Kinderen leren elkaar niet knock out te slaan, ze worden bij kickboksen meer getraind hoe je ook op deze manier kan verdedigen. Het is geen verdedigingssport nee, maar met die kleintjes gaan ze er heel anders mee om dan met volwassenen. Mijn dochter was ook 6 toen ze op kickboksen ging. Heeft daardoor veel zelfvertrouwen gehad. Ze heeft geleerd te sparren zondr iemand knock out te slaan. Ze kan boor zich zelf opkomen en heeft nooit haar lessen op straat gebruikt. Inmiddels is ze al 16, maar mocht iemand haar slaan, dan kan ze zich goed verdedigen.
Eens met Ennas. Ik snap dat het bij kinderen (nu nog) een ander doel kan dienen, maar ik snap werkelijk niet wat de 'lol' ervan is om iemand onderuit te meppen. Als ik toevallig langs zo'n wedstrijd op tv zap dan denk ik echt: die lui sporen niet helemaal (kan ook bijna niet meer met zoveel klappen op het hoofd). Ik zou dus ook bij mijn kinderen eerst kijken of er geen alternatieven zijn met hetzelfde resultaat.
Volgens mij weet iedereen wel dat het niet de sport die je beoefent is, wat 'aso' is, maar het gedrag wat je vertoont. Vechtsporten zijn ook belangrijk in het leren BEHEERSEN van agressie, ben het er dus niet mee eens dat het agressie oproept. Mensen die door hun vechtsport agressiever worden, beheersen hun sport niet goed.
Even serieus, mensen die zeggen dat kickboksen agressief is en dat je elkaar knock-out slaat/pijn doet moeten maar eens naar een les gaan kijken. Want dit is totaal niet waar het omgaat. JUIST draait het om respect, controle hebben over je lichaam maar JUIST in combinatie met je gevoel (boosheid, angst etc.). Iemand die op een vechtsport zit leert als eerste dat het VERBODEN is zijn vaardigheden op "straat" te gebruiken tenzij het als verdediging dient. Kickboksen is echt een sport waar heel veel techniek, kracht en beheersing bij komt kijken en het draait zeer zeker niet om iemand even lekker in elkaar rammen. Antwoord op de vraag: Nee, het is niet asociaal. Dat iemand dit uberhaupt zegt vind ik echt bizar, wat een bekrompenheid...
ik vind het geen ascociale sport maar ik vind ook niet dat dit gebruikt moet worden bij kinderen met het doel om hun zelfvertrouwen ermee op te wekken. als ouder zijnde vind ik dat als je het gevoel krijgt dat je kind niet of niet voldoende zelfvertrouwen heeft (en elk kind is heus wel verlegen, dat wilt niet zeggen dat hij geen zelfvertrouwen heeft) dat jij daar zelf op moet inspelen. moedig het kind aan..kom op jij kan dat wel! zie je nou wel!! het is je gelukt! super goed, ben heel trots op je. maar om dat door middel van een vechtsport proberen te bereiken..nope