na een week nog een stuk placenta verloren.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nipa18, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ben gister een week na de bevalling nog een stuk placenta verloren van ongeveer 20 a 25 cm. moest het er echt uittrekken. gelijk de vk gebeld en die zij dat het wel vaker voorkomt. wist niet dat de placenta incompleet was na de bevalling. ben me echt rot geschrokken...

wie heeft dit ook gehad??? en is er naderhand nog naar gekeken door de vk,gyn of dokter?

sharonaaaaa vindt dit leuk.
  2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Weet je zeker dat het een stuk placenta is??? Ik had in mijn kraamweek ook een keer een bloedprop verloren die echt mega groot was maar dat schijnt normaal te zijn!

Groetjes Lysanne

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wat moet dat schrikken zijn geweest..!!
    Ik ben in de kraamweek ook een flinke bloedprop verloren. En dat ziet er niet meteen uit als een prop, maar is ook en beetje slierterig zeg maar. Ik weet niet hoe een stuk van de placenta eruit ziet. Heb je verder nog (heviger) gebloed ofzo daarna?

4. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ja het was echt placenta, want heb het opgevangen en moest het echt lostrekken. daarna direct helder rood bloedverlies. ook was de structuur echt vlies!!!!

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wat bizar zeg. Na de bevalling wordt de placenta helemaal nagekeken en als die niet compleet is wordt er hoe dan ook ingegrepen; mag helemaal niets achterblijven.
    Wat ik zo raar vind is dat de VK nu niet komt kijken / je doorstuurt vor een echo. Weet je zeker dat ze je goed begrepen heeft?

6. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    :( jeetje..

ze moeten de placenta na de geboorte helemaal nakijken of die wel compleet is... als dat niet zo was dan hadden ze meteen moeten zorgen dan het resterende ook eruit komt. er mag zo ver ik weet niets achterblijven....

toen ik een keer een miskraam had gehad (opgewekt met medicijnen) toen kreeg ik een echo om te kijken of me baarmoeder schoon was. oftewel er niks meer achter gebleven was.. toen op de echo bleek dat er nog een klein stukje zat, werd ik direct dezelfde dag poliklinisch opgenomen. onder narcose is het weg gehaald. dit schijnt ERG belangrijk te zijn (dat er dus niks achterblijft).

als het bij jou echt een stuk placenta is, dan is het erg slordig van degene die jouw bevalling heeft begeleid.
    een stuk van 20 a 25 cm is niet klein. het lijkt me dat je het wel ziet dat zo een groot stuk mist als je de placenta onderzoekt...

ik vind het al helemaal raar dat die verloskundige helemaal niet komt kijken... misschien is er nog wel meer in de baarmoeder achter gebleven. als ik jou was zou ik toch graag een echo willen om te kijken of de baarmoeder nu echt 'schoon' is...

7. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb er een foto van gemaakt daarop kan je ook zien dat het geen stolsel is.... had wel de hele week heel erg buikpijn!!!en dat was ook direct weg. maak me wel een beetje zorgen nu..... de vk zou vandaag sowiso nog bellen want kraamverzorgende is ook weg.

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Zou er echt even achteraan. Kun je nog plassen? Dat kon ik bijna niet meer en ze bleven het maar op de blaasontsteking gooien.

Ik ben net terug van een aantal dagen ziekenhuis. Ik had ook enorme buikpijn. Verloor vorige week maandagavond een enorm stolsel en begon weer flink te vloeien, wat enorm stonk.

Vorige week woensdag naar de ha en die stuurde me direct door naar de gyn. Bij een echo bleek het nog een rommeltje te zijn in mijn baarmoeder. Had koorts, dus ook baarmoederontsteking. Werd direct opgenomen en de dag erop gecurreteerd. Verloor daar veel bloed, dus nog wat langer in zh gebleven.

9. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    de vk zegt dat ze op een echo ook niet met zekerheid kunnen zeggen of het nu schoon is.
    heb minder bloedverlies, de verschrikkelijke buikpijn die ik had is weg heb geen koorts en voel me een ander mens.

als ik deze symptonen wel zou hebben zou ze gelijk actie ondernemen. heb er wel vertrouwen in.

bedankt voor de reacties.

10. mbastiaansen

mbastiaansen Nieuw lid

17 jan 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben een 12 dagen na mijn bevalling ook opgenomen geweest. Ik verloor een stuk placenta en moest gelijk naar het ziekenhuis. Daar werd een echo gemaakt en zagen ze nog een stuk zitten. Er werd toen gelijk een spoed OK geregeld en binnen de korste keren was ik onder narcose om mijn baarmoeder schoon te maken. Ik had een uur na mijn bevalling overigens ook al een operatie gehad omdat ik een fluxus (hevig bloedverlies na een bevalling) had. Tijdens die operatie hebben ze mijn baarmoeder ook "schoon gemaakt". Blijkbaar niet helemaal goed... Mijn gyneacoloog zei toen ook dat ze het altijd na moeten kijken wanneer je "iets" verliest. Je baarmoeder kan namelijk niet herstellen als er iets achterblijft. Overigens... 20 dagen na mijn bevalling werd ik weer opgenomen met bloedverlies. Laat er dus goed naar kijken. Je hebt veelste veel om van te genieten, en als je er wel ziek van wordt dan mis je zoveel....

Groetjes Maartje

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb de dag na de bevalling een groot stuk verloren. Was denk ik ook zo'n 25cm.
    De kraamzorg keek ernaar en twijfelde, dus meteen de spoedvlk laten komen. Zij zei dat het toch echt een bloedstolsel was. Ze had het uit elkaar gehaald en er kwam ook meteen bloed uit.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me niet voor kan stellen dat het echt placenta is. Dit hadden ze na de bevalling zeker moeten zien. En als jij zegt dat het placenta is had je naar het zkh verwezen moeten worden.

Als er echt nog placenta in je baarmoeder is kan dit enorm gaan ontsteken met alle gevolgen van dien.

Als ik jou was zou ik toch nog een keer bellen.

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ik heb nog een histroscopie gehad. Er zat bij mij nog wat dood weefsel, waarschijnlijk van de placenta (is onderzocht. maar niet helemaal goed meer te achtrerhalen). Mijn meisje is met een keizersnede geboren en de placenta leek compleet, toch is er iets achtergebleven kennelijk...

histroscopie doet geen pijn...dus zou je wellicht kunnen overwegen om naar te vragen in het ziekenhuis.

13. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Toen na veel moeite de placenta er uit kwam dachten ze ook dat deze compleet was. Maar omdat ik verschrikkelijk bleef vloeien ben ik naar de OK gebracht. Daar bleek er nog een stuk/stukken in te zitten. Ik heb zelf gezien dat ze de placenta gecontroleerd hadden en ze dachten echt dat deze compleet was, dus niet!

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ben net thuis van mijn 3e opname in het zh. Er bleek nog steeds placenta te zitten. Heb 2x een curretage gehad en nu de laatste keer hysteroscopie, waarbij ze dus de laatste rommel hebben omgeruimd. Bleek vergroeid in de baarmoederwand. Helaas wel veel napijn van de ingreep.

15. Ik heb op dag 6 ook een stuk placenta verloren en in het ziekenhuis kwam de placenta niet goed mee en hij was ook niet intact, maar de vk dacht daarna dat ze alles wel had, niet dus.

Het was echt geen stolsel, moest het er ook echt uittrekken. (stond onder de douche)
    Was 30cm lang en ik haalde het uit elkaar en was 15cm breed.
    En toen ik het n mn handen had kon ik er echt hard aan trekken en het ging niet uit elkaar. (sorry voor de details)

De VK zei dat ik het in de gaten moest houden of het niet raar gaat ruiken daar onder want dan gaat het ontsteken..
    Maar ik ruik gewoon normaal, maar tot de dag van vandaag vloei ik nog steeds heel raar en soms ook oud bloed..
    Dus ga toch de dokter bellen!

16. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik heb het ook gehad na de bevalling, was echt geen placenta want ik heb keizersnee gehad dus dan wordt hele baarmoeder schoongemaakt.
    was ook zo'n 20 a 25 cm lang. dik en stug ziet er wat grijs bruinig uit. En ja ik moest het ook los trekken voelde het gewoon "losknappen" in mijn buik. Naar mijn idee denken veel vrouwen dat dat een stuk placenta is. Maar in werkelijkheid gewoon stug slijm wat aan de binnekant van de barmoeder zit om ook de wond (van placenta) te beschermen. Ik heb het 2 keer gehad. Is echt heel vreemd raar maar volgens mij echt geen placenta.

Ze hebben placenta met k.s. handmatig verwijderd en was compleet.

Deel Deze Pagina