oude mensen vreselijk af en toe

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    sta ik keurig netjes bij de hema in de rij te wachten jahoor zo'n oude doos die even denkt voor te gaan! ik zei gelijk sorrie mevrouw maar het einde van de rij is daar (het was een aardig lange rij). gaat ze daar staan staat er nog een oude vrouw die hoor ik gelijk commentaar geven: ja dat had ik net ook vroeger lieten wij de oudere mensen altijd netjes voor, maar tegenwoordig hebben de jongeren geen respect meer voor oudere mensen :( . o ik kan me dan zo boos maken en wou er echt wat van zeggen zoiets van omdat u oud bent hoeft u toch niet gelijk voor te dringen! ik maar heel verstandig mijn mond gehouden. bah wat erger ik me aan zulke mensen denken dat ze alles maar kunnen zeggen en doen omdat ze oud zijn :evil: .
    groetjes esther

2. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Heel irri idd....maak het ook vaak genoeg mee

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    kan ik heel goed begrijpen! dat vind ik ook heel erg iri,
    dus omdat zij oud zijn mogen ze voor sluiten? dadht het niet, mits ze het fatsoenlijk zouden vragen en geen kar vol hebben.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    haha ja heel erg herkenbaar!

Ik liep laatst met mijn vriend in de stad, netjes aan de rechterkant. Een paar mensen met een fiets in de hand kwam ons tegemoet gelopen en een oude opa kwam met zijn scootmobiel met een rotgang ertussen door! Hij reed me zowat omver, en het is nou niet alsof ik even makkelijk opzij kan springen.

Daarna nog een oudere dame in zo'n ding die me bijna van mijn sokken reed.. En dan zeggen ze wat over de jeugd van tegenwoordig! Nee, ze denken gewoon dat ze alles mogen alleen maar omdat ze "oud" zijn.

Ik had er ook echt wat van gezegd hoor Mandy. Het wordt een ander verhaal als ze netjes had gevraagd of ze voor zou mogen, maar dat fatsoen hebben ze niet ;)

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    nou ze vroeg niets ze ging gewoon zo voor me staan.met haar mandje vol en ik had maar 2 dingetjes!

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    nou dat maakt het nog erger!
    en wij zouden geen fatsoen hebben :confused:

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    de ouderen gaan ook mee in hun tijd ;) ze zien niet anders dus tja neem het ze eens kwalijk hahahaha

maar idd ze bakken het soms wel heel erg bont , zeker de scootmobiel rijders

ben ook meerdere malen weg gesprongen omdat opa motermuis lang racede

want hun hebben ook geen ontzag meer voor hun medemens

maar ja wie heeft dat nog wel tegenwoordig?
    de jeugd niet , oudere niet wie dan wel?

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    voorrang geven oke maar waar halen ze het lef vandaan voorrang te nemen. dit vind ik zwaar aso en dan maar klachen over de jeugd van tegenwoordig. als mensen het vragen en ze hebben minder producten laat ik ze altijd voor en ook als ik iemand aan zie komen met 1 product ofzo laat ik hem/haar automatisch voor maar ze moeten het niet vanzelf sprekend vinden toch. ik was laats in de bus (zwanger) en er komt een vrouw aan van nou ik denk 50 dus nog niet zo heel oud, gaat ze langs me staan met een seintje van zul jij niet omhoog gaan, nou ik dacht het niet he ik ben zwanger en heb last van me banden loop maar een stukje door daar zit genoeg man die zijn/haar plekje kan afdragen.

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Vreselijk, wat irritant van dat mens! Ik had ook zo gereageerd als jou hoor....
    Stuk onfatsoen dat oude mens!

10. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Ja en dan vooral op zaterdag.. Ze hebben de hele week de tijd om boodschappen te doen en op zaterdag gaan ze met zijn allen.( lijkt het soms) gezellig boodschappen doen. En dan klagen goh het is wel druk he en uitkijken ho maar.

11. Tja dat zijn haast ouderen zullen we maar zeggen,
    Ook met door rood rijden zeggen ze de jeugd van tegenwoordig in het verkeer,
    Nou iedere keer dat ik plots moet remmen omdat er of iemand voorrang neemt (op een plek waar ze het niet eens hebben!) of door het rood rijd of elke andere situatie die niet zo hoort,
    ja hoor zijn het altijd de bejaarde dames en heren..
    en dan denk ik jah tuurlijk jeugd van tegenwoordig...

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Herkenbaar!
    Toen ik nog bij mijn ouders woonde(lang geleden haha) toen stond ik eens aan de kant van het fietspad met een vriendin te kletsen.
    Stond echt zowat op de stoep dus totaal niet in de weg.
    Komt er een man aan,rond de 70 luid bellend met zn fietsbel.
    Het leek erop of ie m voor t eerst gebruikte want heb iemand nog nooit zo enthousiast horen bellen!
    Ik keek om en ging helemaal de stoep op.
    Ik kreeg me toch een grote mond van die kerel!
    Ben voor vanalles en nog wat uitgescholden maar ik pikte het niet en ik reageerde heel nuchter terug!
    Hij zei dus ook; Jullie jeugd van tegewoordig tonen geen respect!
    Mja wat zeg ik dan; Klopt,Respect moet je bij mij wel verdienen en op deze manier krijg je het niet!
    Hij was gelijk stil en is toch maar verder gaan fietsen.
    Gelukkig zijn lang niet alle oude mensen zo maar ze zitten er inderdaad wel tussen! :rolleyes:

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heel herkenbaar! Iedere keer als er iets in het verkeer gebeurt waardoor wij bijna een ongeluk hebben (keihard moeten remmen op de rotonde, geen voorrang krijgen, 70 rijden op de snelweg etc) zijn het oudere mensen.....is echt zo typisch en heel erg irritant....

14. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Hihi,
    Oude mensen kunnen idd flink irritant zijn. Ik weet niet of jullie wel eens naar een concert of iets van een tros muziekfeest zijn geweest.
    Met bv Jan Smit of Jannes iets in die richting dan zijn de oude en dan met name dames. Nog erger dan de gillende tienermeisjes. Is echt ellebogenwerk. :rolleyes: :confused: Je wordt verschrikkelijk aan de kant gebeukt als er iemand op het podium staat die ze willen zien.
    En idd repect kun je niet afdwingen dat moet je verdienen. En dat gaat niet op de manier zoals sommigen het nu doen.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Regelmatig en dan vooral bij de bakker, ik reageer altijd met de opmerking.

Jahaa vroeger vroeg men netjes of men even voor mag, dat doen ze tegenwoordig ook niet meer.!

Het lijkt er inderdaad op alsof die oudjes altijd haast hebben in de winkel, maar zodra je ze op de weg tegenkomt, het liefst in de nieuwste polo, is die haast een heel stuk minder. :rolleyes:

De scoot gaat gewoon op - vol gas- ongeacht waar ze zijn.
    Op een fietspad, prima maar in een vol winkelcentrum heel gevaarlijk.
    Er gebeuren zelfs zoveel ongelukken mee dat er gemeenten zijn die de scoots begrensen waardoor men niet meer harder kan dan een km of 6 - 8 per uur.
    Natuurlijk snapt iedereen dat maar als je jong bent en afhankelijk van een scoot is dat dan weer knap irritant.

Groetjes Anita

16. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Vooral die oudjes die over de jeugd van tegenwoordig lopen te zeuren ,die zijn af en toe nog erger dan de jeugd van tegenwoordig !

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het valt mij inderdaad ook op. En dan vooral ook op zaterdag! Zoals afgelopen zaterdag was ik om 09.15 bij de bakker. En zoals iedereen weet is het op zaterdagochtend druk bij de bakker, als je daar niet tegen kan moet je niet gaan. En ook bij mij werd er voorgedrongen. Ja, zegt de oudere vrouw, was u of was ik? IK zeg; ik heb een vrije zaterdag hoor, gaat u maar. En ze had een vreselijk rood hoofd... :D:D Gewoon een snedige opmerking is het beste, want dan staan ze voor schut.

18. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Toch zijn het altijd de oude vrouwtjes he!

Helemaal in de supermarkt..
    Die staan gewoon te wachten totdat ze snel hun karretje voor je voeten kunnen duwen, om vervolgens met het tempo van een slak die achterwaarts kruipt voor je uit te schuifelen.

19. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Ik werk in de zorg....vooral ouderen waar ik mee werk dus...
    Gelukkig zijn ze niet allemaal zo als jullie beschrijven(anders had ik geen leven...lol) Maar idd maak ik het ook vaker mee dat ze je van de sokken afscheuren met de scootmobiel,je met rollator tegen de enkels aanduwen.,voor willen dringen in winkel. en zo..Behoorlijk irritant moet ik zeggen
    Regelmatig krijg ik ook opmerkingen dat ik denk...tis 2007 please...lol
    Vanmorgen nog tijdens mijn werk..."Zeg,wanneer smeer jij het brood van je vriend!?Niet!..Er is niets mis met zijn handjes hoor..."
    Ze was meteen stil..lol

Susi ;)

20. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Af en toe word ik ook gek van oude mensen hoor...
    Zit je in de tram en komt er een oudere dame binnen die gewoon goed te been is en met een paar tasjes vol kleding rondloopt ( duidelijk geshopt)...
    En dan zegt ze tegen me : Zeg meissie zou je niet even voor me opstaan, jij hebt nog jonge benen ! ..
    Ik was echt pissig ! Ze zag er gewoon fit uit en ik wil best voor een oudere dame opstaan, maar niet op die manier !

Af en toe denken ze echt dat ze de enige op de wereld zijn en dat ze alles kunnen maken !

Deel Deze Pagina