Is jullie wel eens wat overkomen op straat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    wow dat is echt heftig :$ vind het wel vreselijk dat er niets tegen haar gedaan is geworden dan ik mag met geluk zeggen dat mij nooit iets is overkomen

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ben ook een keer in elkaar geslagen....

Ik was 19 en ging mijn zusje van 15 ophalen in de kinderdisco om 22:00 uur. Er was een groepje jongeren van rond de 20 die daar buiten op scooters hingen met blikjes bier, peuken en weet ik veel wat. M'n zusje keek een van die meiden iets te lang aan of zo en kreeg een duw, dus ik zei dat ze ff normaal moesten doen en iemand van hun eigen leeftijd moesten zoeken. Dat hebben ze iets te letterlijk opgevolgd..... Gevolg: blauw oog, gebroken rib en een aantal gekneusde ribben. Ze zijn opgepakt door de politie, maar ik heb er eigenlijk nooit meer iets over gehoord....

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    S'avonds gelukkig nog nooit wat mee gemaakt. Moet ook zeggen dat ik eigenlijk nog nooit s'avonds laat alleen over straat heb gelopen. Toen ik nog thuis woonde mocht ik dat ook echt niet van mijn moeder, ze was altijd heel makkelijk, ik had veel vrijheid (tot zoverre natuurlijk). Maar een van de regels was wel, dat ik dus s'avonds niet alleen over straat mocht. Toen ik uit huis ging, ging ik samen wonen en daardoor dus ook sindsdien nooit alleen over straat geweest s'avonds.

Als ik schat zo'n 7 jarig meisje wel eens potlood venter gezien. Fietste van mijn vriendinnetje naar huis (2 straten verder) en toen kwam er een klein, rood autotje naast me rijden met een vent erin die zich aan het aftrekken was. Ben gewoon snel door gefietst, was echt vroeg in de middag.

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Een vriendin en ik waren, eens stappen in rotterdam.
    Toen we naar buiten liepen kwam mijn vriendin erachter dat haar telefoon gejat was, mee zag ze ineens een gast lopen met haar telefoon dus ze zei, " he, he hebt mijn telefoon en zo wordt ze ineens in elkaar geslagen.
    Ik ben er bovenop gedoken en kreeg ook een paar rake klapen.
    Uiteindelijk kwamen een paar uitsmijters ertussen....
    D etelefoon hebben wel nooit meer terug gehad.
    Ik vond het vooral moeilijk te verwerken dat er mensen gewoon voorbij liepen zonder ons, te helpen, het had mijn vertrouwen in de medemens wel geschaadt.
    wil er niet aan denken wat er was gebeurt als de uitsmijters het niet gezien hadden.....

5. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik 17 was, werkte ik in een kroeg. Een van de vaste klanten was een jongen van een jaar of 25. Op een avond was zijn vriendin er ook en vond ze dat ik interesse toonde in haar vriend. Totaal niet waar, was mijn type niet en bovendien had ik gewoon een relatie met een leuke jongen. Eerst wachtte ze me bij de toiletten op met een vriendin om me te vertellen dat ik bij haar vriend uit de buurt moest blijven en dat ze me anders in elkaar zou slaan. Ben niet op mijn mondje gevallen en heb haar te verstaan gegeven dat ik geen interesse had en dat ze iets aan haar jaloezie moest doen. Na het afsluiten stond ze me 's nachts op te wachten bij mijn fiets met die vriendin. Ze begonnen me uit te schelden en op een gegeven moment begon ze te duwen en me vast te pakken. Toen werd ik echt link en heb ik haar een paar tikken en trappen verkocht. Was zo blij dat ik al vanaf mijn 11e fanatiek aan kickboksen gedaan en daarvoor nog aan karate. Hoorde later dat haar vriendin altijd een mes op zak had. Ben nog nooit zo hard naar huis gefietst. Later zag ik pas dat mijn handen en jas helemaal onder het bloed zaten. Haar vriend heb ik nooit meer in de kroeg gezien gelukkig.

6. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Wat gebeurt er toch vreselijk veel op straat als je dat zo leest.. Ben bang dat het in de toekomst alleen maar slimmer wordt ipv beter.
    Ik ben ook niet op mijn mondje gevallen. Zeg vaak gelijk wat ik denk en soms gaat dat iets te hard. Krijg dan ook altijd een sneer van vriend dat ik mijn mond eens moet houden. Andersom is hij net zo, maargoed :p

Een vriend van ons is anderhalf jaar geleden ook neergestoken. Fietste terug naar huis op zaterdagnacht. Jongens riepen hem na. Hij riep terug, werd nagerend, van de fiets getrokken en belandde in eem vechtpartij. Hij wist weg te komen en samen met de persoon met wie hij was zag hij een paar straten verder ineens zijn broek steeds roder worden. 3 messteken, heel diep, in been en buik. Hij heeft het overleefd, maar wel een aantal dagen in het zkh gelegen. De jongen is opgepakt, maar welke straf hij heeft weet ik eigenlijk niet.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Toen ik 13 was ben ik met klaar lichte dag in het park van mijn fiets afgetrokken en heb ik met een mes op mijn keel sexuele handelingen moeten verrichten.

8. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Jeetje wat een vreselijk enge verhalen, ik heb gelukkig niet echt iets meegemaakt.

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ongeveer 10 jaar gelden was ik net verhuisd vanuit Zeeland naar Den Haag. Mijn vriendin was naar Rotterdam verhuisd. Ik was met de auto bij haar in Rotterdam op visite geweest en rond 9 uur s avonds ging ik terug naar Den Haag. Het was nog redelijk licht buiten. Ik bedacht me dat ik nog trek had en wilde een broodje shoarma halen. Had mn auto in een straat geparkeerd en moest ongeveer 200 meter lopen naar de shoarmatent. Ik had een schoudertas bij me. Ik hoorde mensen achter me lopen en op de een of andere manier voelde ik me niet veilig. Ik hield mn tas stevig vast. Opeens rukte iemand aan mn tas en een ander sloeg me in mn gezicht. Ik rukte mn tas los, draaide om en rende terug naar mn auto. In de auto met de deuren op slot mn vriend gebeld. Die kwam vanuit Den Haag met de auto naar me toe. Ik had een blauw oog en een kapotte lip. Gelijk naar de politie gegaan om aangifte te doen. Nooit meer iets van gehoord. Mn tas heb ik gelukkig kunnen redden, daar zit mn hele leven in zo ongeveer ;). Heb er wel een tijdje last van gehad als ik alleen over straat liep en ik iemand achter me hoorde lopen, maar heb daar nu gelukkig geen last meer van. Verbaasde me wel dat niemand me te hulp schoot, er waren best wel mensen op straat...

10. Skye

Skye Niet meer actief

In Italie (uitwisselingsproject van de middelbare school) liep ik samen met een vriendin een zaak in (Mcdonalds volgens mij) om naar de wc te gaan. Toen we de wc deur open deden stond daar een vent zichzelf af te trekken voor onze neus. Eerst de deur weer dichtgegooid en toen deur weer open en er vlug langs rennen hahaha. Niet wetende dat hij ons achterna ging en toen we weer bij de hele klas aangekomen waren stond die vent achter een hoekje mog steeds te trekken whahaha, wij vonden het echt grappig. Waren een jaar of 15!

En tegenwoordig als ik 's avonds echt laat alleen over straat moet, dan is dat meestal omdat ik de hond moet uitlaten. Niemand die mij wat doet met mijn mecheltje naast me ;)

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik en een vriendin zijn belaagd geweest in een openluchtzwembad, enkel omdat wij op een plek lagen waar een paar gasten wilden voetballen... In plaats van ons netjes te vragen of we van plek konden veranderen (ja we waren 12 of zo en natuurlijk wilden we geen bal tegen onze kop krijgen) gingen ze ons meteen lastig vallen en tegen onze spullen schoppen. Toen we snel wegliepen met onze spulletjes kregen we nog de bal op onze rug gesmeten. Niemand kwam ons ook helpen en die gasten waren supersnel weer vertrokken zodat de zwembad niks met onze melding kon doen. Dus eerst 2 meisjes belagen en daarna meteen de hazepad kiezen... Tof hoor.

En toen ik als cassiere in de AH werkte heeft een man me geprobeerd een mep te verkopen en me lelijk genoemd nadat hij kwaad op me was geworden omdat ik volgens hem te brutaal was... Eh niet dus, ik had antwoord op zijn vraag gegeven, maar het was niet de antwoord dat ie had gewild. Hier heeft ook niemand wat gedaan (behalve schande van hem gesproken), maar voor mij hoefte dat ook niet, want ik was laaiend en stond die man echt uit te schelden (keihard aan het roepen dat niemand mij gvd lelijk mag noemen hihi). Hij heeft wel supersnel de winkel verlaten want hij wist dat hij verkeerd bezig was. Mijn baas heeft hem nog lopen zoeken ook (onder de mom, je komt niet aan ons personeel!) maar die gast was allang pleitte. Heb ook een keer aan de stok gekregen met een stel alto's die het niet vonden kunnen dat ik niet netjes hallo had gezegd maar ik was nog bezig met de vorige klant en heb vriendelijk naar ze geglimlacht... Ja ik kende deze gasten en ze negeerden altijd mijn hallo dus een keertje dat ik het niet deedt... Nu stond toen mijn fiets toevallig aan de andere kant van de winkelcentrum want ik hoorde de dag erna van mijn collega dat ze mij stonden op te wachten bij 1 van de uitgangen, denkend dat ik zo naar huis moest gaan maar we verlieten de supermarkt 's avonds altijd door onze achterdeur. Ik was toen al in m'n laatste maand daar en heb deze mensen nooit meer gezien, maar zwaar overdreven reageren zeg. Ik was wel bijzonder hard geschrokken van het hele opwachten gedoe en besef dat ze zeker geen goede bedoelingen voor me hadden. Brrr.

12. Kim1987

Kim1987 Lid

15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    Een vriendin en ik stonden te wachten op haar vader toen een groepje jongens naar ons toe kwamen. Eentje vroeg mijn nummer, toen ik zei dat ik dat niet wilde geven haalde hij een bijl tevoorschijn. We zijn toen hard gaan rennen, achteraf had ik mss beter een nep nummer kunnen geven :p

Ben ook eens van de fiets getrokken, heb hem gelukkig kunnen afschrikken door hard te gillen en te stampen.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vroeger een keer. Toen was ik tiener, samen met een vriendin van mij. We waren ergens aan het fietsen en werden de hele tijd gevolgd door een automobilist. Ik meen me te herinneren dat hij ook wat riep (volgens mij iets schunnigs) vanuit zijn autoraam. Was gewoon eng! (Toen ook niet eraan gedacht om het kenteken te onthouden ofzo...)
    Op een gegeven moment hebben we de longen uit ons lijf gefietst en zijn we overal tussendoor gefietst tot die auto ons niet meer kon volgen. We kwamen helemaal buiten adem bij het huis van die vriendin aan.

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb een keer met mijn zusje wat meegemaakt wat wel indruk op me heeft gemaakt! Ik was toen 15, zij 10. Nu is het zo dat mijn moeder mij altijd heeft geleerd dat je heel goed moet oppassen bij vreemden en nooit iets van ze aan moet nemen. Gelukkig maar want ik was dus best wel op mijn hoede!

Er was een meneer in de auto die vroeg de weg aan mijn zusje, we stonden voor het winkelcentrum. Die man die had een kaart bij zich maar we stonden voor zo'n straatnamenkaart dus ik vond dat gek. Die mag vroeg om de weg naar de bieb, dit was gewoon rechtdoor. Dus mijn zusje wees richting de bieb en daarna wees ze het aan op de grote kaart. En die man die bleef maar vragen of ze dichterbij wilde komen. Toen ging er bij mij een lampje branden en heb ik mn zusje meegesleept het winkelcentrum in.

Je weet natuurlijk nooit of die man echt kwaad in de zin had maar de schrik zat er bij mij goed in! En mn zusje was woest omdat ik dr niet had laten uitpraten:D

Oh en ik was trouwjurken shoppen met een vriendin, toen hebben we ook zo iets raars meegemaakt!! Er waren twee auto's voor een stoplicht, was rood dus stonden stil. De een schreeuwde iets naar de ander waarop die ander uitstapt, knuppel uit zijn achterbak pakt en zo op die andere auto begint in te rammen:$ Wat denk je? Die ander loopt ook gewoon naar zijn achterbak, pakt een stok en gaat op de auto van die ene inrammen:$:$ Toen er veel autos achterstonden en licht groen was, politiesirenes waren te horen reden ze keihard achter elkaar aan weg:$:$ Ik vond dat ZO lijp!? Wie heeft er nou een knuppel in zn achterbak? Of een stok?? Is dat tegenwoordig normaal ofzo?!?!? We waren helemaal verbouwereerd, dat is toch té raar??

Daarnaast heb ik laatst ook iets meegemaakt waar ik zelf wel heel erg van schrok. Er stond in de stad een man voor zijn winkel die de tas van een vrouw vasthield. Het alarm ging af en die vrouw wilde er vandoor, maar hij hield dus vast. Zij werd heel boos en ze stonden dus aan die tas te trekken.. Nu ben ik er zo heengelopen en heb ik aan die man gevraagd of hij hulp nodig had:) Oeps.. Voor mijn werk spring ik veel in op calamiteiten dus schrik niet zo snel meer van agressie maar dat ik zomaar op straat dit soort dingen doe zonder erover na te denken is gewoon dom! Dit overkwam me ook maar dan op een andere manier. Gek toch? Dat je grens zo hoog is dat je dit soort dingen normaal gaat vinden. Nouja, ik heb er wel van geleerd!

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ow en mijn stiefmoeder brengt mijn zoontje regelmatig naar school, als ik werk past ze op samen met mn vader.

Toen ze hem een paar jaar terug wegbracht, de school uitliep, reed er een scooter langs en is er voor haar neus een man neergeschoten. Dit was een papa die zijn zoontje dus net naar school had gebracht. Heel erg heftig, kinderen hebben er ook veel van meegekregen.

Wat ik dan zelf ook heel erg vind is dat er dat jaar bij ons op koniginnendag een man op de naald richting het koningshuis is ingereden. Heel veel van de kindjes die op onze school zitten waren daar dus ook getuige van. Gelukkig zijn wij toch niet gegaan omdat we de bus met het koningshuis erop langs konden zien komen op ons balkon..

16. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Pfff jeetje wat een ellende allemaal!
    Ik zit met mijn mond open te lezen...

Gelukkig hier nog nooit wat aan de hand gehad....

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Stond toen ik een jaar of 19/ 20 was op mijn ritje naar mijn werk in een ander dorp te wachten buiten voor de deur want ze waren wat laat en dan kon ik meteen instappen en konden ze door (woonde in een flat en anders moesten ze eerst wachten tot ik beneden was etc.)
    Bij nader inzien had ik dus beter binnen kunnen wachten ook al vond ik dat geknipper van de bewegingsgevoelige lampen daar irritant. Want stond er nog geen 3 minuten en er kwam een joch aangereden op een fiets en die vroeg of ik met hem naar bed wilde...
    Heb hem genegeerd zoals mij geleerd was bij zelfverdediging. Enige wat me dat bezorgde was dat hij naast me kwam staan en aan mn kont/schaamstreek zat. Ik heb zijn hand geschrokken weg geduwd en daar was hij duidelijk niet van gediend dus kreeg een rechtse tegen mijn slaap waarvan ik duizelde.
    Ik ben huilend en in de war naar binnen gevlucht en mijn ouders hebben geschrokken de politie gebeld.
    Heb nog even binnen gezeten maar toen mijn ritje EINDELIJK beneden stond ben ik toch naar mijn werk gegaan.
    Op mijn werk begon mijn wang steeds mooiere kleuren te vertonen.
    Op mijn moeder heeft me op mijn werk opgebeld of ik aangifte wilde doen. En dat wilde ik wel! Ik was ondertussen laaiend kwaad EN herinnerde me zijn fietstassen; Eindhovens dagblad! ;)
    Ik moest op het politie bureau aangeven dat hij degene was die me belaagd had. Erg fijn door een glazen wand dus hij kon mij ook zien!
    Ben daarna toch best nog wel bang geweest dat hij verhaal zou komen halen.
    En de politie vertelde mij dat hij verklaard had dat ik eerst sloeg... ;)
    Gelukkig had de politie ook zoiets van waarom zou jij een jongen die kop en schouders groter is slaan EN het is duidelijk wie hier de blauwe slaap heeft!
    Geloof dat hij een taakstraf gehad heeft ofzo. En ik heb NOOIT meer buiten op mijn ritje gewacht!

18. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Gelukkig ben ik nooit echt gewond geraakt, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik altijd op mijn hoede ben.

Als tiener ben ik twee keer door verschillende groepen meisjes op verschillende plekken/tijden aangesproken met een vriendinnetje van mij en werd er beweerd dat we over hen hadden geroddeld. We hadden beide keren die andere meiden echt nog nooit gezien. We zijn toen bespuugd en hebben een paar stompen gehad. Wij waren echt bleu en deden niets terug. We zijn beide keren ontkomen doordat we keihard gingen schreeuwen en dat de aandacht trok van mensen in de buurt.

Toen ik begin twintig was en op weg was naar een sollicitatiegesprek (dus al bloedzenuwachtig was) ben ik door twee onbekende jongens (van ongeveer dezelfde leeftijd) uitgescholden voor vanalles en nog wat. Was trouwens wel aangenomen :).

Mid twintig wilde ik een keer uit de tram stappen, maar dat ging niet omdat een groep van een stuk of 6 15-jarigen er eerst in wilde. Ik stapte opzij en ben daarna uitgestapt, maar schijnbaar keek ik hierbij verkeerd, want ze stapten hierop weer uit en begonnen me verrot te schelden en kwamen me achterna. Gelukkig kwamen er net twee heren in militair outfit (denk net terug van dienst ofzo) er aan die naast mij gingen lopen en zeiden dat die meiden mij met rust moesten laten. Ze dropen toen af. Phew.

Ik snap al dat zinloze geweld niet. Zeker als je iemand ook nog helemaal niet kent.

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Kwam een keer met vriendinnen een vent tegen die aan zijn piemel stond te trekken achter de bosjes.. we waren een jaar of 18 denk ik.. wij gillen.. ! en snel wegwezen!

20. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Kwabbernoot wat een ellende.
    Mijn exschoonmoeder ging altijd naar de muziekwinkel van die neergeschoten man voor haar keyboard. Was heel vreemd om te horen dat hij de persoon was.

Deel Deze Pagina