Is jouw leven geworden zoals je vroeger had gehoopt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    in grote lijnen JA!

Ik heb een geweldige partner die veel van me houdt (en ik van hem!) en we hebben 2 fantastische kinderen.

Wel staat ons leven op dit moment totaal op zn kop omdat mijn man uitgezaaide melanoomkanker heeft en de toekomst op dit moment heel onzeker is, en dat had ik natuurlijk nooit gehoopt.

Ik hoop dat 2015 en alle aankomende jaren ons heel veel gezondheid zal brengen!

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Nee, mijn leven is totaal anders dan ik vroeger gehoopt had... Ik studeerde.. werkte en was druk met sociolizen.. zag mezelf in een goede functie.. veel geld.. groot appartement.. grote stad.. weinig vrienden, maar wel door dik en dun en.. heeeeel veel kennisen..

trouwen? Nahh.. kinderen.. misschien adoptie en een van mezelf.. klein stoer autootje.. (mini cabrio, makkelijk parkeren in de stad).

Ok.. de auto heb ik gehad.. de studies afgesloten.. kinderen.. 2 van mezelf.. getrouwd ja.. groot appartement.. nee huis.. grote stad.. nee kleine stad.. goede functie.. ja.. ben tijden thuisblijfmoeder geweest.. mijn beste functie ever! Geen geldverdiener geweest dus.. weinig vriendinnen.. (wel nog die van vroeger) weinig bekenden.. klein autootje ingeruild voor een 4 wiel aangedreven grote bak...

En naast me staat een man die in mij geloofd.. en 2 kids die niet zonder me kunnen.. dat is veel mooier dan alles bij elkaar... je toekomstplannen vervagen een beetje.. je stelt dromen en wensen bij en met een beetje gezond verstand en gevoel ga je de dingen steeds meer waarderen..

Ik heb mindere dagen. Nee daar hoopte ik vroeger niet op.. er zijn weken dat het aanpoten en doorbuffelen is.. dat je jezelf smorgens maar 2 minuten in de spiegel hebt gezien.. nee daar had ik zeker niet op gehoopt.. maar dat alles doe ik uit liefde.. en daar hoopte ik wel op..

Dus onder de streep is mijn leven zo als ik gehoopt had, alleen nog een beetje mooier..

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #123 MaMa, 13 dec 2014
    Laatst bewerkt: 13 dec 2014
    Ja ben erg gelukkig :)
    Huis man kind werk

Vroeger dacht ik altijd 2 kinderen te willen maar ben erg blij met 1
    Ow en ik zei altijd mijn eerste kind voor m'n 25ste das niet helemaal gelukt uiteindelijk was ik net paar maandjes 25 geworden maar ach als dat het ergste is ;)

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja en nee

Ja: leuke man, kinderen en een dak boven mijn hoofd

Nee: allerlei externe factoren die mijn leven zo zouden beinvloeden... Vnl de band met mijn familie (narcistische moeder) en mijn waardeloze werkgever (die mijn humeur behoorlijk beinvloedt), die veel stress opleveren. De oplossing lijkt simpel: contact met familie verbreken en ontslag nemen, maar ja makkelijker gezegd dan gedaan....

Maar voed natuurlijk besef ik ook wel dat ik eigenlijk niet mag klagen, helemaal nav sommige verhalen die je hier voorbij ziet komen.

5. Islah

Islah Niet meer actief

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Redelijk wel.:)

Ik wou engels lerares worden, heb de studie nooit afgemaakt en ben voor detailhandel gaan leren. Nu werk ik al 6 jaar in dezelfde supermarkt.

Ik had nooit verwacht te verhuizen voor een man. Nou dat heb ik dus wel gedaan.

Had gehoopt op veel vrienden. Helft heeft me laten stikken, maar heb een paar echt goede vriendinnen gelukkig.

Ik wou jong moeder worden, dat is wel gelukt. Nu net 23 en tweede is (als het goed gaat) onderweg.

Ik wou een mooi huis en mooie auto. Ook gelukt. We hebben 2 auto's en een mooi koophuis met tuin.

Een man die echt van mij houd en bij me blijft. En die heb ik ook:)

Nu alleen nog trouwen.. :p

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ja, eigenlijk wel... Ik heb nooit echt een 'planning' gehad. Ik wist alleen dat ik het 'beter' wilde hebben als mijn moeder.
    Alleenstaande moeder van 5, die 4 dagen in de week lange dagen maakte om dan alsnog alle eindjes aan elkaar te knopen... (En begrijp me niet verkeerd, ik heb de allerallerbeste moeder van de wereld!)

Ik heb twee studies gedaan (zelfbetaald en veel ernaast moeten werken) werk in het VSO en heb het samen met mijn man goed! We hebben een dochter, waar ik er graag 2 of 3 had gehad, maar je kunt niet alles hebben toch :)
    En als kind wilde ik graag leren skiën, dat is al op mijn 17de gelukt en ik ben er een kei in :), dus ook gelukt.

8. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Bij mij (momenteel) totaal niet. Wat ik altijd heb gewild (inclusief school e.d.), is nooit gebeurd. Nu maar hopen dat het binnenkort zal veranderen... Ik zal er in ieder geval voor vechten. ;)

9. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ja en nee... nee omdat ik op mijn 28e weduwe werd met alle pijn en verdriet die erbij hoort... ja, omdat ik nu de liefste (dat zegt iedere mama) dochter heb mogen krijgen.
    Leven heeft me heel veel verdriet en blijdschap gegeven

10. sther3

sther3 Niet meer actief

Ongeveer, jong mama, geweldige man en een allerliefste zoon. Mooie eengezinswoning, alle familie in de buurt.
    Niet gedacht dat ik zo lang zou blijven hangen bij de supermarkt waar ik nu werk, tja, moet je maar je opleiding afmaken.. Maar wil alsnog iets van een cursus/opleiding gaan doen. Weet alleen nog steeds niet wat.
    Wilde ook altijd voor m'n 30e drie kinderen, dat kan ik nog proberen waar te maken :p
    Achteraf gezien had ik dingen anders gedaan, maar ik mag zeker niet klagen met het mooie leven wat ik nu heb!

11. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee totaal niet, had nooit verwacht chronisch ziek te worden, 3 kinderen met een beperking te krijgen (uberhaupt kinderen te krijgen) en te emigreren naar Engeland

12. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Ik had niet echt hele sterke beelden hoe ik er nu bij zou zitten, maar getrouwd met een leuke vent en een leuk kind hoopte ik wel (check!). Ik had alleen verwacht dat ik jonger moeder zou worden (niet dat 27 oud is) en dat ik een baan als sport journaliste had.

13. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Nee hier ook niet.
    Ik wil graag als de kinderen volwassen zijn met een camper de wereld rond trekken hoop dat dat misschien nog uitkomt.

14. PinkPurple

12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ik was er altijd van overtuigd geen kinderen te willen. Nu heb ik er 3 hahaha

15. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Beter dan dat. Ik leefde mijn jeugd met de angst dat ik 'later net zo gek als mama' (manisch depressief) zou worden, zoals vaderlief me had voorgeschoteld en alle mensen met hun goedbedoelde 'wat lijk je toch veel op je moeder'. Over twee weken word ik 32 en ik ben bij mijn weten nog steeds niet gek (genoeg);)
    Ik wilde graag met kinderen werken en dat doe ik dan ook, drie dagen per week op een kdv.
    Ik hoopte op een lieve man en ik heb het winnende lot uit de loterij.
    Ik droomde van een villa met zwembad... Dat werd een bovenwoning van 8o vierkante meter.
    Ik had stiekem de wens om ooit mama te worden en ik heb twee prachtige, lieve, pientere jongens gekregen.

Ik ben dus wel zeer tevreden:):)

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik wilde een combinatie van wereldverbeteraar/dierenarts/ kinderloos zijn….het lag een beetje aan mijn bui:D

Nu dus getrouwd (eerste partner, had ik ook liever anders gezien….meer de beest uithalen en meer ervaring op willen doen:p) 2 kids en een prima baan. Best burgerlijk:(

17. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Nee...

18. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Nee, dacht altijd dat ik alleen zou eindigen en iemand in de zakenwereld werd. Nu bijna 4 jaar samen met de liefde van mijn leven en ik heb de opleiding SPH [sociaal pedagogische hulpverlening] afgerond (welzijnswerk). Nu een andere opleiding aan het volgen maar nog steeds niet zoals ik vroeger wilde (international business and languages). Moet zeggen dat ik er wel blij mee ben dat ik dat niet heb gedaan. Ook al is het vooruitzicht op een baan niet geheel rooskleurig voor straks..

19. oxbow

oxbow Niet meer actief

nee, veel dingen zijn anders gelopen dan ik gedacht en in sommige gevallen gehoopt had.
    Maar heb wel 5 prachtige kinderen, waar ik veel van hou.

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Mmm... ik droomde van een leven zoals in een bouquetreeks.... Heb wel een fijne relatie maar het is geen Griekse God met miljoenen op zijn bankrekening :D

Maar ben wel heel gelukkig met mijn man en 2 mooie dochters.

Xxx

Deel Deze Pagina