen een voedingskusen tussen je benen waardoor je been recht ligt zegmaar ipv hangt op je andere been. Verder is de enige echte oplossing bevallen; baby eruit en de zenuw gaat weer netjes op zijn plek
Hier ook vreselijke last helaas. 1e zwangerschap ook. Al vanaf 8 weken. Ik loop vrij intensief bij de bekkentherapeut maar heb nog niets gevonden dat echt helpt.
Hier ook beide zwangerschappen gehad en nu is het alweer begonnen. Ik heb vanuit het SI gewricht zenuwpijn wat trekt in mijn rechterbil en door tot mijn tenen. Op sommige momenten had ik dan uitval en zakte ik zo door mijn been. En de zenuwpijn die je dan voelt ga je door de grond. Echt vreselijk. Je moet heel erg proberen te letten op je houding. Bekken recht houden. ook met zitten, ga nooit scheef zitten op de bank. En het klopt dat masseren wel helpt hoor, ook al zit het dieper! De pijn kan namelijk heel erg uitstralen en dan helpt masseren echt wel. Mijn man masseerde mij elke avond voor het slapen de hele zwangerschap. Dit hielp dan heel even, in ieder geval genoeg om weer even in slaap te komen.
Bedankt voor de reacties! Veel klinkt helaas herkenbaar. Ik moet morgen naar de fysio en ben benieuwd wat zij zegt. De pijn is nu nog te doen, niet continue aanwezig alleen bij bepaalde houding of beweging. Hopelijk blijft het hierbij..
Heb afgelopen maandag de twee dry needling behandeling gehad en de fysio vond het al een stuk “zachter” aanvoelen. Deze keer was het ook minder pijnlijk en ook minder na pijn. Over twee weken weer heen. Tussendoor maar rustig aan, gelukkig een moeder die me helpt in het huishouden.