In slaap huilen = langer slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eruanna, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.082
    1.073
    113
    Ons zoontje van bijna 9 maanden slaapt overdag vaak maar een half uurtje achtereen, dan is ' ie alweer wakker. Soms lijkt hij ook echt uitgeslapen, maar vaak is hij ook al snel weer moe. Logisch, van mij zou hij wel wat langer mogen slapen...
    Nu viel het ons echter op dat, wanneer hij "niet wil" en zichzelf dus in slaap huilt (terwijl wij ernaast zitten), hij dan ineens wel langer blijft slapen, soms wel twee uur! Is dat herkenbaar? Ik kan me niet voorstellen dat 'ie van dat poosje brullen nou zoveel extra vermoeid raakt ofzo, maar het is echt een patroon aan het worden... Zijn er meer kindjes die dat hebben? Dus als ze blij in slaap vallen zijn ze zo weer wakker, en als ze met tegenzin gaan slapen dan lukt het ineens wel langer?

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Misschien huilt hij juist van vermoeidheid?

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Een verklaring die ik hiervoor zou kunnen bedenken is dat het huilen veroorzaakt wort door iets da ook tot meer slapen leidt. Dus, Je kindje gaat niet beter slapen van huilen, maar gaat huilen omdat het bijvoorbeeld moeier of meer geprikkeld is geweest die dag en heeft daardoor wat meer slaap nodig. Andersom is je kindje misschien gewoon niet zo heel erg moe, wanneer het lekker vrolijk is slaap valt? Ik weet het ook niet, maar speculeer maar wat ;). Ik denk alleen niet dat het lekkerder gaat slapen an huilen an sich.

4. adi

adi Niet meer actief

Door het huilen raakt het lichaam uitgeput en doorloopt het niet de normale slaapcyclus van circa 3 kwartier.
    Misschien kan hij na 1 slaapcyclus niet weer zelf in slaap vallen, en kunnen jullie daar aan werken?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk inderdaad ook wel dat hij zich misschien in slaap huilt op dagen dat hij zich niet zo lekker in zn vel voelt?

Enneh, huilen is echt uitputtend hoor! Kost bergen energie, ze stoppen er niet voor niks mee, ze kunnen niet langer....

6. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hoe kan je daaraan werken? Ik ben al drie maanden op zoek naar het antwoord :) dl vind het na drie kwartier toch wel erg fijn als er weer wat actie komt :)

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    wat hier werkte is om er naast te liggen en na 40 minuten hand op hem houden tot na die 45 min. dan dommelde hij weer in de volgende cyclus.

overigens was bij ons het omslagpunt naar langere cyclussen met 3-4mnd.

opeens sliep hij twee en een half uur, wist van gekkigheid niet wat ik moest doen :p

8. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hier gebeurd het ook regelmatig dat dochter niet langer dan een half uur of 3 kwartier slaapt. Waarom? Geen idee, soms wordt ze huilend wakker een andere keer vrolijk. Ik heb geprobeerd haar dan langer te laten slapen, op diverse manieren, maar dit is maar enkele keren gelukt. Ik merk wel dat ze na een drukke dag (visite b.v of een tripje CB) langer slaapt en onrustiger (niet zozeer huilend) in slaap valt en dan ook langer slaapt.

Maar ik denk als hij zich in slaap huilt dat hij dan langer slaapt vanwege de energie die hij verbruikt heeft met het huilen. Ik kan je eigenlijk niet echt tips geven om het slapen overdag te rekken, maar hoe is hij dan als hij wakker wordt? Huilerig of vrolijk? Als hij vrolijk is zou ik me er niet te druk over maken eerlijk gezegd. Sommige kindjes hebben nu eenmaal weinig slaap nodig.

Deel Deze Pagina