Is jullie wel eens wat overkomen op straat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Vraag ik me af.

Als ik 's avonds alleen over straat loop, heb ik nooit muziek op en ik loop toch sneller als normaal merk ik. Schaduwen van bomen oid schrik ik wel eens van.

Mij is nog nooit iets overkomen, gelukkig, maar een paar maand terug is mijn vriend wel belaagd. De plek waar dat gebeurd is, lopen/fietsen wij alleen nooit meer langs als het donker is.

Merk toch dat door alle nare dingen die je hoort, ik meer op mijn hoede ben.

2. Essenhout

Schiet me net iets te binnen.

Toen ik thuis woonde bracht ik mijn ex op een dag naar het station. Ik achterop de fiets.
    We fietsen langs de plek waar een jaar eerder een jongen door een stom ongeval voor de trein is 'gevallen'.
    Op het moment dat we daar langs fietsen, hoorde we zo'n nare clownslach. Ik was doodsbang en moest nog terug. Ben nog nooit zo snel naar huis gefietst. Nooit meer gehoord daar overigens, maar vraag me af of daar iemand stond om mensen de stuipen op het lijf te jagen. Een klasgenoot was de vriend van die overleden jongen en zei me dat hij het zou zijn geweest als 'geest'. Hij maakte mensen graag aan het schrikken.
    Ik weet het niet, maar ben er nooit meer prettig langsgefietst.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

nee eigenlijk niet in het donker, we als kind zijnde door een potloodventer vastgehouden maar heb mezelf eruit geluld (als 8-9 jarige) en mijn jonge zusje meegesleurd half de stad door om weer terug te komen (zonder weer op DIE route te komen natuurlijk) deed het in mn broek...

Was gewoon 100 meter van ons huis op de dijk (kon je zien vanaf ons huis) maar dan moet je wel helemaal de dijk af wil je hem ontkomen vandaar de lange route.

Verder nog nooit wat engs gehad ofzo..

4. Essenhout

Jeetje.
    Wat goed dat je je er uit hebt kunnen lullen als klein meisje. Wel heel naar om het mee te moeten maken.

5. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik werk in de zorg en was ongeveer 8 weken zwanger..
    Had avonddienst gehad en zat op me brommer op weg naar huis.
    Kwam een groep jongeren aan op het fietspad en terwijl ik hun passeer slaat 1 van die jongens me van mijn brommer af.
    Ik viel op de grond en die groep liep gewoon lachend door:x
    2 meisjes kwamen meteen naar me toe en toevallig reed er net een politie wagen voorbij die me kwamen helpen en die jongen oppakte.
    Brommer was helemaal kapot en ik had wel wat pijn maar verder leek het mee te vallen.
    Politie heeft me thuis gebracht met de mededeling dat ik naar het ziekenhuis moest gaan mocht ik me slechter gaan voelen.
    Ik had erg last van me hoofd en werd misselijk dus idd even langs de spoedeisende hulp gegaan, gelukkig alleen een hersenschudding maar wat ben ik geschrokken zeg!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja ik heb na het stappen verschillende keren jongens achter me aan gehad terwijl ik naar huis fietste. wist ze iedere keer af te schudden.

7. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik weet precies wat je bedoeld. Ik ben een keer van mn fiets gesleurd. (+-6jr geleden alweer) Ik kom nooit meer langs die plek. Ik heb nog maanden last gehad ervan en als ik langs een groep moest fietsen, deed ik dat met tranen in mn ogen, zo bang! Ik denk er nog vaak aan, maar ik denk dat het altijd wel bij me blijft.

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lichamelijk niet, maar ben wel ooit 2 keer in het donker door een man benaderd met oneerbare voorstellen :$:$:$. Gelukkig had ik beide keren de hond bij; die sloeg telkens meteen aan, haha. Was ik wel blij om hoor!

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dat ik jonger was heb ik iets naars mee gemaakt op straat overdag niet savonds maar daardoor durf ik savonds niet meer alleen over straat.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ben ooit samen met een vriendin een man tegen gekomen ( waren toen zelf 14) met een ontbloot onderlichaam.
    Hij kwam achter een geparkeerde auto vandaan, en kwam voor ons staan met de vraag of wij de weg wisten, toen wij nee zeiden en hard giebelend wegrende belde hij gewoon aan bij andere mensen die daar woonde.
    Op de hoek kwamen wij politie tegen, die hebben die man gelijk opgepakt.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me dat topic van jou nog herinneren, Essenhout. Hoe gaat het nu met je vriend?

Mij is gelukkig nog nooit wat overkomen. En dat terwijl ik me absoluut niet binnen 'opsluit'. (Niks ten nadele overigens van vrouwen die dat wel doen, ik snap best dat veel vrouwen niet alleen over straat durven!) Als ik ergens naartoe wil, dan ga ik gewoon. En ik ga ook weer naar huis als het mij uitkomt. Ik ga niet speciaal iets regelen om niet alleen door het donker te moeten. Misschien krijg ik er ooit nog een keer spijt van. Maar tot die tijd vertik ik het om in angst te leven.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Op mijn 15e ernstig mishandeld op straat en bedreigd met messen door een meisje van dezelfde leeftijd die vond dat ik haar vriend aankeek.
    Ik zat met mijn vriend op een bankje bij het park en zei en haar vriend waren aan het vissen. Ik zag dat ze het telkens over me had en voelde me ineens heel onveilig (kan het gevoel niet beschrijven, je voelt gewoon aan dat het niet goed zit) ze was ook telkens aan het telefoneren en keek telkens mijn kant uit
    Toen zei ik tegen m'n vriend dat ik me niet op m'n gemak voelde en ik naar huis wou fietsen. Ik wil mijn fiets pakken die 1,5 meter van me afstond en schrok; hij stond opslot terwijl ik m niet op slot had gedaan. Toen voelde ik echt dat ik weg moest wezen
    Mijn vriend z'n fiets stond erlangs en die pakte ik en ik fietste zo hard ik kon, maar zei kwam me achterna gerend en trok me van de fiets af.
    Ineens stonden daar al haar vrienden. Ik lag op de grond en ze trapte en sloeg op me in totdat ik helemaal bebloed was. De politie reed toevallig ook nog langs en hebben de hele groep om mij heen zien staan en reden gewoon door

Ook had ze een mes op me gericht en schreeuwde dat ik van haar vriend af moest blijven en hij van haar was (voor die middag had ik ze nooit gezien, en had hem nogineens aangekeken, ze was denk ik gewoon geestelijk niet goed) haar vriend trok haar op een gegeven moment van me af, ik ben ervan overtuigd dat ze anders had gestoken

Ik kon toen snel wegrennen naar mijn oom z'n huis die daar 5 minuten vanaf woont. Ik had een gebroken neus, twee blauwe ogen, een dode tand, m'n tanden door m'n lip, gekneusde ribben, en m'n fiets en telefoon waren weg en mn schoenen had ze uitgetrokken en meegenomen. Mijn vriend deed niks en was bang ( hij kon de jongen en die staat in mijn woonplaats zeer bekend om zulke dingen en heeft jaren later ook in de gevangenis gezeten voor een schietpartij.) mijn 2 jarige relatie was na deze dag dus ook over, omdat ik geen vertrouwen meer in hem had

Later hoorde ik dat de meid jaren na dit voorval eens veroordeeld was voor een meisje wat kanker had en bij ons op de fietsbrug fietste had laten uitkleden en haar pruik af moest staan,en haar in haar knieën had gestoken.

Ikzelf heb ook aangifte gedaan. Ze heeft taakstraf gekregen, meer niet. Spullen ook nooit meer teruggezien. Kon daar niks tegen beginnen omdat ze minderjarig was en van haar moeder niks te plukken viel. De politie wist trouwens meteen over wie ik het had. Ze beroofde regelmatig mensen in de stad, en bij de jongen waren ze al eens op het kamp binnengevallen volgens de politie.

Die dag dat het gebeurde zou ik eigelijk de ketting opgehaald hebben die ik had laten maken van mijn overleden oma's oude ketting, die 2 weken daarvoor was overleden. Wat was ik blij dat ik die niet omhad pff. Kom haar trouwens nog vaker tegen en krijg dan telkens hetzelfde nare angstige gevoel.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben weleens belaagd toen ik alleen van de kroeg waar ik werkte naar huis liep. Ik heb die gast keihard tussen zijn benen geschopt en ben teruggerend naar de kroeg en mijn baas heeft de politie gebeld en die gast lag nog op straat toen ze kwamen. Hij was dronken en had pijn :D

Sindsdien nooit meer alleen 's avonds door een uitgaansgebied!!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ben een keer in elkaar geslagen door een taxichauffeur midden op een 80 km weg omdat ik niet snel genoeg naar rechts ging ( kon ook niet) Niemand deed iets helaas.

15. Essenhout

Jeetje Daantje en Devil :O wat een verhalen. Vreselijk eigenlijk dat omstanders niets doen. Zou ik zelf ook niet doen, veel te bang om zelf aangevallen te worden.

Tupp lief dat je het vraagt. Met mn vriend gaat het goed. We komen alleen samen langs die plek. Merk wel dat hij er snel voorbij loopt of fietst en heel veel om zich heen kijkt. Ik krijg hem vaak wel rustig gelukkig. Verder ga ik ook niet ergens niet heen, doe alles, maar merk wel dat ik 's avonds allerter ben.

16. Essenhout

Ik zou overigens wel 112 bellen, maar me er niet zelf in mengen.

17. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik ben een keer in elkaar geslagen en een keer achtervolgd door een potloodventer, oo wat was ik bang zeg! hij had een lange jas aan en deed hem open en had daar onder geen kleding aan! ik heb nog nooit zo hard gerend.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1. Antisemitische aanval op mij en vooral mijn twee neven (met peies en keppeltje). De belagers waren neo nazisch die ik helaas kende van mijn werk in een locale horecagelegenheid. Neus gebroken, veel blauwe plekken en vooral veel verontwaardiging. JOngste neefje heeft aantal dagen in ziekenhuis gelegen.

2. Den Haag Hollands Spoor, aangevallen door alcoholverslaafde. Die heb ik van me af gemept en gestoken met mijn sleutels. Politie heeft me gelukkig altijd behandeld als slachtoffer en nooit als dader. Getver wat was die vent vies.

Verder ben ik in de afgelopen 20 jaar best vaker betrokken geweest bij incidenten maar dit heeft te maken met het feit dat ik altijd hulp aan ga bieden / ingrijp / EHBO verleen.

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nee niet in het donker, wel overdag in een winkelcentrum. was toen net zwanger ik denk een maand of 2 van mijn dochtertje en moest lenzenvloeistof halen. ik dus naar de winkel maar het was best druk in dat winkelcentrum. loopt er een man tegen mij op met een aardige snelheid, nou ok maak ik geen probleem van kan gebeuren...normale mensen zouden dan nog even sorry zeggen maar o nee deze niet HIJ WERD BOOS OP MIJ!
    dus iknog zeggen uuhhm...u liep tegen mij op dat is niet erg maar om dan nog te gaan schreeuwen vind ik overdreven! zo en die vent geeft me in 1 keer een stomp!
    tsjah toen knapte er iets in me en heb volop op die man lopen trappen en meppen totdat een stel bouwvakkers ons uit elkaar haalden. heb nog een aanklacht ingediend en ze gingen de beelden bekijken enz maar konden die man nergens meer vinden. nooit meer wat van gehoord ook.

20. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mij is gelukkig nog niks ergs gebeurd op straat.

maar mijn man is een paar jaar geleden in coma geslagen door een domme "actie" van zn ex vrouw, hij durft hier door in het donker echt niet meer naar buiten toe.

ook had ik vroeger een vriendje die jaren lang verkracht is geweest van zijn 9e tot 11e jaar waar hij nog steeds erg veel moeite mee heeft hij is nu 25 jaar geloof ik.

Deel Deze Pagina