Nee hoor, als je kind het leuk vindt, en jullie dit goed achten voor hem dan gewoon doen! Er niks mis aan kickboxen en zeker niet asociaal. Het is wel asociaal om zo over mensen te oordelen en op jullie of jullie kind neer te kijken omdat hij dit leuk vindt. De persoon in kwestie is eerder een asociaal persoon!
Oh nee hoor daarom vraag ik het niet. Hij heeft vanavond z'n eerste les Ik was alleen wel oprecht benieuwd hoe jullie er over denken.. En ja als hier de uitkomst was dat het asociaal is en dat alleen "asociale mensen" kickboxen dan had ik de mening van die persoon misschien beter begrepen.
Nee. Onze zoon gaat zodra hij 3.5 is, op peuterkickboksen Sowieso omdat pappa een fanatiek bokser is en die sport echt zijn passie is. Maar ook omdat ik denk dat het goed is, dat een kind leert om met zijn emoties om te gaan en niet te gaan vechten uit frustratie bijvoorbeeld. Zeker omdat zoon nogal aan de grote kant is, wil ik dat hij leert om voorzichtig met andere kinderen om te gaan. En ik vind het belangrijk dat mijn zoon voor zichzelf kan opkomen later. Maar mocht hij het helemaal niks vinden, dan gaat hij gewoon wat anders doen. Pech voor pappa die zich al verheugd op de wedstrijden later om naar toe te gaan
Wat erg... Ik zie nu pas dat mijn telefoon steeds van boksen boxen maakt..... lekker achterlijk haha.
Uhm oké dan heb ik een asociale vriendin die Europees kampioen is Nee hoor, ik vind het helemaal niet asociaal. Je hebt voor die kleintjes vaak ook weerbaarheidstraining en vervolgens kickboksen.
Nee. Ik vind het ook niet asociaal. Ik heb echt helemaal niks met de zogeheten vechtsporten. Ik snap niet dat mensen dat leuk vinden. Maar als mijn zoon over 6 jaar wil boksen dan gaat hij lekker boksen! ! En ik ben zijn grootste fan.
Heb een leerling die jeugdkampioen is.. Een meisje! Echt een super beleefd en net meisje. Absoluut geen ruzie zoekster, pester of "aso". Een van de leukste leerlingen die we hebben..dus..nee!
Ik vind kickboksen niet asociaal.. Heb het zelf 4 jaar gedaan. Het gaat om techniek en conditie en voor veel mensen een uitlaatklep (niet voor agressie, maar gewoon net als een uurtje sporten is het gewoon lekker voor je). Ik vind het raar dat het asociaal genoemd wordt.. Maarja dat komt misschien omdat er her en der wel wat rotte appels tussen zitten ja.. Wel vind ik persoonlijk 6 jaar te jong voor zo'n sport. Dan zou ik zelf eerder voor judo ofzo kiezen.
Ik was een heel onzeker meisje en werd vaak geplaagt, waar ik moeilijk mee om kon gaan. Ik ben toen op judo gegaan en ik heb vooral over respect en zelfverdediging geleert, het heeft me erg geholpen, niet zozeer qua kracht ofzo maar vooral mentaal, ik stond veel sterker in mijn schoenen. Daarom heb ik een voorkeur voor judo
Kickboksen is juist leuk! Echt niet asociaal en volgens mij voor sommige kinderen juist goed. Als mijn dochter over een aantal jaar zou willen kickboksen dan mag ze dat ook gewoon. Als ze het maar leuk hebben toch
Mijn stiefzoon ook. Judo heeft hem echt helpen openbloeien. Hij vond andere sporten ook veel te wild en dat is Judo totaal niet. Hij iis zo trots op zichzelf als hij iemand die 2x zo zwaar is toch tegen de grond krijgt. Ik vind kickboksen niet zozeer asscociaal, maar ik zou als de dood zijn dat mijn kinderen het zouden gaan demonstreren op school ofzo.
Persoon heeft waarschijnlijk een 'beruchte' naam uit jullie woonplaats gehoord ofzo die op kickboxen zou moeten zitten? Hier zullen velen ook zeggen dat het een aso sport is omdat 1 school hier uit voornamelijk kampers en andere bepaalde wijken bestaan maar vrijwel iedereen die hen als aso bestempelen kennen hen helemaal niet en hebben ook geen aso gedrag van hen meegemaakt. Mensen roepen toch al gauw wat vanaf de zijlijn en dat is met alles in het leven en niet alleen een bepaalde sport dus mooi laten gaan.
Kan me de reactie wel voorstellen. Je moet niet generaliseren, maar ik kan me voorstellen dat de sport van badr hari andere associaties oproept dan de sport van ranomi kromowidjojo of guillaume elmont. En de sport van wesley snijder weer andere dan die van raymond van barneveld of anky van grunsven. Zo werken mensen nu eenmaal. Ik zou het er niet om laten. Maar ik zou ook niet doen alsof dat soort associaties niet bestaan. Dat zou wereldvreemd zijn.