Lockdown vrijetijdsbesteding met kinderen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MariTheresa, 4 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariTheresa

MariTheresa Actief lid

24 jan 2019
    218
    111
    43
    Vrouw
    Wij gaan in het weekend graag op pad, maar nu is alles dicht. We vermaken ons met binnen spelen, bordspellen, voorlezen, wandelen enz. Wat is er leuk om met kinderen te doen in lockdown tijden, in het weekend?

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    Bos
    Strand
    Hopelijk aankomend weekend sleeën en schaatsen
    Geocoahing op de fiets
    Verschillende speeltuinen

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Bos
    Bos
    Nog een keer Bos
    Voor de afwisseling eens naar het strand
    1000x zelfde rondje buiten in dorp
    :p:p

linkiepinkie en Mapje vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    - Zondag hoop ik op sneeuwpret!
    - Verder ga ik dit weekend een escape room kopen die mijn zoontje kan gaan doen.
    - We zijn ook alle lego aan het uitzoeken en sets in elkaar aan het zetten.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Komend weekend sleeën, sneeuwballengevecht en sneeuwpoppen maken.
    Maar verder ergens wandelen, al dan niet met een geocache. Iets lekkers bakken met de kinderen, spelletjes spelen etc.
    De zaterdag is bij ons gelukkig nog voetbal dag, dus die dag zit standaard al vol gepland.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Bij ons in de buurt is er een minigolfbaan open en de klimparken zijn volgens mij soms ook geopend. Alleen dan even wachten op iets lekkerder weer;)

Mapje vindt dit leuk.
  7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier in het dorp is een carnavals masker zoeken speurtocht uitgezet. Dus die gaan we een keer zoeken. Hier wandelen ze gelukkig graag, in de buurt veel bossen te vinden. Soms doen we dat met een koffie to go oid.
    Hier zijn we nu ook druk met diamond painting, ook de kinderen hebben een eigen.
    Paar weken terug de zolder flink opgeruimd en dat hebben ze nu een eigen speelhoek, zitten de meiden ook vaak.
    Echt verveelt hebben ze zich nog niet.

8. Bleumke1980

1 mei 2011
    55
    23
    8
    In Geleen is de buitenschaatsbaan geopend voor max 125 mensen per tijdvak. Vonden wij erg leuk om te doen, even wat anders inderdaad.

9. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Buiten: lopen door wijk en bos/natuur (op fietsafstand cq 10 minuten met auto), geocaching. Doen puber en kleuter allebei graag, soms 1 op 1, soms met alletwee samen, hangt van hun bui af...

Binnen: kleuter speelt en knutselt eindeloos. Wisselt af tussen postbode spelen of ruimte- expert spelen/zijn.

Puber doet aan cosplayen inclusief pruiken stylen en zelf accessoires maken. Verder gamen op de switch, netflixen, podcasts luisteren etc. En eindeloos online kijken in webwinkels natuurlijk ;) Spreekt ook af met vriendinnen online en in real life.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hopelijk de slee inzetten, sneeuwballen gooien en sneeuwpop maken.

Als t desperate times wordt:
    Ik heb nog een bak domino...met allerhanden opties erbij.

Als tegenhanger (minder opruimwerk): ook een hele lading lege rolletjes, plakband, een knikkerbaan en knikkers...Moaaaah ik denk dat als we willen dat we nog wel een rariteiten parcours uit kunnen zetten. Desnoods vastgebouwd aan wat verhuisdozen ofzo om een beetje hoogte er in te krijgen.

Deel Deze Pagina