Beste leden, Wij zijn 6 weken geleden gestopt met inbakeren. Sinds we zijn gestopt slaapt de kleine eigenlijk wat minder, de laatste 3 weken slaapt hij nog minder goed, word heel veel wakker door zijn handjes, en houdt ze ook continue voor zijn oogjes of in de lucht. Ik zit eraan te denken om het bijvoorbeeld vandaag weer te gaan proberen -inbakeren- wat vinden jullie?
Ik persoonlijk zou er niet meer mee beginnen. Onze zoon hebben we ook 2 weken niet ingebakerd omdat hij ziek was. Na 2 weken sliep hij ook slechter dus hebben we hem weer ingebakerd. Maar goed op een gegeven moment moet je echt afbouwen en dat zouden wij dus doen. Nou hij heeft heel erg gehuild, echt zo zielig hij moest zo wennen aan het niet ingebakerd slapen. Ik heb een slaapzak van ik geloof combisleeper gekocht. En dat is 1 met lange mouwen maar die kun je ook met warm weer gebruiken. Ik heb toen de onderkant van de mouwen vast genaaid aan de slaapzak zelf. Hij kon toen nog wel zijn armen bewegen maar zich zelf niet meer slaan. Misschien is dat een optie voor jullie. Stel als dat niet lukt dan kun je altijd weer overgaan tot inbakeren. Succes!
Ik heb het gisteren geprobeerd, hij heeft geslapen van 23:00 uur tot 03:00 zonder ingebakerd te zijn. Hij werd om 03:00 uur wakker, werd steeds wakker van zijn handjes, heb hem ingebakerd, en hij sliep tot 10:30!!!!!!!!!!!!!
Wij waren ook gaan afbouwen. Gijs was altijd super tevreden, maar toen werd hij heel erg huilerig (de hele dag door). Hij wilde 's avonds niet naar bed (duurde ongeveer 1,5 uur) en werd gemiddeld 2x per nacht wakker. We zijn dus gewoon weer gaan inbakeren en meneer is helemaal happy nu. Hij slaapt van 20,00 uur tot 19,30 uur. Hij was er gewoon duidelijk niet klaar voor. Als je kindje al 4 maanden of ouder is zou ik er wel goed over nadenken voordat je weer begint, maar succes
Haii, Wij hebben Mila ook ingebakerd vanaf een week of 3.. Sindsdien slaapt ze door echt heerlijk! Maar met 10 weken vond mevrouwtje het inneens leuk om om te rollen. Ik heb op het consultatieburo navraag gedaan en die gaven mij als tip om gewoon gelijk te stoppen met inbakeren.. En heb ik een gewone slaapzak voor haar gekocht.. En ze slaapt gelukkig nog gewoon door.. Maar als ik jouw was zou ik gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt.. En als je kindje 4 maanden is of omrolt is het vroeg genoeg om te denken over afbouwen of gelijk stoppen!! Succes! Liefs
Wij hebben Nathan ook een hele periode ingebakerd gehad in de puckababy. Toen zijn we gaan afbouwen en sliep hij uiteindelijk met zijn handjes los. Als hij heelonrustig was deden we nog wel eens 1 handje weer in zijn slaapzakje. Dit hielp dan enorm.. Nu slaapt hij in een gewone slaapzak maar inbakeren doen we neit meer. Nathan rolt ook naar zijn buik nu dus kan ook niet meer.
het is zo belangrijk om niet te vroeg te beginnen met afbouwen/ stoppen! En als je gaat stoppen werkt afbouwen beter dan cold turkey! Eerst 1 slaapje dat altijd goed gaat, en dan het liefst in een slaapzak en dan steeds verder uitbreiden! Maar succes ermee! houd er rekening mee dan je gestopt moet zijn als hij gaat draaien!