Hallo meiden, Mag je bij de eerste menstruatie na de bevalling al weer tampons gebruiken? Liefs Minya
ik wel maar niet de hele dag en 's nachts ook niet ik was dan ook al 2 weken gestopt met vloeien dus kans op infectie was klein
Ik heb wel gewoon tampons gebruikt alleen overdag ik had wel die met die speciale groeven van O.B anders deed het verwisselen pijn de nacht gebruikte ik wel maandverband
Hmm... oke. Ik ben nu zeker al 3 weken gestopt met vloeien. Dus de kans op infectie lijkt mij ook erg klein? Pff, zo stom, ik weet het echt niet hahaha. Ik vind maandverband gewoon zó vies! Zeker met dit warme weer. Vandaar mijn vraag. Ik ben nu nog niet ongesteld, maar ik verga al van de menstruatiepijn dus het zal wel niet lang meer duren.
Ik heb het wel geprobeerd (was na een week of 10-12), maar was te pijnlijk en dus weer overgestapt op het maandverband. Ik snap je wel hoor. Lijkt me vreselijk met dit weer.
eerste menstruatie was hier na 8 weken en heb toen ook tampons gebruikt. Kon niet zeggen dat ik het anders ervaarde als voor de zwangerschap/bevalling. Zag me niet met kleffe maanverband rond lopen terwijl het hier meer als 30 graden was. Denk dat je gewoon even meot kijken hoe het aanvoelt.
Ik heb het bij de nacontrole nog aan de vk gevraagd en zij vertelde me dat ik gewoon tampons kon gebruiken, als de wond helemaal gesloten was (oftewel: als je al een tijdje helemaal niet meer nagevloeid hebt). goede kans dat die tampons helemaal niet prettig zitten de eerste paar keer, maar dat komt wel weer goed. na m'n eerste bevalling had ik wel moeite om ze goed in te brengen, en ik had bovendien aan superplus nog niet genoeg om een hele nacht droog door te komen... wat een bloedbad! ook dat is na een tijdje wel weer genormaliseerd. nu na m'n tweede bevalling ben ik nog niet ongesteld geweest, maar ik zou dus wel meteen tampons proberen, heb zelf nogal een hekel aan maandverband.
Ik heb de eerste keer alleen maandverband gebruikt, gewoon voor de zekerheid. De tweede menstruatie (bijna afgelopen vandaag ) wel weer tampons, want die lappen is geen doen met dit warme weer brrr.
Die lappen zie ik ook echt niet zitten... bah, bah, bah! Ik koop vandaag gewoon van beide wat en ik zie wel wat straks het beste werkt. Toch wel 'spannend' hahaha... je eerste menstruatie na de bevalling afwachten
Ik werd na 3 maanden weer ongi, dus de wond was duidelijk al dicht. Ik had wel super tampons nodig, niet voor de hoeveelheid maar de normale vielen er zowat uit .