ontslag nemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammetje, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Hallo meiden.
    Ik heb een andere baan gekregen en start 1 mei.
    Het contract laat nog even op zich wachten, heb het even nagevraagd en denk dat ik het dinsdag binnen heb, dat is dan 3 april.
    Nu moet ik natuurlijk mijn oude baan opzeggen, wilde dit voor 1 april doen, omdat ik dus een maand opzeg termijn heb.
    Maar ik wilde mijn huidige baan pas opzeggen als ik het nieuwe contract getekend heb. Maar ondertussen is er al een week voorbij gegaan, dacht dat ik ondertussen al mijn ontslag kon indienen.
    Wat moet ik doen? Nu al mijn huidige werk inlichten? Of toch echt pas als ik het contract getekend heb? En nog een vraag: Ik heb de laatste drie weken van april vakantie, dit zou dus in mijn opzegtermijn zijn, hoe zit dit. Kan dit wel? Dat je in je opzegtermijn vakantie hebt? En als ik mijn contract binnen heb en licht mijn werk in ben ik dan niet telaat? Dat ik daar werk tot 3 april? Alvast bedankt voor je reactie en voor het lezen..

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als je een maand opzegtermijn hebt zou ik als de donder je baan opzeggen want anders ben je te laat. Misschien ben je dat zelfs al.
    Volgens mij kun je wel vakantie hebben in je opzegtijd hoor. Dat wordt wel vaker gedaan.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Persoonlijk zou ik mijn baan pas opzeggen als ik het contract ook echt getekend heb... Je weet maar nooit...

Volgens mij mag je gewoon vakantie hebben tijdens je opzegtermijn... helemaal als die al gepland staat...

4. Marjo1983

Marjo1983 Lid

4 feb 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je wel genoeg dagen om 3 weken op vakantie te gaan? Anders zou je kunnen zitten met een stuk onbetaald verlof. Of minder lang vakantie.

Ik zou alvast opzeggen. Als je geen goed gevoel hebt bij je nieuwe werkgever zou je er al niet gaan werken. En een getekend contract lijkt misschien zekerheid te geven, maar je kan er ook zo maar in de proeftijd uitgegooid worden. Dus ik zou snel voor het weekend opzeggen anders zit je misschien wel met je opzegtermijn van 1 maand.

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou niet opzeggen zonder een getekend contract. Kun je niet nu je nieuwe werkgever bellen of ze je per mail je een getekend contract kunnen sturen (dan scannen zij hem in) dan heb je in elk geval een poot om op te staan. Straks sta je met lege handen en dat is in deze tijd absoluut niet leuk.

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh ja.. Recht om je vakantiedagen nog snel op te nemen heb je niet.. Dat kan alleen als zij inval voor jou hebben, in het andere geval worden je dagen uitbetaald.

7. singa

singa Niet meer actief

Ik zou ook wachten tot je het contract getekend heb. Als je je nieuwe werkgever vraagt of ze het contract snel in orde willen maken omdat je anders niet kan opzeggen werken ze vaak wel mee. Het is ook in hun belang dat je op tijd kan beginnen.

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou persoonlijk ook pas echt opzeggen als je je contract hebt. Vakantie in je opzegtijd is helemaal niet erg, dat mag.

Kan je je nieuw werk niet bellen en vragen of het contract vroeger kan? Je kan toch zeggen dat je anders een paar dagen later zal kunnen starten, dat snappen zij toch ook?

Mijn man is ook van werk aant veranderen, heeft pas gaan opzeggen na het tekenen, en daarna aan het nieuw werk laten weten wanneer hij kon beginnen. Nieuw werk had daar geen probleem mee.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ne je hebt altijd een volle maand opzegtermijn, daarnaast moet je opzeggen voor het einde van de kalendermaand. Dus wanneer TS ná 1 april opzegt, geldt de opzegging pas per 1 juni! Dus is ze een hele maand kwijt.

Mbt de vakantiedagen. Je rechten over 2012 gelden nu naar rato hè. Dus je hebt recht op 1/3 deel van je rechten over 2012 (omdat je uiteindelijk vier maanden in dienst bent geweest) Dus ik zou ook even kijken hoe het uitkomt met je vakantiedagen.
    Op zich is het heel normaal om je vakantierechten op te nemen in opzegtermijn, maar alleen wanneer werkgever akkoord is,

Deel Deze Pagina