Ik had al in december voor de zomervakantie een weekje Toscane geboekt op een mooie agriturismo met zwembad… en ik dacht dat ik later nog wel op een andere locatie een week eraan vast kon boeken … alleen ik heb echt totaal geen inspiratie en het lukt me niet iets leuks te vinden om de knoop door te hakken. Ik zoek iets op een beetje op de route van Toscane naar huis ligt. En het moet een beetje logisch geheel zijn… ik dacht eerst aan een roadtripje terug met een paar dagen Milaan, maar daar zou het weleens heel heet kunnen zijn en dat is dan minder geslaagd. De gardameer/ lago maggiore zijn we al vaker geweest en is me ook te druk in augustus. Cinque Terre zou kunnen maar heb ik geen accomodatie gevonden die ik leuk genoeg vindt voor een week .
Cinque Terre vond ik in het hoogseizoen echt vreselijk. Heel erg druk. Als je van natuur en actief bezig zijn bent, dan zijn de Dolomieten/ Zuid-Tirol echt een aanrader! Ligt in het noorden van Italië dus als je via Oostenrijk en Duitsland naar huis reist ben je meteen goed op weg. Of de Vogezen als je via Zwitserland/ Frankrijk reist? Daar heb je ook wel leuke stadjes en mooie natuur.
Ik zat te twijfelen over de dolomieten, maar via zwitserland rijden is logischer voor ons denk ik. Ik vind door Frankrijk rijden ook meer opschieten dan Duitsland. Ik ga eens kijken naar de Vogezen!
Oostenrijk en Zwitserland zijn beide echt prachtig. Dan zou ik daar wat dagen aan vastplakken als je er toch al door rijd. Is meteen je tussenstop/overnachting die je vaak wel helpt met zo’n afstand rijden. En Frankrijk is ook mooi, zie dat je daar al naar gaat kijken.