help! bewijs op papier voor rechtszaak wat vermelden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ruby1987, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Hey,

Ik hoor geld van iemand te krijgen en dat heb ik dus tot heden niet gekregen terwijl diegene zegt dat ik het krijg. Ik vertrouw het niet en wil een bewijs ervoor zodat ik ermee naar de rechter kan stappen. Nu wil ik weten of iemand verstand hiervan heeft wat er precies op moet staan. Tot zoverre dat ik weet zijn het de volgende punten:
    - het bedrag
    - de datum
    - namen van beiden
    - handtekening van beide

Weet iemand wat er nog meer bij hoort tot het als geldig bewijsmateriaal te maken?

Bedankt alvast!

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Heb je die persoon ook al meerdere keren (aangetekend) geinformeerd van een betaaldatum? En dr in vermeld dat hij/zij binnen een x aantal dagen moet betalen.

Dit zijn ook bewijs stukken.

3. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Nee alleen mondeling elke keer. Maar het loopt nu zo uit de hand. Dat ik het in een keer moet hebben een bewijs waarmee ik gelijk naar de rechter kan. Wel een goede tip verder.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hebben jullie daar voor al een contract opgesteld dat die persoon dat geld moet betalen?

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ja het is een uitbetaling van werk. En dat contract is officieel opgesteld alleen kon het eerst niet betaald worden omdat mijn paspoort verlopen was dus geen geldig kopie daarvan erbij had gedaan.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik raad je aan om die persoon eerst 3 keer schriftelijk, wel aangetekend te informeren dat je binnen x aantal dagen verwacht het bedrag op je rekening te ontvangen. Dan kun je tenminste aan tonen, dat je zelf ook voldoende input hebt geleverd. Als ik jou was zou ik eens informeren bij het juridsch loket. Zij kunnen je vast verder helpen, desnoods een incassobureau inschakkelen en vanuit daar verdere stappen ondernemen.

Deel Deze Pagina