Is jullie wel eens wat overkomen op straat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja he!? Het was ook een enorme goedzak dus snap er nogsteeds niks van hoor. Zat echt geen kwaad in die man..

2. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Er ging toch rond dat het om een afrekening ging? Kan het me niet voorstellen, maarja. We zullen het toch nooit weten.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja ging vanalles rond. Maar ik kan het me ook niet voorstellen. Wat ik zeg, hij was echt een goede vent. Mijn broer heeft een hele poos lopen eikelen met werken en opleiding, veel lui en laks en drank en drugs. Nja, hij heeft zo veel voor hem gedaan. Echt heel erg lief. Dus nee, ik kan echt oprecht zeggen dat ik geen kwaad in die man zag.

Erg triest. Maar de locatie vind ik ook dieptriest. Waarom zou je al die ouders en kinderen dat aandoen?? Mijn zoon is sinds die dag helemaal geobsedeerd door oorlog en wapens. Nu is het wel zo dat ik dat vaker hoor bij kinderen met autisme, dit heeft het wel aangewakkerd en blijft een plek in ons leven innemen. Zo zullen veel meer kindjes er op hun eigen manier last van houden.

Was ook een papa die vertelde dat hij uit een plaats was verhuisd omdat er voor de school van zijn dochtertje een schietpartij was geweest. Kom je hier, krijg je weer hetzelfde. Verschrikkelijk toch..

4. Essenhout

Ik snap het ook niet. Als dit al moet, doe het dan idd niet voor de ogen van vele kindertjes. Vreselijk dat je zoontje zo geobserdeerd is sindsdien.
    En fijn dat hij je broer heeft kunnen helpen! Hoop dat ze ooit achter de daadwerkelijke reden komen.

5. Toen ik jong was (+- 9 jaar) wel eens door wat zigeuners vastgehouden, ze waren allemaal in hun eigen taaltje aan het praten maar ineens kwam er een grote jongen aangelopen en die keek nogal eng.. ben toen om me heen gaan slaan en naar huis gerend.

Ook wel eens een potloodventer tegengekomen, lange zwarte jas en een zwarte hoed op, leek wel op een begrafenisondernemer ofzo. Ik wou ook vragen 'komt u van een begrafenis af' tot hij zo zijn jas open doet, brrr ik gauw wegrennen naar huis.

Verder alleen in de trein, zat in een trein waar werkelijk gewoon niemand in zat tussen 2 stations. Behalve ik in een rokje (had een afspraakje met mijn vriendje..) en 4 enge gasten. Die gingen natuurlijk precies om me heen zitten en ik dacht 'ik ga er maar weer gelijk uit op het eerstvolgende station'. Op het moment dat ik opstond voel ik zo wat handen onder mijn rok :$ Gelukkig was het volgende station daar en omdat er daar wel mensen in wilden stappen, kon ik er gauw uitvluchten..

Wat dat betreft heb ik wel meer bizarre dingen in de trein meegemaakt, drugsdealers die werden opgepakt door de politie en seksende mensen etc ;)

Heb ook wel eens vechtpartijen gezien maar daar kon ik niet tussenspringen, was zelf ook niet helemaal helder dus had al moeite om uberhaupt op mijn benen te blijven staan..

Wat hebben sommigen akelige dingen op straat meegemaakt. Je hoort zo vaak dat mensen gewoon voorbij lopen terwijl er wat gebeurt, ik kan me daar niets bij voorstellen.

6. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    Ik heb echt ook zoveel mee gemaakt. ik was een jaar of 16. ik moest voor mn moeder brood halen.ik ging dus naar een afgelegen winkeltje. ik zag daar voor het wminkeltje mensen in een kring en twee mannen met messen die ruzie hadden en op elkaar instaken. en ik zag dus allemaal bloed bijna flauw gevallen. ik ging dus snel in het winkeltje, komt er een van die mannen binnen eiste een grote vlees mes. die cassiere wou het hem niet geven. en een vriend van die man zei tegen hem politie maak dat je weg komt. even later kom ik naar buiten zie ik idd politie en die mannen waren weg. ik ben toen maar naar huis gegaan, aangezien de politie mij niets had gevraagd. maar gelukkig had ik ook niet zoveel gezien. en die groep mensen er om heen, hebben niks aan de politie verteld. deden net of ze niet wisten wie die mannen ware. (sorry voor de spel fouten, ik zit op mn mob) owjah, vroeger als kleine meid 8 werd ik in elkaar geslagen door een buurmeisje van 12. haar vader die had zeg maar de buurt hier in handen, en niemand durfde wat tegen hem te doen. en wij woonden daar net. die man bedreigde mn broertjes toen 3 en 4 jaar die in de steeg achter huis aan het spelen waren met de dood. zeg maar vinger langs de keel halen(meerdere malen). en mn toen 9jarige broer zat met zn zoon en die man aan het voetballen en slaat zo mn broer in elkaar. en dit heeft die buurman wel vaker gedaan. mijn vader was dit zat. want dat gebeurde elke keer wanneer hij ging werken. en is toen naar die buurman gegaaan. en die vent haalt zo een grote kap mes ofzo en begint mn vader te bedreigen. mn vader pakte die kap mes van hem af , en liet het de hele buurt het weten en zien, van kijk janus bedreigt me.(was toen zomer en iedereen zat in de tuin, en waren getuigen.) en even later komt die buurman met zn moeder en begint te huilen. de andere buren begonnen handtekeningen te zetten om hem te laten verhuizen. op een gegeven moment kwam de politie midden in de nacht hem verhuizen. ongeveer 3 jaar terug hebben wij hun op t.v gezien. die vader zat in de cel, zoon ging in zn vaders voet sporen. dochter jong zwanger. die programma ging over kampers en asso"s

7. Ja 1 keer iets meegemaakt op straat. Toen ik nog studeerde werkte ik in een kledingwinkel en op koopavond waren we soms nog heel lang bezig met opruimen etc na sluitingstijd dus meestal kon ik pas tegen half 11/11 uur naar huis. Ik woonde vlak achter de winkelstraat dus ik ging vaak lopend naar huis. Het grootste deel liep ik dan door die (verlichte) winkelstraat, maar om bij mijn huis te komen moest ik op een gegeven moment afslaan een klein donker steegje in, en dan nog een stuk door een onverlichte wijk tot aan mijn woning (ongeveer 2 min lopen). Meestal is er op dat uur niemand te bekennen op dat laatste stukje tot mijn huis, maar op een avond liep er een tijdje een man achter me in de winkelstraat al, en omdat het daar verlicht is zocht ik er niet zoveel achter maar zodra ik afsloeg de steeg in begon hij steeds sneller te lopen om me in te halen. Ik voelde meteen dat ik bang voor hem moest zijn zeg maar dus ik versnelde mijn pas ook maar hij was toch sneller. En net op het moment dat hij bijna bij me was kwam er een man de steeg in gefietst en die zag meteen dat er iets niet pluis was. Dus hij fietste snel door tot hij bij me was en zei tegen me "spring maar achterop". Dus zonder nadenken bij die man achterop gesprongen en toen is dat typ godzijdank afgedropen. Ben die man echt eeuwig dankbaar want als hij er niet was geweest weet ik niet wat er zou zijn gebeurd..

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ben net in een schoenenwinkel bij ons in de stad en hoor een medewerkster snauwen en commanderen naar een medewerkster die mij hielp, de medewerkster die mij hielp moest van haar opzouten naar de andere kant vd winkel omdat dat haar taak was
    De medewerkster die me hielp excuseerde zich en liep dus plotseling weg :(
    Ineens hoor ik de commanderende medewerkster achter me roepen: ken ik jou nou helpen of nie?
    Ik draai me om, en kijk haar aan, en wat zie ik? Is zei het :$
    Voelde me ff lamgeslagen, maar gekgenoeg was dat gevoel gauw weg en omgeslagen in zelfvertrouwen dat als ze wat zou doen ik haar eens ff zou vloeren. Mijn man stond er ook bij als een bodyguard, die herkende haar ook meteen.. Vriendelijk bedankt voor haar oh zo fijne aanbod voor hulp, bah

Wou eerst vragen of ze daar taakstraf liep ofzo haha

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ik fietste een keer met mijn zus op straat. Ik was toen een jaar of 10 en zij een jaar of 14. Plotseling dook er een man op en die vroeg ons: "Hebben jullie een nat kutje, met haren eraan?"

Wij zetten het toen op een fietsen en mijn vader heeft later nog aangifte gedaan tegen deze man.

10. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Wat een heftige verhalen, pfft.

Hier een klein jaar terug, een kind dat mishandeld werd voor mijn ogen op straat.

Als tiener, dacht ik eens een jongen uit mijn klas te zien op afstand, en riep: ' heyy *naam*'. Waarop ze begonnen te schreeuwen dat ik niet stoer moest doen, en me achterna kwamen. Ben door een steegje gerend en vervolgens via een tussenstukje over een muur geklommen, om via de garags aan de andere kant eraf te gaan hahaha, wat een avontuur maar was ze wel kwijt.

Jaartje of 16 was ik een groot park in Rotterdam, erg bekend in de zomer, lekker warm en iedereen komt er gezellig zitten en barbequen. Ik liep daar, met nog een vriendin en haar buurmeisje. Was er een groep meiden tussen de ik denk 12-18 zo, die stoer begonnen te doen, en dingen naar ons te roepen. Terwijl wij echt letterlijk niets deden.

Ik hou niet van dat soort acties, en heb het geprobeerd te negeren. Ze kwamen ons het hele park achterna, verschrikkelijk als ik eraan terugdenk. Vervolgens kwam er 1 mijn richting oplopen om me een sloot in te willen duwen. Heb der toen een rotschop verkocht, en gezegd dat als ze nou niet zou oprotten ik echt boos zou worden. Weet nog steeds niet waar ik het vandaan haalde.

Toen begonnen de andere te joelen: 'wacht maar ik ga mijn vriend halen'. Ben toen maar naar huis gegaan, had daar helemaal geen zin in. Maar ik vind het verschrikkelijk dat andere mensen zo instaat zijn, een avond of nog erger een leven van iemand te beinvloeden pfft.

Werd ook een x op centraal station achtervolgd, kwam van werk half 10 s'avonds op weg naar huis, waren nog redelijk wat mensen natuurlijk, dus weet niet waarom hij dat deed? Ben toen snel naar een grote jongeman toegelopen, gezegd: 'Hee schat, sorry dat ik te laat ben, zullen we gaan?' Die begreep de hint, en zei: 'Ben er pas 5 min, ja kom'.

11. Essenhout

Ben blij dat het weer langer licht wordt moet ik zeggen. En blij dat ik lekker in mijn warme bedje lig.
    Wat een nare mensen op de wereld.

12. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ben nu s'avonds ook altijd binnen ivm kinderen.

Maar vroeger was ik al geen uitgaander, en s'avonds eigenlijk zelden tot nooit buiten. Had daar echt regels in, en werd of opgehaald, of een tijd waarop ik thuis moest zijn, of thuisgebracht, kortom weinig alleen. En als ik van werk kwam, deden we of om en om thuisbrengen, of ging ik met een tram waarvan de halte voor de deur was en de halte 2 min van mijn huis.

Heb nu helaas ook nog wel eens last van agressieve mensen, vind dat wel heel erg voor mijn kinderen. Ze schelden me uit en kijken me aan op mijn kledingdracht. Ben niet op mijn mondje gevallen, dus zeg dan wel iets in de trant van: 'Kijk je even uit, er lopen kleine mensjes, de toekomst in wording naast. En zoals jij graag gerespecteerd word, ik dus ook'.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben op mijn 17e zwaar aangerand vanuit mijn werk
    het was donker en ik reed altijd langs de polder
    die avond had ik al n naar gevoel en iets zei me dat ik nietdoor de poder moest gaan
    maar toch gegaan om dit best een stukje scheelde
    er kwam een scooter langs en die trok aan mijn stuur ik moest mee rijden maar kon niet weg
    eenmaal daar aan gekomen ben ik zwaar aangerand
    ik ben op mijn brommer blijven zitten als ik dat niet had gedaan was het veel erger afgelopen
    ik ben jaren lang bang geweest in het donker nu nog want ik rijd altijd met de auto hoe kort het ook mag zijn
    geen beding ik in het donker stukje ga lopen
    eenmaal thuis als kind zijnde storten ik in
    heb me wel 100x gedoucht politie was er ik was geduust maar kalm zeg die ene is dit geen leugen je bent zo rustig
    mijn moeder is nooit boos geworden maar die dag zei ze pardon u heeft mijn dochter niet gezien in de deur opening ingestort bang en helemaal van dr eigen af wel uren onder de douche gestaan dat jullie er dikke 3 uur over doen om hier te komen is niet ons probleem maar scheep haar niet af als leugenaar
    pff ben blij mijn moeder mij geloofde maar ik ben nooit bekomen en lang bang voor alle mannen en jongens geweest
    het ergste vond ik nog voor mijn eigen vader
    ik durfde hem geen kus of knuffel meer te geven...

maar heb nog iets ik was 8 tot 14 jaar
    als ik bij mijn oom was dan moest ik altijd op zijn schoot gaan zitten
    maar dan hoger zo dat ik op zijn ding zat
    dat waren best engen tijden mijn ook niet los laten

ik ben ook verkracht door mijn eigen ex
    van voor maar ook achter dit ben ik nog niet te boven dus ik ga het ook niet in grote lijnen vertellen

heb gelukkig nu dik 8 jaar een relatie met mijn huidige vriend hij is altijd heellief voor mij geweest en begrip vol en alle geduld van de wereld
    ik hoop van zegen dat dit nooit zal gebeuren bij mijn eigen kinderen
    want ik vergeef me nooit:(
    dit zijn allemaal dingen geweest die in de avond gebeurd zijn
    1 ding buiten de rest binnen maar ook gedeeltelijk buiten

14. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    zo dat is dan echt een reddende engel geweest zeg!

ja er lopen veel gekken rond daar buiten! vroeger (heul lang geleden) had ik een m. manson shirt aan en toen kreeg ik een kerkganger achter me aan, die wou volgens mij dat ik dat shirt nog ter plekke ging uitdoen. ;)
    toen ik nog jonger was ben ik door een onbekende gozer in mijn gezicht gespuugd, ik was al onzeker maar daarna helemaal! en mijn moeder en mijn zus stonden de volgende dag op die plek te wachten maar ja die hadden hem natuurlijk ook niet gezien.

15. Jel

Jel Niet meer actief

Mijn moeder heeft ook weleens wat engs meegemaakt.

Ze liep met één van ons met de kinderwagen buiten in haar eentje, en toen bleek dat er een man in de bosjes zat, en die zat naar haar te gluren. Ze zag hoe hij de bladeren iets opzij deed met zijn handen waardoor hij haar goed kon zien. Hij zei dat ze van die mooie sokken aan had. Vanaf dat moment werd mijn moeder vaker lastig gevallen. Hij kwam achter haar telefoonnummer en hij belde op en vroeg zogenaamd of hij een enquete mocht houden over damesondergoed. Mijn moeder hoorde gelijk aan de stem dat hij het was.... Bah, een man geobsedeerd van dameskousen en ondergoed...

Deel Deze Pagina