Is jullie zomervakantie al goedgekeurd of gokken jullie dat?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door me1989, 14 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.168
    761
    113
    Gewoon nieuwsgierig..

    Wordt jullie zomervakantie op jullie werk op tijd goedgekeurd of gokken jullie dat het wel goed komt en boeken jullie gewoon een vakantie?

    Bij ons duurt het namelijk altijd eeuwen, veel langer dan de toegestane 2 weken, voordat het wordt goed of afgekeurd. Dit jaar wil ik nu eigenlijk echt wel gaan boeken (liever al gedaan zelfs), maar ik durf nog niet, omdat de kans reëel is dat het ook wordt afgekeurd i.v.m. personeelsgebrek.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.758
    113
    Ik ben zzp'er dus ik keur mijn eigen vakanties altijd goed:roflmao:
    Bij mijn man is het eigenlijk ook nooit een probleem.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  3. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.397
    783
    113
    Vrouw
    Zelf werk ik in de zorg en weten we in december al of hij goedgekeurd is of niet. Bij mijn man is het vaak meer gedoe die weet het nu sinds 2 weken dat het goedgekeurd is.
    Wij hebben ook weleens in oktober al geboekt annuleren kan vaak nog wel.
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.071
    2.203
    113
    ik ben zelf werkgever en heb nog nooit een vakantie afgekeurd. Enkele van mijn medewerkers doen wel werk met hele strakke wettelijke deadlines en ik verwacht wel van ze dat ze zelf zo plannen dat ze die halen.

    Als er zoveel personeelsgebrek is, waarom moet je dan niet bij jullie al veel eerder je vakantie indienen zodat er goed gepland kan worden? Bij mij is het dus geen issue, maar ik hoor vaak dat zomervakanties al voor december of januari aangevraagd moeten worden zodat alles goed op elkaar kan worden afgestemd. Als het zo krap is, dan is het ook vragen om ellende als iedereen pas laat gaat aanvragen, want dan kun je inderdaad niets meer regelen. En volgens mij mag je er van uit gaan dat het goed is als je na twee weken nog niets hebt gehoord. Zeker als je wat wilt boeken, kun je toch niet weken gaan zitten afwachten tot iemand eens een keer zegt of het mag.
     
  5. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    947
    963
    93
    Vrouw
    Ik hoef alleen met mijn manager “rekening” te houden maar zelfs als wij een week overlap hebben is dat prima. Mijn directe collega gaat nooit in de zomer op vakantie. Dus ik stem af met mijn manager en dan boek ik (in november al ofzo) hetzelfde voor mijn man, die zet hem ook gewoon in het systeem en dan is het prima. Ik heb nog nooit gehad dat mijn vakantie is afgekeurd. Maar goed ik ben projectmanager en ik plan mijn projecten er dan omheen en de echte lopende zaken draag ik over aan een projectlid. Dus dat kan ook prima.
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    Ik kan het zelf plannen en mijn man ook. Het voordeel van een solistische functie… er zijn ook genoeg nadelen;)
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.373
    16.004
    113
    Dit :D
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.201
    276
    83
    Ik moet voor 1 dec aanvragen, eerste week december wordt dit verwerkt en vastgesteld wie wanneer vakantie heeft.
    Man werkt in onderwijs, zijn vakanties staan altijd ruim van tevoren vast. In december dus al zomervakantie geboekt.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.223
    5.385
    113
    In december al, en dan moet het binnen 2 weken zijn goedgekeurd of niet. Bij man niet echt regels hij vraagt aan nadat ik toestemming heb en klaar.
    Maar het is jaren anders geweest dat ik pas in maart ofzo het wist was zwaar irritant
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.823
    9.893
    113
    In oktober wil de roosteraar het jaarrooster Q2-4 wel af hebben. Dus dan weet je al wel waar je aan toe bent. Nadeel van zolang vooruit is dat je soms lastige verrassingen hebt, bijvoorbeeld als de herfstvakantie voor het jaar erop ineens verzet wordt door de scholenkoepels zoals dit jaar.
     
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.670
    3.808
    113
    Dat is bij mij geen issue, eigen verantwoordelijkheid. Probeer het wel met mijn directe collega af te stemmen maar onze manager zal niet afkeuren. Ze onthoud ook nooit wanneer we er niet zijn :roflmao:.

    Toevallig hebben we deze zomer min of meer precies achter elkaar gepland!
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.647
    17.617
    113
    Vrouw
    Ik regel dit onderling met mijn directe collega's op de afdeling.. zij hebben geen kinderen dus zijn niet afhankelijk van het hoogseizoen.. het is dan ook nooit een probleem welke periode ik in de zomer pak.
    Bij man duurt goedkeuring altijd veel te lang en het verlofsysteem werkt niet optimaal. Officieel staat er 2 weken voor, tenzij er een datum is gegeven dat de aanvragen binnen moeten zijn.
     
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.059
    1.697
    113
    Vrouw
    Ik werk pas net binnen dit bedrijf en mijn vakanties waren al geboekt. Dus dit jaar geen problemen.


    Maar hoorde vd collega’s dat het nooit echt problemen geeft, elkaar wordt alles goedgekeurd en zetten ze zzp’ers in. Niet ideaal voor de bewoners. Er was nu 1 weekend wat een probleem geeft en hebben we onderling opgelost.
     
  14. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.901
    2.632
    113
    Vrouw
    Onderwijs dus mijn vakanties staan vast. Altijd dezelfde weken van het collegejaar. Soms 4 weken overlap met het basisonderwijs, meestal 5.
     
  15. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.519
    1.102
    113
    Ik werk in de zorg.
    Volgens Cao moet de vakantie planning voor 15 december goedgekeurd zijn dus daar zorgen we altijd voor.
    Onze vakantie staat al lang gepland dus.
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.148
    14.396
    113
    Bij ons altijd een korte vakantie. We gaan kamperen in Nederland, weer is altijd bedenkelijk.

    Man zit in t onderwijs dus 6 weken de tijd om op mn parttime dagen nog wat uitstapjes te maken.

    Ben de enige in mn vak, maar bepaalde ondersteuning lever ik samen met nog een andere collega. Dus idealiter zijn wij niet tegelijk weg, dan zoekt een ander zich namelijk de tandjes.(En ja het is gedocumenteerd maar er komt wel aardig wat bij kijken).
     
  17. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.657
    2.535
    113
    Wij kunnen dat allebei gewoon zelf inplannen, we delen het wel mede bij leidinggevenden maar er is geen akkoord nodig ofzo.
     
  18. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.427
    1.114
    113
    Ik ben zelf teamleider en geef mijn medewerkers voor de zomervakantie de gelegenheid om die voor 1 januari aan te vragen. Vervolgens kijk ik dan of er geen grote overlap in de aanvragen zit. Vraag je na 1 januari je zomervakantie aan, dan loop je het risico dat je niet de volledige gevraagde periode krijgt.
     
    Meysss vindt dit leuk.
  19. Meysss

    Meysss Actief lid

    1 jan 2024
    275
    142
    43
    Vrouw
    Hier is het altijd wel een probleem heb 2 functies waarvan 1 in een heel klein team dus er kan maar 1 collega weg en bij mijn andere functie moet ook minimaal 60% aanwezig zijn.
    Gelukkig bespreken we de zomervakantie meestal al in november/december dus mijn vakantie is al goed gekeurd.
     
  20. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.168
    761
    113
    Ik werk in de kinderopvang en wij zijn overgenomen door een grotere organisatie die eigenlijk van hun probleem ons probleem maakt qua personele bezetting. Wij kwamen er altijd wel uit. De manager had wel aangegeven het niet binnen 2 weken te kunnen goedkeuren, maar nu staat mijn aanvraag al 6 weken open en ik wil echt gewoon boeken.
     

Deel Deze Pagina