Drukke baby 2 maanden oud

Discussion in 'Baby en dreumes' started by WSnellens, Jun 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WSnellens

WSnellens Lid

Jun 13, 2010
    6
    0
    0
    Ik vraag me af of ik iets fout doe....

Dit is haar "ritme" :

Flesje, lekker knuffelen, even in de box maar dan begint het
    5 minuten in de box en ze begint langzaam geluidjes te maken
    die uitmonden in een oorverdovend gegil, ja een echte meid haha,
    en dat dan weer uitmondt in huilen.

Ik let dan al op of ze niet begint te gapen maar dat is niet. Maar je merkt wel dat ze oververmoeid raakt en dan uiteindelijk niet gaat slapen.

Dit "drama" kan best een uur duren.
    Als je ze dan oppakt en rond gaat lopen en als ik ga zitten begint ze weer maar ik kan moeilijk heel de dag met haar rondlopen, toch? Ze moet ook zichzelf vermaken..en als ze de kinderwagen ingaat is het ook goed en de auto ook.

Heeft iemand tips??
    O, ja en als ik haar in bedje leg omdat ik denk dat ze dus moe is
    dan begint ze ook weer te huilen.

Verder slaapt ze na de laatste voeding meteen door (7-8 uur achter mekaar) dus dat is heerlijk.

Groetjes!!

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi,

heb je een mobiel boven de box hangen? dit kan soms erg druk voor een kleintje zijn en als je bijv. ook nog allemaal speeltjes rondom de kleine heb liggen kan ze nergens naartoe kijken om even tot rust te komen.

Aan de andere kant schrijf je dat ze zo`n 5 min. rustig in de box ligt en dan geluidjes begint te maken wat uitmondt in gegil/gehuil. Al met al ligt ze dan zo`n 10 a 15 minuten in de box toch? wat ik op zich al best lang voor zo`n klein meisje vind. als ik dan alles bijelkaar op heb geteld, voeden, knuffelen, box dan kom ik ongeveer op 1 uur wakker? ze zou dan toch wel weer moe kunnen zijn, dus ik zou dan toch voordat ze echt begint te huilen in de box haar eruit halen en haar in bed leggen.
    Heb je een bed ritueel, misschien is dat een idee? Verder haar kamertje flink donker maken zodat ze echt tot rust kan komen. Mocht ze toch gaan huilen, weer een kus geven en weer gaan. Na 5 minuten weer een kus geven en dan na 10 minuten weer een kus geven. En verder goed luisteren naar het huilen, komen er stille momenten tussen het huilen en duren deze steeds langer dan zou ook even wachten met weer naar boven gaan, want meestal betekend dit dat ze in slaap gaan vallen.

Succes met je kleine druktemakertje:D

Groetjes joyce

3. WSnellens

WSnellens Lid

Jun 13, 2010
    6
    0
    0
    Dat is idd een goeie, ze is dan incl voeden zo'n uur al wakker en dan kan ze zich goed 3-4 uur lang wakker houden.

Het mobiel haal ik er idd soms af en haal ik vanalles uit de box zodat er maar 1 dingetje in ligt.

Voor de slaapkamer hadden we een rolgordijntje en ik heb 2 weken geleden een zon/warmtewerend (staat de zon op dus warm kamertje) gordijntje besteld dus dat moet bijna binnenkomen.

En ik leg haar altijd in bedje en geef haar dan op haar voorhoofd een kusje en zeg "lekker slapen".

Verder heb ik het idee dat ze alles wil meemaken dus dat ze ook daarom zich wakkerhoudt... Maar heb jij een idee waarom ze als je stilzit het op een gillen zet en als je rondloopt niet?
    Ben benieuwd naar je antwoord.

En moet ik ze na iedere voeding weer in bedje leggen? Want dat is misschien ook mijn fout dat ze eigenlijk alleen s'middags naar bedje toe gaat en dan slaapt ze van half 1 tot half 5 soms half 6. Maar 's ochtends wandel ik een keer naar het dorp voor boodschapjes en dan gaat ze eigenlijk niet naar bedje toe. En s'avonds ook niet. Want dan komt ze de nacht niet door, dat hebben we een paar keer meegemaakt. Of is dat gewoon een kwestie van wennen?

Groetjes en ben blij dat je reageert!

4. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Slaapt je kindje niet in de wandelwagen dan? Mijn zoontje sliep op die leeftijd na iedere voeding wel even. Hij was steeds zo'n 1 tot 1,5 uur wakker en daarna ging hij weer naar bed. Hij sliep dus wel een keertje of 4 op een dag (voor zover ik me nog kan herinneren!).

Wel ging ik ook regelmatig wandelen, winkelen, hond uitlaten etc. Maar dan sliep hij in de wandelwagen dus dat leverde geen problemen op.

Wij hebben ook een periode gehad dat ons zoontje in bed niet in slaap kon komen. Als hij bij mij lag was het prima, hij sliep het liefste bij mij op de buik. Maar dit sloopt je echt, en als we hem op bed legden dan was het huilen wat uiteindelijk overging in krijsen. Wat bij ons erg geholpen heeft is inbakeren, dat gaf hem de rust om zich over te geven aan de slaap. Het heeft ons vooral opgeleverd dat hij zelf in slaap leerde vallen zonder te huilen. Laten huilen hebben wij nooit gedaan, inderdaad steeds weer naar boven lopen, kusje geven, opnieuw toedekken en weer gaan als hij rustig was. Was hij na een tijdje nog steeds aan het huilen dan haalden we hem uit bed en sliep hij bij ons op de arm. Maar dit is heel erg weinig voorgekomen. Ik weet niet of je dochtertje heel bewegelijk is in bed (met haar armpjes slaan, de rust niet kunnen vinden)? Misschien dat je anders dit eens op het CB zou kunnen navragen!

Groetjes en succes!

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wat betreft het stil zitten en dan gaan gillen, jeetje. Misschien vind ze de bewegingen die je maakt als je loopt wel geruststellend net zoals in de buik. Vaak vallen ongeboren baby`s ook in slaap als de moeder druk is en zodra ze gaan zitten worden ze wakker. Maar goed dat is wat er bij me te binnen schiet hoor.

Persoonlijk zou ik als je haar ritme echt wil omgooien echt even een paar weken rustig aan wb uitstapjes.

Toen mijn meisje zo jong was, deed ik haar iedere keer nadat ze gevoed was na 1 uur weer op bed. ik had echt een vast schema die steeds terug kom.
    Na de eerste voeding rond 6 uur ging ze zowieso weer direct op bed.
    Tussen 9/10 de tweede voeding. Dan lekker knuffelen op schoot (zo`n 5/10 min ) en dan zo`n 10 minuten in de box. Hup uur voorbij en naar bed. en zo elke voeding weer. Na 18.00/19.00 kwam ze ook niet meer naar beneden en deden we alleen even knuffelen boven en dan ging ze weer direct in haar bed.
    daarbij moet ik wel zeggen dat mijn jongste rond 5 weken erg onrustig werd en echt hazeslaapjes begon te doen. steeds wakker, dus moe, dus slecht drinken, dus RAMP!! Ik ben haar toen met 7 weken gaan inbakeren en ria blom gaan toepassen. dit heeft haar echt enorm geholpen. Door het inbakeren werd ze rustiger en kon ze beter slapen en daardoor was ze uitgerustiger om beter te drinken en kon ze steeds langer tussen de voedingen hebben.

Maar om te beginnen zou ik persoonlijk dus even een strak ritme van voeden-knuffelen-box-bed aanhouden en dus even tijdelijk geen uitstapjes. Maar goed dat zou ik doen.

6. WSnellens

WSnellens Lid

Jun 13, 2010
    6
    0
    0
    Ik denk dat dat idd het keyword is... rust en regelmaat. Ikzelf heb een eigen bedrijfje dus heb het alweer best druk en dat voelt ze natuurlijk ook. En ook voor mij is het beter als ze naar haar bedje toe gaat want dan kan ik andere dingetjes tussendoor doen. Ik ga jullie tips toepassen en ik zal over een week eens reageren hoe het dan gaat. Ik heb ook een Puckababy dus die zal ik s'middags eens gaan gebruiken want s'nachts slaapt ze meteen in haar bedje en na de voeding van 6.00 ook maar dan is het idd donker op haar kamertje.
    Nu ligt ze trouwens ook alweer te slapen op haar kamertje dus het begin is gemaakt en het ging soepeltjes.

Ja ik denk dat rust het echt is. Maar heel stom van mezelf, ik vind het zo sneu als ze heel de dag slapen. Erg he! Maar ze heeft het gewoon nodig!
    Ik ga proberen om uurtje wakker te laten en dan naar bedje toe.

Heel erg bedankt!

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Succes!! En ben benieuwd hoe het zal gaan!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Met 2 maanden, sliep ze hier gemiddeld 20 uur per dag. Als ze uit bed komt is het schone luier aan, voeden, spelen (of bij mij, of in de box) zodra ze maar 1 teken laat zien dat ze moe is gaat ze alweer naar bed. De ene keer was ze inclusief voeden een half uur wakker, de andere keer een uurtje.
    In bed heb ik haar altijd in de puckababy liggen.

Sinds een week of 2 kan ze nu wat langer in de box liggen. Daarvoor was ze het binnen 10 minuten al zat.

Als je merkt dat ze oververmoeid begint te raken, ben je eigenlijk al telaat met naar bed brengen. Dan hebben ze vaak heel veel moeite om in slaap te komen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij verschilt het echt per baby hoeveel ze slapen. Irem heeft na de eerste week nooit meer 20 uur op een dag geslapen, was het maar zo´n feest 8)

Misschien heeft je kleine last van krampjes of andere pijntjes? Irem wil vaak ook niet op schoot zitten, maar als je met haar rondloopt is het goed. Maar ze heeft veel last van reflux dus pijn, dat is bij ons wel een van de redenen.

In de box houdt ze het ongeveer 10 minuutjes uit, 3 keer haar muziekmobile bekijken en dan heeft ze er echt genoeg van.

Maar overdag slaapt ze niet veel en al helemaal niet in haar eigen bedje, helaas. Snachts wel maar komt ze nog om de 3 uur.

Ik maak me nog niet druk om een ritme of wat dan ook, het zal per kindje verschillen maar dat is hier echt nog niet aan de orde. Het zal vanzelf wel komen straks.

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Wij hebben hier ook een vast ritme...

rond 7 uur komt hij voor een voeding, daarna gelijk weer naar bed, rond 9 uur is ie het echt wel zat, wassen, aankleden, ik eten dan is het weer tijd voor een voeding rond 10
    Dan meestal wandelen->boodschapjes, even naar de stad etc.
    als hij slaapt laat ik hem in de wagen slapen, dan eten om ong 1 uur spelen in de box en weer naar bed... rond 4 uur eten knuffelen, even wachten op papa daarmee knuffelen en weer naar bed.
    7 uur eten knuffelen/spelen en weer naar bed dan moet ik hem om 23 uur wakker maken voor de laatse voeding en gaat hij zonder te knuffelen o.i.d weer terug naar bed tot ongeveer 7 uur :)

we doen het zo vanaf het begin en het werkt prima,
    Ook S huilt wel eens overdag als hij naar bed moet, maar na 10 miniten is dit over, zo niet breng ik hem een kusje, muziekje aan en gaat hij slapen....

hoop dat je wat regelmaat kan aanbrengen en dat ze hier goed op reageerd!

11. WSnellens

WSnellens Lid

Jun 13, 2010
    6
    0
    0
    Heel erg bedankt, wat fijn als er mensen reageren! Na deze week zal ik laten weten of de missie geslaagd is!

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

20 uur per dag . z,n baby heb ik nog niet gehad en heb echt niet te klagen met ongeveer 16 uur per dag. haha. ;) En met twee maanden al helemaal niet veel hazenslaapjes dat wel. Wat ze wel goed deed is van af zeven weken door slapen. Ach elk voordeel heeft ook een nadeel:)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Yep, en nog steeds slaapt ze erg veel. Ach, ze zal het wel nodig hebben, anders deed ze het niet:D

14. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    L. was ook een heel drukke baby die snel overprikkeld raakte, kwam waarschijnlijk ook doordat ze prematuur was. Wat de anderen al gezegd hebben, rust en reglemaat helpt, en veel slapen. Uit bed, schone luier, flesje, even knuffelen, 10 min in de box en dan naar bed. Dat was haar ritme gedruende haar eerste drie maanden. Langzaam maar zeker kon ze langer wakker blijven, maar ze slaapt nog steeds zo'n drie uur per dag, en is nu 15 mnd. L. had het wel nodig om altjd in haar bedje te slapen, ze kon nergens anders in slaap komen.

15. WSnellens

WSnellens Lid

Jun 13, 2010
    6
    0
    0
    Het gaat best heel goed al!!! Jippie! Heb ook het boek oei ik groei besteld daar schijnen ook veel tips in te staan en dat je je baby beter kan begrijpen...
    Vanmiddag heeft ze van half 1 tot 6 geslapen... is dat teveel??

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Om haar tot rust te brengen zou ik inbakeren proberen. Controle over het lichaam is er nog niet, waardoor de rust niet makkelijk gevonden kan worden... met inbakeren lukt dat wel.

Met twee maanden was het ook na een knuffel bij een eerste teken van moeheid ook wegleggen om te laten slapen, dit doen we nog steeds wel in de box. Na iedere fles sliep ze wel, soms een hazenslaapje... maar wel slapen!

Nu sinds het vaste voedsel heeft ze een ochtendslaapje en een middagslaapje!

17. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    ooh zo herkenbaar. Logan was ook niet te vrede in die tijd.
    dt is wat wij deden aan ritme ( elke keer weer)
    - wakker worden.
    - schone luier.
    - de borst. of flesje water (was erg warm toen.
    - 10 minuten rond lopen. ik zong gekke liedjes (verzon ze waar je bij staat) of benoemde dingen.
    - 10 minuten op schoot een spelletjes. ik had een bak vol met rammel en gilm dingen. sleuters, belletjes, lepels, spiegels, een autootje daarmee volgde ik zijn armpjes en beentjes. zodra ik zag dat het begon te vervelen deed ik wat anders.
    - 10 mintuten in de box of speelkleed onder een babygym.

en dan begon het lopen weer. tot dat hij na een uurtje moe was en dan ging hij naar bed.
    het was over toen hij ondekte dat hij iets kon vast pakken met 3 maanden of zo.
    maar ik weet wel dat ik soms moedeloos er van werd. ik had geluk dat mijn schoonmoeder dicht bij woont en niet werkt.
    als ik even iets anders wilde horen dan mijn eigen stem dan ging ik naar haar. soms wel 2 keer per dag.
    ze snapte het gelukkig erg goed want mijn schoonbroertje had dit ook zo.

wat mij ook geholpen heeft is een draagdoek. dan kon ik toch even stofzuigen of de was ophangen.
    maar geloof me het huishouden was ver te zoeken in die tijd. ( nu nog maar dat komt omdat ik het niet leuk vind :) )

heel veel sterkte er mee. het is even een lastige periode maar je komt er echt door heen.

-

18. WSnellens

WSnellens Lid

Jun 13, 2010
    6
    0
    0
    Het gaat heel goed, mede door jullie tips! Rust en regelmaat is toch het toverwoord. En sinds ze op het kdv zit helpen ze daar natuurlijk ook een handje aan mee.

Bedankt allemaal!!

Share This Page